2020-06-08, 14:17
Medlem
welcometorealitys avatar
Svante med sina enkäter haha
Citera
2020-06-08, 14:17
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag tror faktiskt att det finns en naturlig immunitet i befolkningen. Hur stor, har jag ingen aning om. Dock tyder väldigt mycket på det.
Om Stockholm har 10% med antikroppar, så måste det finnas något mer som påverkar/samverkar att det går ner så mycket som det gör..

Men det är bara en gubbgissning..
Vad snackar du om? Det går ju ner långsamt för att man införde restriktioner.
Citera
2020-06-08, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Om tyskar har klarat sig mildare än britter, vilken typ av britter menar man då?
Skottar eller normander?

Implying the Norse scum are British lmao.

It seems that people in low-income metropolitan areas are disproportionately affected. This would mean it is likely the Caribbean populations in Hackney and Brixton have, for example, suffered more than Asians in Oxford. An interesting look into how much race affects outcome could be derived from Leicester, where English and Indians are the largest ethnic groups yet neither holds a majority — and with both groups fairly equally spread out from what I remember.
Citera
2020-06-08, 14:18
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Utspringen nu är ju organiserade på ett annat sätt så att olika klasser inte är med varandra. De har ju delat upp det på flera dagar, åtminstone här i Stockholm. Bra ordnat, tycker jag.

Gymnasiet utanför mig

Framför byggnaden står en förälder och ett mindre gäng studenter springer ut, dom kramas och dricker lite skumpa. Vid sidan av skolan på parkeringen står resten av alla familjemedlemmar och vänner och möter upp utanför skolan för att sedan dra till stadsparken för lite supa och ha kul..

Sluta vara så naiva, ungdommar har hängt under hela denna pandemi vare sig dom varit i skolan eller ej.
Senast redigerad av santos_deville 2020-06-08 kl. 14:34.
Citera
2020-06-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ja, det har varit uppenbart någon månad för alla som inte har en agenda och enbart vill avrätta Tegnell.
Är då också äldre invandrare dödsoffren? i större bemärkelse
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Samtidigt har gymnasieskolan varit stängd, så just de har nog inte umgåtts så mycket.

Det är nog väldigt varierande. Finns nog både mer försiktiga och mindre försiktiga studenter. Skulle tänka mig att de som hållit sig isolerade under denna tid inte direkt är de som i första taget har närkontakt med sina kompisar.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Samtidigt har gymnasieskolan varit stängd, så just de har nog inte umgåtts så mycket.

Jo sånt där har säkert 50+ männen på flashback koll på, för när dom va små då var man bara på kasedans när pappa gav medgivande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Sure, det mesta kom nog med flyg.

Däremot är det inte helt sant att man låtit det flöda fritt. Man smittspårade alpresenärerna från de aktuella områdena och satte dem i karantän. Men det räckte ju inte. DNA-spårningen av viruset har ju i efterhand visat att Sverige fick in smitta från sportlovsresenärer till bland annat Storbritannien, Spanien och USA. Länder som inte hade ett enda bekräftat fall vid tillfället.

Skulle gärna se de skriftliga källorna på det med smitta från en massa andra länder, har aldrig sett ngt sånt, typ en rapport eller så.

Ditt påstående att man satte alpresenärerna i karantän är rent häpnadsväckande. Alla källor jag nånsin läst har kritiserat just att man inte satte alpresenärerna i karantän... 🤔🤔🤔

Bl.a. idag postade jag en artikel med en läkare som i början av mars kritiserade FHMs rekommendation att man kunde gå till jobbet som alpresenär, så länge man inte var märkbart sjuk. Läkaren tyckte det var anmärkningsvärt, då CDC bl.a. hade pratat om asymptomatiska smittare.
Citera
Medlem
Stones avatar
40 döda en måndag. Det betyder om 12 dagar kommer lika många att dö som det har dött i Finland under hela pandemin.

Jag förstår inte vad Sverige skulle göra för att minska spridningen. Semester, OK att resa, demonstrationer m m. Det är bara att hoppas viruset tröttnar.
Citera
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Ni är fan helt otroliga. Varje gång det rapporterar fler döda samma veckodag än veckan innan dyker det alltid in någon som skriver likadant. "Oroande, oroande tendens etc"

Håller med! Att alarmisterna i denna tråden är så resistenta till all form av logik är ganska häpnadsväckande.

Som när någon idiot för en tid sedan förklarade att flockimmunitet inte är en thing bara för att inte smittspridningen är tillräcklig just nu. De tittar bara på nuläget, och ingenting annat.
Citera
2020-06-08, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Vad snackar du om? Det går ju ner långsamt för att man införde restriktioner.
Som ungefär noll individer i Stockholm i åldersspannen 1-60 följer förövrigt. Restriktionerna var passe när det blev sol och lite varmare i huvudstaden. De äldre verkar dock sköta sig bra.
Citera
2020-06-08, 14:21
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Högstadiet utanför mig

Framför byggnaden står en förälder och ett mindre gäng studenter springer ut, dom kramas och dricker lite skumpa. Vid sidan av skolan på parkeringen står resten av alla familjemedlemmar och vänner och möter upp utanför skolan för att sedan dra till stadsparken för lite supa och ha kul..

Sluta vara så naiva, ungdommar har hängt under hela denna pandemi vare sig dom varit i skolan eller ej.
Det är min uppfattning också. Har en student hemma, de har haft fester och sammankomster precis som vilket år som helst, idag är det en dagsfest på en restaurang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in