2020-06-07, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanken009
Nej Kungälv nu ikväll👍
Igår hittades någon annan i Trollhättan.
Jösses - det dräller tydligen av lik på västkusten. Wilma ligger också därute nånstans (antagligen).
Citera
2020-06-07, 23:36
Medlem
BIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanken009
Det är såklart inte heller omöjligt att resten av kroppen ligger nergrävd/nergrävt på en kyrkogård eller liknande.
Han var väl lerig när polisen hämtade upp honom? Plus att det var väl lerigt i hallen hemma hos honom när man tittat in genom brevinkastet?
Liksom hur fasen skall det finnas resurser till att lyfta på varenda gravsten i uddevalla/omnejd för att se efter ifall det nyligen grävts under någon gravsten?
Finns ju flertalet kyrkogårdar så om det nu är så så förstår jag att han skriver den där lappen i häktet "att detta aldrig kommer att lösas."
Han hade ju sina sjuka fantasier tydligen ang kroppsdelar och kyrkogårdar så vad är möjligt och omöjligt liksom?

Detta är som sagt en teori, men åter igen så är fasen inget omöjligt i det här fallet.
Vissa saker är dock lite omöjligare än andra. Om leran skulle vara från att han begravt henne måste han ha styckat henne i ljusets hastighet, för att sedan raskt knata ut med en eller flera kroppsdelar och grävt ner dessa på bara någon minut på väg till tåget (tidslinje GPS). Alternativt burit med en huvudlös kropp. Att ha åkt tåg med kroppsdelar, eller kropp, känns ännu mer långsökt.

Leran som pappan såg kan mycket riktigt komma från T:s skor, men dessvärre tror jag att det var torkat blod han såg från när T släpat W mellan vardagsrum och badrum (se Bluestarbilder). Jag tror inte att han var riktigt "beredd" på att associera till blod vid tillfället.

Det är heller inte helt klart huruvida T hade någon särskild fäbless för kroppsdelar. Om det är SMS du syftar på är en rimlig tolkning att han ville "dela" dvs "kopiera" henne, eftersom han sedan skriver att han vill ha sex med två om dagen separat. Det har diskuterats många gånger tidigare i tråden. Eller är det något annat du tänker på?
Citera
2020-06-08, 00:13
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Mycket bra idé! Vore ju bra om det gick men jag betvivlar att det är tillåtet.
Fick man fram något när det användes i Helénfallet?

I fallet med Helén från Hörby så var det den misstänkte som själv ville att den metoden skulle användas.

Vad jag nu läst mig till om hypnos så går det inte att hypnotisera någon som inte vill. Tyvärr
Citera
2020-06-08, 00:18
Medlem
Bollkalle19s avatar
Jag har nu studerat bilderna på toaletten noga. Är det massa dun som flyttar på sig allt eftersom teknikerna arbetar sin inåt i utrymmet?

Och varför står det inget om det?
Och vad är det som syns under draperiet?

Jag menar, det är väl ytterligare bindande bevis ifall man hittar dun på andra ställen. Typ fordon, platser, båtar osv.
Senast redigerad av Bollkalle19 2020-06-08 kl. 00:19. Anledning: Tillägg
Citera
2020-06-08, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIV
Vissa saker är dock lite omöjligare än andra. Om leran skulle vara från att han begravt henne måste han ha styckat henne i ljusets hastighet, för att sedan raskt knata ut med en eller flera kroppsdelar och grävt ner dessa på bara någon minut på väg till tåget (tidslinje GPS). Alternativt burit med en huvudlös kropp. Att ha åkt tåg med kroppsdelar, eller kropp, känns ännu mer långsökt.

Leran som pappan såg kan mycket riktigt komma från T:s skor, men dessvärre tror jag att det var torkat blod han såg från när T släpat W mellan vardagsrum och badrum (se Bluestarbilder). Jag tror inte att han var riktigt "beredd" på att associera till blod vid tillfället.

Det är heller inte helt klart huruvida T hade någon särskild fäbless för kroppsdelar. Om det är SMS du syftar på är en rimlig tolkning att han ville "dela" dvs "kopiera" henne, eftersom han sedan skriver att han vill ha sex med två om dagen separat. Det har diskuterats många gånger tidigare i tråden. Eller är det något annat du tänker på?

