2020-06-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
OPPSUMMERING FOR DE SOM ENDA IKKE HAR SKJØNT DET (legger lista høyt nå, det er når man provoserer at folk våkner...):
1. Intensjonen med GMs opprinnelige plan var at politiets inntreden skulle medføre stopp i all kryptovaluta kommunikasjon med kidnappere (+forårsake drap utført av kidnappere) fordi kidnapperne angivelig skulle ha fått nyss i politiets innblanding - dermed case closed på rekord tid.
*klipp*

Enig, dette er det jeg og tenker. GM skrev trusler om drap dersom politiet ble kontaktet, og planen var også hele tiden at de skulle kontaktes. Perfekt å kunne legge skylden på de angivelige kidnapperne for å ha drept AEH.
Citera
2020-06-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tror det ble sendt «feil» beløp med vilje og av en grunn. Kanskje politiet ville vise «dårlig kryptokompetanse» på THs vegne.
Finnes det noe som helst som tyder på at politiet gjorde det med vilje?
Citera
2020-06-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Men det er litt interessant at det ble sendt en liknende, men ikke korrekt kode? Jeg tror ikke det skjedde ved en glipp.

Kanskje politiet ikke forventet svar... At de rett og slett testet for å se hvor «påkoblet» evt kidnappere var.
Citera
2020-06-08, 20:21
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Kanskje politiet ikke forventet svar... At de rett og slett testet for å se hvor «påkoblet» evt kidnappere var.
Det tror jeg du har rett i.
Citera
2020-06-08, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Tilhører du et kriminellt miljø siden du sitter på sannheten da?

Og hvem gikk fri, den som drepte da følger jeg muligens deg.

Jeg tilhørte et ganske tungt miljø på den tiden, men har lagt det bak meg :-)
I en periode var jeg mye sammen med denne personen.
Vi kom inn på temaet siden han har veldig nær relasjon til familien, og i en meget påvirket tilstand fikk jeg en del opplysninger.
Vedkommende ble dratt inn i saken underveis , men ble utelukket fra å ha noe med det å gjøre.
Citera
2020-06-08, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Jeg tilhørte et ganske tungt miljø på den tiden, men har lagt det bak meg :-)
I en periode var jeg mye sammen med denne personen.
Vi kom inn på temaet siden han har veldig nær relasjon til familien, og i en meget påvirket tilstand fikk jeg en del opplysninger.
Vedkommende ble dratt inn i saken underveis , men ble utelukket fra å ha noe med det å gjøre.
Det var vel han som var med Kristin drapsnatten du kjenner da.
Citera
2020-06-08, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Det er ikke en telefonsvarer hvor du må trykke firkanttast og det er ikke som om de sender noe som er milevis unna det som står på arket, når du sender 0.03 istedenfor 0.003 så er det jo relativt åpenbart at potensielle gjerningsmenn i den andre enden vil oppfatte det som en bekreftelse på at man arbeider med å sende pengene.

I gisseltakersituasjoner så spiller politiet dumme for å få GM til å føle seg overlegne så de går i en felle, det gjør de alltid i USA.
Citera
2020-06-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Det var vel han som var med Kristin drapsnatten du kjenner da.

:-)

Det var forøvrig rus som var opphavet til hele greiene..
Per og Veronica ble introdusert for diverse, og det gikk hardt for seg på gården i den perioden alt ble kokt i hop og alt skjedde ;-)
Citera
2020-06-08, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tror det ble sendt «feil» beløp med vilje og av en grunn. Kanskje politiet ville vise «dårlig kryptokompetanse» på THs vegne.

Hvorfor sitter det så langt inne å vedkjenne at dette bærer preg av å ha vært en massiv feil ?
Citera
2020-06-08, 20:32
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amado88
Finnes det noe som helst som tyder på at politiet gjorde det med vilje?
Ikke annet enn at jeg tror det ville være smart å gjøre det. Jeg kjenner selvfølgelig ikke alle detaljer i denne delen av saken. Men jeg kjenner en person som tidligere har jobbet i Kripos, avdeling for datakriminalitet og de gutta der er SMARTE. De betaler ikke feil beløp ved et uhell.
Citera
2020-06-08, 20:34
Medlem
Citat:
Når det gjelder orderudsaken så kan jeg bekrefte at alle de dømte er riktig dømt.
Den eneste "feilen" i den saken er at det er person som slapp unna.

Jeg kjente personen på den tiden, men det er ikke en person jeg ville navngitt uansett.
Selv ikke den dag i dag :-)

Interessant at du deler dette her og nå, men hvorfor i alle dager har du ikke sagt fra om du fikk en tilståelse? Det er da vel alltid riktigst å si fra når noen har vært med på å utføre noe slikt?
Citera
2020-06-08, 20:34
Medlem
Citat:
:-)

Det var forøvrig rus som var opphavet til hele greiene..
Per og Veronica ble introdusert for diverse, og det gikk hardt for seg på gården i den perioden alt ble kokt i hop og alt skjedde ;-)
Synd for Lars som var så forelska, hadde holdt med halve straffen for han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in