Citat:
Tror du tänker fel när du utgår från att väljarflödet till S är en recension av coronastrategin från vakna, medvetna väljare som följer politiken i realtid och gör strategiska placeringar som en travspelare eller aktiehandlare. De är bara fiskar i ett stim. De sluter upp bakom S för att de råkar regera för tillfället. Det är precis som när M ökade från 21 till 32% under globala finanskrisen, med skillnaden att den gången lyckades vi bäst i EU, denna gång är vi bland de sämsta.Nu är rubriken i tråden "Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar" -och jag är inte heller SD-sympatisör, så detta kanske är lite O.T. men..
Är folk i Sverige dumma i huvudet på riktigt? På vilket sätt har (s) övertygat/imponerat eller gett intryck av att 1) kunna föra en politik som stärker nationen, kommunerna, förmågan hos stat/kommuner, sjukvård etc. att agera effektivt och leva upp till sina åtaganden etc. i händelse av en kris, och sedan 2) hantera en kris när den väl kommer? Hur har (s) hanterat detta?
(s) upp sju(!) procentenheter i opinionsmätningarna sedan årsskiftet. Jag kan fan inte tro det är sant...
Galningen Annie Löf's parti ligger kvar över spärren, dubbelt så stora som L.
L under spärren.
Mp under spärren.
Är folk i Sverige dumma i huvudet på riktigt? På vilket sätt har (s) övertygat/imponerat eller gett intryck av att 1) kunna föra en politik som stärker nationen, kommunerna, förmågan hos stat/kommuner, sjukvård etc. att agera effektivt och leva upp till sina åtaganden etc. i händelse av en kris, och sedan 2) hantera en kris när den väl kommer? Hur har (s) hanterat detta?
(s) upp sju(!) procentenheter i opinionsmätningarna sedan årsskiftet. Jag kan fan inte tro det är sant...
Galningen Annie Löf's parti ligger kvar över spärren, dubbelt så stora som L.
L under spärren.
Mp under spärren.
Det kan förstås också finnas en del som går igång på att S öser ut en massa stimulanser, det är miljardregn hela tiden, varje dag uppfinns ett nytt ord som slutar på miljard. Häromdagen var det ”testmiljard”. Detta imponerar på en befolkning som inte riktigt förstår att det kommer en räkning när man tagit ett SMS-lån.