2020-06-08, 00:06
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
det är inte olagligt att ha en s&w heller o du har licens. Men om du syns på mordplatsen så bör man ju utreda det o framförallt basunera ut en rimlig förklaring. Det gäller WT indikationer också.m
Palme sköts ej med WT. GM sågs ej tala i WT. Så vitt jag kan se krävs inga förklaringar av WT.
Jag utgår då från att den lösning på mordet som kommer att läggas fram inte har någonting med folk med WT att göra.
Låt säga att det är SE som presenteras som mördare. Med ett scenario tämligen likt det Thomas P lagt fram. I detta scenario finns inga WT. De är helt enkelt irrelevanta för fallet. Då finns helt enkelt ingen anledning att förklara några WT-bärande människor.
Citera
2020-06-08, 00:11
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Ja, men om presentationen blir så vag måste de förklara samtliga teorier som inte är heltokiga. Det skulle innebära att PU inte lagt mest arbete på ett visst avsnitt, utan på massor av avsnitt för att kunna förklara dem oskyldiga. Allt tyder på att de begränsat sitt arbete till ett visst avsnitt samtidigt som de arbetat med några spår vid sidan om. Förklaring till WT-observationerna tror jag dock att vi kommer att få. En mycket ingående och intressant förklaring.
Personligen tror jag att om presentationen vore så vag att förklaringar på allt möjligt annat som inte har med mordet att göra måste läggas fram skulle de helt enkelt inte gå ut med att de har lösningen.
De verkar ju ändå tämligen säkra på sin sak.
Citera
2020-06-08, 00:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Palme sköts ej med WT. GM sågs ej tala i WT. Så vitt jag kan se krävs inga förklaringar av WT.
Jag utgår då från att den lösning på mordet som kommer att läggas fram inte har någonting med folk med WT att göra.
Så länge inte WT-individerna är identifierade och deras verksamhet förklarad så kommer dessa att fortsätta att spöka helt oavsett hur KP's lösning på mordet ser ut.

Citat:
Låt säga att det är SE som presenteras som mördare. Med ett scenario tämligen likt det Thomas P lagt fram. I detta scenario finns inga WT. De är helt enkelt irrelevanta för fallet. Då finns helt enkelt ingen anledning att förklara några WT-bärande människor.
Nej. Om SE är lösningen så kvarstår i så fall vad WT-individerna pysslade med. Ingick de i en konspiration där SE manipulerades till att begå mordet? Ingick de i en konspiration där deras uppgift var att övervaka och observera händelseförloppet? Ingick de i en konspiration där OP illegalt övervakades och därför inte har vågat ge sig till känna? Var det poliser/militärer på övning som missade att skydda OP när mordet skedde mitt framför ögonen på dem. Missade att ta fast mördaren?

Osv ...
Citera
2020-06-08, 00:13
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Personligen tror jag att om presentationen vore så vag att förklaringar på allt möjligt annat som inte har med mordet att göra måste läggas fram skulle de helt enkelt inte gå ut med att de har lösningen.
De verkar ju ändå tämligen säkra på sin sak.
Så vag blir den naturligtvis inte nej, och det var just det som var min poäng.
Citera
2020-06-08, 00:15
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

I strikt mening krävs ingenting alls. KP skulle kunna ramla in med rutiga golfshorts och förklara att man lägger ner detta. "Nu tar jag pension!"

Vill han göra gott intryck däremot, och inte i onödan orsaka ramaskri, så får han anstränga sig lite mer. Där kan WT ingå även om de inte ingår i mordet.
Citera
2020-06-08, 00:17
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Om du frågar mig så syns visst GM prata i WT. KP ska lägga fram sin lösning, därmed inte sagt att det därmed blir bevisat. Det är t.o.m. mer troligt att det inte blir en lösning med 100% bevisning varför det ankommer på KP och staten (om man vill nå framgång med att lägga ned PU) att ha svar på de flesta olika teorier som finns därute. Vilken lösning som än presenteras så krävs teknisk bevisning för att lösningen ska falla i god jord. med ditt resonemang behöver man inte förklara ett skit såvida det inte är 100% vattentätt. Somna om.
Citera
2020-06-08, 00:21
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Så länge inte WT-individerna är identifierade och deras verksamhet förklarad så kommer dessa att fortsätta att spöka helt oavsett hur KP's lösning på mordet ser ut.

Nej. Om SE är lösningen så kvarstår i så fall vad WT-individerna pysslade med. Ingick de i en konspiration där SE manipulerades till att begå mordet? Ingick de i en konspiration där deras uppgift var att övervaka och observera händelseförloppet? Ingick de i en konspiration där OP illegalt övervakades och därför inte har vågat ge sig till känna? Var det poliser/militärer på övning som missade att skydda OP när mordet skedde mitt framför ögonen på dem. Missade att ta fast mördaren?

