2020-06-08, 15:22
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Väldigt många blir osäkra när de väl står framför domarna och åklagarna. De VET att de talar under ed. De tar detta på allvar.

De borde uppmärksammas på allvaret redan i första förhöret.
Nu berättade grannen om det utdragna skriket, han kände igen Wilmas röst.
Det talar också emot kvävning/strypsex mm som man funderat över. Han har krossat ansiktet på henne tror jag
Citera
Medlem
En fråga till er förresten, har jag sett för mkt film eller kan det vara så att det finns en beteendevetare/psykolog med i rättssalen som inkognito studerar den åtalades reaktioner, rörelser osv? Eller är det en korkad fråga 🙈
Citera
Medlem
vike22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Köpt dricka innan tåget

Tack, vet du vilken tid det var? Har inte tillgång till FUP:en tyvärr.
Citera
2020-06-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
En fråga till er förresten, har jag sett för mkt film eller kan det vara så att det finns en beteendevetare/psykolog med i rättssalen som inkognito studerar den åtalades reaktioner, rörelser osv? Eller är det en korkad fråga 🙈
Den totala tystnaden efter... kan det ha kommit fram en kniv där och stuckit ihjäl henne?
Citera
2020-06-08, 15:26
Medlem
Citat:
Jobbigt att läsa förhöret om skriken nu. Familjen gråter.. Fy 17 vad otäckt..
Den misstänkte drack vatten då.
Citera
2020-06-08, 15:28
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Absolut otäckt - de anhöriga grät enligt P4 journalist ...

Jag fattar INTE det här: Grannen blir väckt av sina barn (mellan 17 - 19 ... troligtvis ca 18) och han lugnar dem säkert och tittar ut genom dörrens kikhål. Han SER grannen (är det MGM eller annan granne???) går uppåt. Och då har ju skriken redan börja - därav barnens reaktion - eller hur?

Så den han ser - måste väl vara en ANNAN granne???

Men sedan säger han i nästa mening/-ar att skriket var IHÅLLANDE och MYCKET starkt (och att det var W) så DEN grannen han såg i trappen dvs någon annan om jag fattat det rätt - BORDE väl också ha hört detta skrik???

Ihållande skrik (från troligtvis W) borde väl kunna höras av andra ca 17-19 men mer troligt ca 18. Men det måste ju ha tystnat - lite kort - just när han kikar genom dörrhålet?

1. Barnen hör ihärdigt skrik
2. Väcker pappa
3. Pappa (grannen alltså som vittnat nyss) kikar genom dörrhålet - ser en granne, VILKEN granne?
4 Låter skriket SAMTIDIGT??? Varför - reagerar INTE den grannen i trapphuset? Eller är det tyst då???
5. Skriket tar grovt 5 minuter - sedan totalt tyst.

Förstår ni mitt resonemang?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Den misstänkte drack vatten då.

Jag noterade också det, därav min försiktiga undran om nån som studerar beteenden kan tolka honom på nåt vis?
Citera
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Den totala tystnaden efter... kan det ha kommit fram en kniv där och stuckit ihjäl henne?

Förmodligen ja, och har han haft 5 minuter på sig att hugga henne så har han ju verkligen kunnat uppbringa mycket skada varpå allt blod överallt.

Vidrigt..
Citera
2020-06-08, 15:29
Medlem
Citat:
Det ringde inte polisen iallafall när de hörde de höga skriken kanske detta mord hade kunnat stoppas men nybörjare det försent att ringa.
Citera
Medlem
Citat:
Nej. Då blir det väl som Sture Bergvall - att den åklagade döms på grund av något hokus pokus-kvacksalveri.

Den beteendevetaren hade ju kunnat säga vad som helst, tvärtemot vad rättegångar ska vara.
Citera
Medlem
Citat:

Mycket troligt.. Usch, jag mår illa 😓
Citera
2020-06-08, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Nej. Då blir det väl som Sture Bergvall - att den åklagade döms på grund av något hokus pokus-kvacksalveri.

Den beteendevetaren hade ju kunnat säga vad som helst, tvärtemot vad rättegångar ska vara.

Det har du nog rätt i ja. Men visst vore det intressant iaf för oss att höra en sån aspekt på det hela?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in