Svarar även om Hank skulle..

Sms..
Kopiera henne..
Typ ha en tvilling som man har sex med dessa olika kvinnor på samma dag.
Rödtotten som var sminkad näst intill identiskt med w. Var det hon som han också skulle ha sex med? Kanske en ny trekant. Samma rödtott som har synts åkande i pappa T bil?
Tvillingar,typ rollspel eller annat då..

Personen som klädde ut sig till w/rödtotten går faktiskt att identifiera. Bild.

Fallet W är riktigt tragiskt på så många vis..
Citera
2020-06-08, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Tror inte man ska utesluta andra medhjälpare. De bussiga kompisarna som dök upp när T plågades av Wilmas föräldrars besök t ex. Deras bilar borde också kollas.
Även om man med planering skulle kunna få ut kroppen ur lägenheten utan bil, så är det så himla mycket lättare med en bil så det är det första man tänker på.

Håller med.. ja kompisarna är riktigt heta i lösningen på detta.
Citera
2020-06-08, 00:39
Medlem
Då startar rättegången igen imorgon? Kl 9.00?

Ska bli intressant att höra de andra vittnesmålen dessa dagarna som återstår.

När MGM väl döms, ska jag till systemet och införskaffa mig en flaska GW och korka upp och skåla för att han trodde han skulle övervinna alla, men hohotji fick han. Hoppas straffet blir långt och någon råkar gömma nyckel i framtiden och glömmer vart den finns
Citera
2020-06-08, 00:40
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Håller med.. ja kompisarna är riktigt heta i lösningen på detta.

Vet vi när de vittnar? Jag vill gärna lyssna på dem. Tror främst B*ban och kanske även K*rdo har rent mjöl i påsen. Vore intressant om någon annan än dem kan vittna om att felet på K*rdos bil verkligen behövde åtgärdas just dessa dagar efter mordet. Annars hade de aldrig varit i Uddevalla just då.
Citera
2020-06-08, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag har nu studerat bilderna på toaletten noga. Är det massa dun som flyttar på sig allt eftersom teknikerna arbetar sin inåt i utrymmet?

Och varför står det inget om det?
Och vad är det som syns under draperiet?

Jag menar, det är väl ytterligare bindande bevis ifall man hittar dun på andra ställen. Typ fordon, platser, båtar osv.

Det står någonstans i FUP att det finns dun lite överallt i lägenheten
Citera
2020-06-08, 00:42
Medlem
Just det, en fråga, 2 kanske, offtopic kanske.. men!

De ikoner i sidan, några är svarta, några i andra färger vad menas det med? Det som ser ut som ett brev liksom.

Och andra: i inlägg så står det ibland en grå ruta med ett öga med texten: spoiler. Vad menas det med?

Är en ny fb'are så har inte full koll på allt, ännu men full koll på detta fallet🙈
Citera
2020-06-08, 00:50
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie
Det står någonstans i FUP att det finns dun lite överallt i lägenheten

Jag har för mig det, men hittar det inte.
Det står inte heller noterat i så fall, vart man hittade det. Eller om det är från samma slags kudde/täcke?

I alla fall. Jag har en fråga, vad innebär det när det står "blodbildsundersökning"?
Gör man det via bilder eller på plats?
Senast redigerad av Bollkalle19 2020-06-08 kl. 00:51. Anledning: Stavfel
Citera
2020-06-08, 00:50
Medlem
G159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det märks att du enbart är kritisk mot sådant som talar FÖR skuld. Inte EMOT. Om du varit minsta lilla kunnig hade du sett att det är pinfärska skärmärken i golvet efter en hyfsa skarp knivsegg. Jämför med de märken som är torrsprickor. De färska har inte minsta lilla slitage i kanterna vilket de hade haf efter en några månader. Resten av ditt inlägg orkar jag inte ens besvara.

Inte nog med det.
Hade märkena uppstått av någon som bott där innan så hade förmodligen det åtgärdats relativt fort.
Sådana hål igenom en våtrumsmatta, och dessutom INNE I duschen... blir inget bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in