Osv ...
Ja wt-folket kommer säkert att spöka bland dem som inte kommer att godta en lösning som inte behöver wt. Men PU har inge plikt att förklara saker som är irrelevanta för fallet.
Om klara bevis läggs fram mot en ensam GM behövs inga förklaringar till alla de tusen saker som privatspanare och fåtöljfilosofer fört fram som viktiga.
Citera
2020-06-08, 00:28
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Om du frågar mig så syns visst GM prata i WT. KP ska lägga fram sin lösning, därmed inte sagt att det därmed blir bevisat. Det är t.o.m. mer troligt att det inte blir en lösning med 100% bevisning varför det ankommer på KP och staten (om man vill nå framgång med att lägga ned PU) att ha svar på de flesta olika teorier som finns därute. Vilken lösning som än presenteras så krävs teknisk bevisning för att lösningen ska falla i god jord. med ditt resonemang behöver man inte förklara ett skit såvida det inte är 100% vattentätt. Somna om.
Mitt resonemang utgår från att det är vattentätt. Och om det är vattentätt behöver man inte förklara ett skit annat än hur mordet gick till, och sedan visa fram lämpliga bevis.
Av nån anledning har jag fått för mig att att de inte skulle gå ut så självsäkert om de inte hade på fötterna.
Citera
2020-06-08, 00:31
Avstängd
Citat:
Ja wt-folket kommer säkert att spöka bland dem som inte kommer att godta en lösning som inte behöver wt. Men PU har inge plikt att förklara saker som är irrelevanta för fallet.
Att det sprang omkring folk med kommunikationsradio mellan LOP's bostad och mordplatsen den kvällen är självklart extremt intressant helt oavsett hur KP's lösning ser ut. Att dessa fortfarande inte har gett sig till känna, 24 år senare, är givetvis ännu mer intressant.

Vilka var de och vad pysslade de med?

Citat:
Om klara bevis läggs fram mot en ensam GM behövs inga förklaringar till alla de tusen saker som privatspanare och fåtöljfilosofer fört fram som viktiga.
Det är inte "alla tusen saker", det är ett antal ej identifierade personer som sprang omkring med kommunikationsradio i direkt anslutning till mordet på Sveriges statsminister.

Hur tillkämpat naiv går det att vara i din värld?
Citera
2020-06-08, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Ja, jag såg det där uttalandet. Men jag känner att han kunde ju bara svarat JA på en så simpel fråga. Varför krångla till svaret? Det lämnar i mina ögon det öppet att tolka honom som att han gjort en annan tolkning just utifrån vad vittnena sagt.

Men jag är öppen för allt i detta mord. På onsdag vet vi 🙂
Därför att han tycker det är en dum fråga som egentligen är så självklar som den kan bli. Tror KP, likt många andra, är riktigt trötta på människor som bara vill krångla till saker i onödan.
Citera
2020-06-08, 00:35
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Mitt resonemang utgår från att det är vattentätt. Och om det är vattentätt behöver man inte förklara ett skit annat än hur mordet gick till, och sedan visa fram lämpliga bevis.
Av nån anledning har jag fått för mig att att de inte skulle gå ut så självsäkert om de inte hade på fötterna.
Ja, nu går det att förstå ditt inlägg. Jag tror att de flesta inte tänker på vikten av att stänga historiens största mordutredning någonsin. Staten har givetvis ålagt KP att nu när man stänger PU så ska det antingen vara bevisning eller bra förklaringar som gör att inte sittande regering får äta skit de närmaste decennierna o anklagas för att mörka. Som sagt, är det inte bevis så krävs förklaringar o helst en vitbok.
Citera
2020-06-08, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ja, nu går det att förstå ditt inlägg. Jag tror att de flesta inte tänker på vikten av att stänga historiens största mordutredning någonsin. Staten har givetvis ålagt KP att nu när man stänger PU så ska det antingen vara bevisning eller bra förklaringar som gör att inte sittande regering får äta skit de närmaste decennierna o anklagas för att mörka. Som sagt, är det inte bevis så krävs förklaringar o helst en vitbok.
Det här är Sverige med sin västerländska demokrati och strikta byråkrati, inte nåt bananland. Regeringen och staten har inte ett skit att göra med utredningen förutom PU själva. Svårare än så är det inte.

Inte en chans att regeringen sagt till KP att de måste komma med något bra för att regeringen inte ska hamna i dåligt dager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in