2020-06-08, 11:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det var exakt den siffran jag förväntade efter att ha sett tv-debatten igår.

Dessutom är det väl fortfarande oklart på vilken sida Jimmie står i senaste BLM händelsen. På Polisen med knäet i den kriminelles nackes sida eller den knäböjande svenska kvinnliga polisens sida.

Hursomhelst tror jag att han gör comeback med mer energi när skillsmässoröken börjar lägga sig. Är nog tufft nu.

Har inte statens TV informerat dig om SDs politik? Ja fortsätt du att vänta på att SDs politiska motståndare skall tillrättalägga sanningen för dig. Eller så kan du lyssna på SD istället. https://www.youtube.com/watch?v=l_7WUipkXTU
2020-06-08, 12:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Inizio startar en ny OU idag, inga frågor om Corona eller partiledardebatten. Bara frågor "Vilket parti har bäst politik inom X" , "Hur stort förtroende har du för följande politiker" , "Vem skulle du rösta på idag" , "Vilken fråga är viktigast", samt "Tror du att fler komma att tycka som du om ett år"
2020-06-08, 12:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det var exakt den siffran jag förväntade efter att ha sett tv-debatten igår.
Tror du att undersökningen gjorts efter debattens avslutning?

Citat:
Dessutom är det väl fortfarande oklart på vilken sida Jimmie står i senaste BLM händelsen. På Polisen med knäet i den kriminelles nackes sida eller den knäböjande svenska kvinnliga polisens sida.
Man brukar benämna den här typen av fulspel för "falsk dikotomi", men det känns inte riktigt som om det begreppet räcker till för ett uttalande som är så helt igenom efterblivet som ditt. Är du så här jävla korkad på riktigt?
2020-06-08, 12:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Man blir ju deprimerad. Lägsta nivån sedan november 2017. 2 ½ år tillbaka. Tur i oturen med detta virus är att S är så otroligt inkompetenta att de lyckas fumla bort denna gåva från gudarna. Hade de bara kopierat alla andra länder hade en stor del av denna uppgång varit långsiktig.
https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__ME__ME0201__ME0201A/Vid10/table/tableViewLayout1/?rxid=fc2f678b-4c31-489e-bc2a-3c0ae3a8f6d2

Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Vilka är det som går till S från SD? Måste vara riktigt svagbegåvade.

Vi har en utmaning i att institutionalisera våra nya väljare till att blir trogna kärnväljare. Vi måste nå ut till alla dessa som ibland kryssar SD i OU men som inte verkar ha sett hela bilden. Vi når våra medlemmar och de som följer oss i sociala medier men ur-sossarna verkar vi inte riktigt kunna nå för att radikalisera bort från S för alltid. Tyvärr är det MSM som är vår fiende här; dessa människor följer dem, inte våra egna kanaler. Hur kan vi nå ut till dem?

Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Som många redan påpekat är SCB:s siffra för S redan föråldrad. S är förmodligen nere under 28% i dagsläget. Förhoppningsvis bekräftas detta av Sifo nu på fredag.
Av de stora tidningarna verkar det bara vara SvD som gör en nykter analys:
https://www.svd.se/scbs-dramatiska-siffror-kan-redan-vara-historia
Annat att glädjas åt i mätningen är däremot att SCB bekräftar att L (3,3) har riktigt allvarliga problem och att även C (6,0) uppvisar svaghetstecken.

Det verkar definitivt som att allt färre "borgerliga" väljare tycker det är så bra att stödja en sosse-regering. 9,3 % till de radikal-vänsterliberala C och L tillsammans (Då ser jag S, M och KD som bara vanliga vänsterliberala, V som vänster-vänsterliberala och MP som klimat-vänsterliberala )
2020-06-08, 12:29
Medlem
mats_lindqvists avatar
Nu är rubriken i tråden "Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar" -och jag är inte heller SD-sympatisör, så detta kanske är lite O.T. men..

Är folk i Sverige dumma i huvudet på riktigt? På vilket sätt har (s) övertygat/imponerat eller gett intryck av att 1) kunna föra en politik som stärker nationen, kommunerna, förmågan hos stat/kommuner, sjukvård etc. att agera effektivt och leva upp till sina åtaganden etc. i händelse av en kris, och sedan 2) hantera en kris när den väl kommer? Hur har (s) hanterat detta?

(s) upp sju(!) procentenheter i opinionsmätningarna sedan årsskiftet. Jag kan fan inte tro det är sant...

Galningen Annie Löf's parti ligger kvar över spärren, dubbelt så stora som L.

L under spärren.

