Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Så du utesluter till 100% att vapensamlaren kände någon annan som faktiskt fick låna hans vapen och som faktiskt kunde ha varit utanför Grand vid 21- och 23-tiden?
Det är nämligen detta som gör SE så svårsmält för mig och många andra, inte hans kamrersmässiga framtoning och faktiskt inte heller att han söker upp polis och press efteråt. Det är just att vittnesmålen från Skandia pekar på att han var därinne vid båda tillfällena, och att om han var ute och rände vid 23-tiden så skyndade han in bakvägen för att stämpla ut innan han mördade OP. Det är helt enkelt vettlöst. Således är det enda rimliga SE-scenariot jag sett att han går ut från Skandia precis när LOP råkar komma. Revolvern som han lånat (?) av vapenhandlaren bara råkar han ha på sig. Inget av detta nämner konstigt nog Expressen eller Karin Fagerlund på SvT.
Så du får nog inse att även med en träff på ett av vapenhandlarens vapen så finns det många frågor om KP vill peka ut SE.
Jag tror på följande teori som också presenterades i SVT och i ”Den osannolika mördaren”
1. SE ser att Palme är på väg till bion.
2. SE är grandmannen.
3 SE får kalla fötter—ångrar sig
4 SE lämnar Skandiahuset för att ta bussen hem.
5 SE får återigen syn på Palme
6 Resten är historia
7 KP har hittat mordvapnet hos vapensamlaren som umgicks med SE- Fallet löst!