2020-06-08, 10:48
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Plågsamt att se sossarnas siffror men det här blir nog det sista av värde de har att vittna på ett tag framöver. Misslyckandet och kritiken om corona har kommit på slutet och det i kombination med kaossvartingar som åter har kommit inom synhåll så tillhör framtiden garanterat SD
Ja, dessa siffror är redan irrelevanta. Folk reagerade med reptilhjärnan och sökte trygghet. Nu framstår denna reaktion som överilad och när coronadebaclet blir allt mer tydligt kommer SD öka igen. Och sossarna minska...
2020-06-08, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det är till att vara optimistisk! S är således dubbelt så stora som SD. Samtiden gör tricket att i stället för att jämföra med tidigare mätning så jämför man med valresultatet 2018. Då har SD bara fallit 0,4 %. Så håller man modet uppe!

Vissa har glömt hur siffrorna såg ut i februari. Då var Löfven på fallrepet och Sd största hos alla institut.
2020-06-08, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, dessa siffror är redan irrelevanta. Folk reagerade med reptilhjärnan och sökte trygghet. Nu framstår denna reaktion som överilad och när coronadebaclet blir allt mer tydligt kommer SD öka igen. Och sossarna minska...
Tappet för SD handlar om över 300.000. Du är inte bekymrad över att så många sökte trygghet och då övergav partiet?
2020-06-08, 10:56
Medlem
Citat:
Tappet för SD handlar om över 300.000. Du är inte bekymrad över att så många sökte trygghet och då övergav partiet?

Vilken trygghet? Trygghet hos ett parti som dödat mer än 4500 människor.
2020-06-08, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Vilken trygghet? Trygghet hos ett parti som dödat mer än 4500 människor.
Jag svarade Karman som skrev att skälet till att S stigit handlar om att söka trygghet i osäkra tider.
2020-06-08, 11:04
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Inte direkt. Kan det gå ned snabbt, kan det gå upp snabbt igen. Särskilt mot bakgrunden av utvecklingen i Sverige både vad gäller Corona och i övrigt.
2020-06-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Inte direkt. Kan det gå ned snabbt, kan det gå upp snabbt igen. Särskilt mot bakgrunden av utvecklingen i Sverige både vad gäller Corona och i övrigt.
Jag menar att det är si och så med den ideologiska övertygelsen då. Om du jämför med V på andra sidan, visserligen hälften så stort, men med en trogen väljarskara.
2020-06-08, 11:16
Medlem
Som många redan påpekat är SCB:s siffra för S redan föråldrad. S är förmodligen nere under 28% i dagsläget. Förhoppningsvis bekräftas detta av Sifo nu på fredag.

Av de stora tidningarna verkar det bara vara SvD som gör en nykter analys:

https://www.svd.se/scbs-dramatiska-siffror-kan-redan-vara-historia

Annat att glädjas åt i mätningen är däremot att SCB bekräftar att L (3,3) har riktigt allvarliga problem och att även C (6,0) uppvisar svaghetstecken.
2020-06-08, 11:27
Medlem
Zloths avatar
Hur många tillfrågade är egentligen invandrare i dessa undersökningar?

Det är det som är den stora frågan.

Med tanke på Sveriges "alla ska med" mentalitet så är det nog 40-50% invandrare.
2020-06-08, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Hur många tillfrågade är egentligen invandrare i dessa undersökningar?

Det är det som är den stora frågan.

Med tanke på Sveriges "alla ska med" mentalitet så är det nog 40-50% invandrare.

Jag har inte varit med mycket här men jag ställer förhoppningar om att juggarna blir svenskar och kanske också vissa asiater. Juggarna är nästan som vi eller hur? Sossarna börjar sjunka, frågan är hur fort det går och hur många som återvänder till SD. Landet går mycket dåligt och har inga goda framtidsutsikter, det kan gynna SD. Upploppen i Göteborg gynnade också SD.
2020-06-08, 11:49
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Socialdemokraterna: 33,7 ± 1,1 procent
Moderaterna: 20,1 ± 0,9 procent
Sverigedemokraterna: 17,1 ± 0,8 procent
Vänsterpartiet: 8,2 ± 0,6 procent
Kristdemokraterna: 6,4 ± 0,6 procent
Centerpartiet: 6,0 ± 0,5 procent
Miljöpartiet: 4,1 ± 0,5 procent
Liberalerna: 3,3 ± 0,5 procent
Övriga partier: 1,1 ± 0,3 procent
Det var exakt den siffran jag förväntade efter att ha sett tv-debatten igår.

Dessutom är det väl fortfarande oklart på vilken sida Jimmie står i senaste BLM händelsen. På Polisen med knäet i den kriminelles nackes sida eller den knäböjande svenska kvinnliga polisens sida.

Hursomhelst tror jag att han gör comeback med mer energi när skillsmässoröken börjar lägga sig. Är nog tufft nu.
2020-06-08, 11:58
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Plågsamt att se sossarnas siffror men det här blir nog det sista av värde de har att vittna på ett tag framöver. Misslyckandet och kritiken om corona har kommit på slutet och det i kombination med kaossvartingar som åter har kommit inom synhåll så tillhör framtiden garanterat SD

Ja sifforna känns en månad - sex veckor gamla. Jag känner en TV-tittande äldre sosse som gillade coronapolitiken för några veckor sedan men nu tyckar han att FHM och Tegnell manipulerar och är oärliga. Anekdotiskt javisst men jag tror stora delar av svenska folket är väldigt kritiska nu. SCB går heller inte att lita på med sina kopplingar till staten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in