Mp under spärren.
2020-06-08, 12:29
Medlem
Lapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja sifforna känns en månad - sex veckor gamla. Jag känner en TV-tittande äldre sosse som gillade coronapolitiken för några veckor sedan men nu tyckar han att FHM och Tegnell manipulerar och är oärliga. Anekdotiskt javisst men jag tror stora delar av svenska folket är väldigt kritiska nu. SCB går heller inte att lita på med sina kopplingar till staten.
Datat samlades in under perioden 29 april till 27 maj och det mesta lär ha samlats in i början på perioden , så det stämmer nog med verkligheten.
2020-06-08, 12:31
Medlem
stevenstillss avatar
Jag har en del kontaktytor och blev förvånad minst sagt av S:s framgång nu i SCB. Nu bedömer SvD att siffrorna i senaste SCB redan kan vara inaktuella. Åsikter byts fort och kappor vänds snabbt efter vinden i landet Sverige.

https://www.svd.se/scbs-dramatiska-siffror-kan-redan-vara-historia
2020-06-08, 12:33
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Har inte statens TV informerat dig om SDs politik? Ja fortsätt du att vänta på att SDs politiska motståndare skall tillrättalägga sanningen för dig. Eller så kan du lyssna på SD istället. https://www.youtube.com/watch?v=l_7WUipkXTU
Aha! Tack. Då vet jag

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tror du att undersökningen gjorts efter debattens avslutning? :
Jag tänkte inte så långt.

Citat:
Man brukar benämna den här typen av fulspel för "falsk dikotomi", men det känns inte riktigt som om det begreppet räcker till för ett uttalande som är så helt igenom efterblivet som ditt. Är du så här jävla korkad på riktigt?
Jag kan bekräfta att så är fallet. Det är därför jag ventilerar mina tankar bland flashbacks inelligensaristokrater (till vilka jag givetvis inräknar dig) för att få lite feedback på min världsbild.

Nu verkar dock käbblet om den kriminelle amerikanske fentanylmissbrukarens bortgång lägga sig så att vi får reda på om dödsorsaken var kvävning, hjärtinfarkt eller corona. Oavsett lär polisen inte klara sig från fängelse eftersom hans öde här i livet blev befinna sig vid fel plats vid fel tidpunkt. Så hade jag varit Jimmies rådgivare hade jag rått honom att opinionsmässigt inte offentligt ta ställning i skuldfrågan överhuvudtaget.
Senast redigerad av Lao Tzu 2020-06-08 kl. 12:35.
2020-06-08, 12:33
Medlem
Åkesson borde tryckt på det här med munskydd som föredömliga länder som Slovakien och Tjeckien var tidigt ute med och som nu WHO rekommenderar. Att Anders Tegnell tillåts avråda är obegripligt, när stark uppmuntran har stöd från högsta internationella nivå. Ett brett användande av munskydd borde vara extra påkallat när folk börjar röra sig ute och mellan regionerna, dessutom. Munskydd kan vara skillnaden mellan att nuvarande trend nedåt håller eller inte.

Annars fäste jag mig vid att han talade om att kickstarta ekonomin genom att bygga fängelser. Det kan ligga rätt i tiden. Rent allmänt står nog samhället och väger rätt nära en upprepning av Husbykravallerna och då är det skördetid för SD.

Det som alla borde kunna hålla med om från SCB-undersökningen är att SD inte har någon glädje av marginalväljarna till M och S. Tydligen har de slutat förvandlas till kärnväljare sedan innan senaste valet. I varje valrörelse kommer det bli skarpt läge och då ryker de lättflyktiga.

Rätt strategi måste vara att matcha S i ekonomiska frågor och vad gäller arbetarvänlig politik, samtidigt som man jagar på M vad gäller arbetskraftsinvandring.
2020-06-08, 12:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Nu är rubriken i tråden "Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar" -och jag är inte heller SD-sympatisör, så detta kanske är lite O.T. men..

Är folk i Sverige dumma i huvudet på riktigt? På vilket sätt har (s) övertygat/imponerat eller gett intryck av att 1) kunna föra en politik som stärker nationen, kommunerna, förmågan hos stat/kommuner, sjukvård etc. att agera effektivt och leva upp till sina åtaganden etc. i händelse av en kris, och sedan 2) hantera en kris när den väl kommer? Hur har (s) hanterat detta?

(s) upp sju(!) procentenheter i opinionsmätningarna sedan årsskiftet. Jag kan fan inte tro det är sant...

Galningen Annie Löf's parti ligger kvar över spärren, dubbelt så stora som L.

L under spärren.

Mp under spärren.
Jag tror istället du får säga: "Är kvinnor i Sverige dumma i huvudet?" Ja, det är de.
2020-06-08, 12:41
Medlem
Nyheten om SCB:s mätning har redan puttats ner på nyhetsplats. Viktigare nyheter är just nu enligt Aftonbladet fritidsledaren Oscars börstips och enligt Expressen att Felix Herngren är arg på betong.
2020-06-08, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist

Är folk i Sverige dumma i huvudet på riktigt?

Vi är i mångt och mycket ett hjärntvättat folk, som tror på vänstermedia och politiker.
Folkets uppfattningen kommer inte ändras förrän bubblan spricker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in