2020-06-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
I motsetning til deg er jeg ganske sikker på at TH fremstår som veldig usympatisk iallefall mot politiet.
Det er helt tydelig at politiet har fått mannen langt opp i vrangstrupen. Og det mest sensasjonelle med denne saken at politiet går svært langt i å fremstille han som usympatisk. Jeg tror desverre ikke politiet er så profesjonelle som du tror.

Desverre skjønner ikke TH at han hadde hatt mye og vinne på og fremstå mer sympatisk hvis han ønsker å finne ut hva som skjedde med konen. Klart hans reaksjoner er naturlige men hva har man forsvarsadvokater til. Nemlig til å få en mistenkt til å fremstå som så samarbeidsvillig som mulig.
Holden er ingen god advokat, han vigler TH til å nekte avhør noe som kun går ut over TH selv, ikke politiet.

Man skal forvente profesjonalitet både fra politiet og Holden. Når ikke Holden klarer å få TH til å forstå at han vil fremstå langt mer sympatisk så blir det på en måte som en krig mellom politi og TH. Og vi kan ikke forvente så mye av TH, så her må advokaten ta sin del av skylden for at det er blitt som det er blitt.

Etter det jeg har lest om denne saken ville jeg aldri våget og engasjere Holden som advokat.Han virker etter min mening totalt uegnet Han gidder ikke prøve å bygge bro mellom TH og politiet og det er TH som får svi for det.

En god advokat hadde jobbet for å endre synet til politiet på TH, han ville jobbet for et bedre samarbeidsklima, isteden råder han sin klient til å ikke gå i avhør noe som farger politiets oppfatning av TH. Det holder bare ikke.

Förstår. Det ligger mycket i det. Intressant det du förklarar om advokatens roll.
Citera
2020-06-07, 22:08
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Okay, kunne også brukt ordet *belest*. Det var noe med oppbygningen av setninger, og tegnsettingen. Det lå der liksom i bunn. En forståelse av skriftspråk som var god.

Ja belest er jeg enig med deg i.
Citera
2020-06-07, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det er nok pga. Krisentkonservativ ekstrem religion i sammen med preste datter,som utløser skam og tap av ære.

Nå har vel prestedattera blitt singel også uten at liv gikk tapt, men er TH kristen i det hele tatt ?
Citera
2020-06-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Svein Jem%tland f.eks. var ikke noen rik mann, men han tålte ikke hun skulle dra, og at han ble sittende alene. Ekteparet Jem%tland var på bygdefest eller julebord rett før drapet, og andre festdeltakere sa at han var helt svart i blikket før de dro hjem.
Etter mitt syn så har ikke slike saker noe som helst med evt grunner her. Jemtland gjorde det i affekt, og hadde nok ikke gjort det med 1 dagers betenkningstid. Derfor mener jeg statistikken om "the husband did it" er meningsløs i denne saken.
Citera
2020-06-07, 22:15
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Ja belest er jeg enig med deg i.
Så har jeg fundert litt på denne vennen til TH. Han som visstnok har bistått med mailer til politiet. På uttallige antall sider.
Citera
2020-06-07, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Etter mitt syn så har ikke slike saker noe som helst med evt grunner her. Jemtland gjorde det i affekt, og hadde nok ikke gjort det med 1 dagers betenkningstid. Derfor mener jeg statistikken om "the husband did it" er meningsløs i denne saken.

Det spørs jo litt hva man mener med affekt. Jeg tror nok at Jemtland fikk vite at hun skulle dra, på et langt tidligere tidspunkt enn på den festen, og så har det bygd seg opp dette. For noen går det greit hvis kona vil skille seg, men for andre går det helt galt i hodet på.
Citera
2020-06-07, 22:27
Medlem
ExcuseMes avatar
Poirot utestengt? Hva har'n gjort nå?

Spamma enda mer?
Citera
2020-06-07, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror alt som skjedde mellom kl. 08:56 og 09:48 inngikk i planen om å drepe AEH

All kommunikasjon med hennes telefon i dette tidsrommet skjedde med nærmeste familie, som etter hva jeg tror sto bak plottet.

At «hun ringte sønnen» 09:14 som svarte på sin telefon «hjemme?» kan like gjerne ha vært sønnen som ringte f.eks. samboer som svarte på hans telefon. Evt. en av søstrene som ringte han.

Saken kompliseres trolig av at kommunikasjon mellom barna og far er plausibel og helt vanlig, selv om det muligens ble lagt planer både før og etter drapet.

Jeg tror ingenting på at barna er involvert i dette. Jeg er også veldig usikker på om TH er involvert. For hvorfor rigge en slik plan, når han kunne kvitter seg med kona på en langt enklere måte.
Hvorfor ikke bare drepe henne, finne et sted å begrave henne hvor hun aldri vil bli funnet, deretter melde henne savnet.
Vi har en slik historie her i Bergen, Ding saken hvor hun forsvant sporløst bare 4 uker etter at hun hadde fått sitt andre barn Selv om politiet er overbevist om at mannen tok livet av henne har de aldri kommet noen vei for levningene ble aldri funnet. Nå skal det legges til at mannen jobbet i Bir og hadde således en fantastisk mulighet til å kvitte seg med alle levninger.

Han ble så klart aldri dømt, den samme fremgangsmåten kunne TH valgt, han kunne tatt livet av sin kone, funnet et sted hvor det var lite sannsynlig at politiet ville finne henne, meldt henne savnet,, og uten et lik er det forsvinnende få muligheter til å få noen dømt.

Hvorfor lage hele dette rigget tro, når det finnes så mye enklere veier. Mulig jeg tar feil men det er vanskelig og se for seg at han har lagt så mye energi i en slik plan.

Jeg skal såklart ikke utelukke det, men det er veldig usannsynlig.Hvis jeg skulle tippe ville jeg tro at kidnappingen var reell og noe gikk galt. Men jeg har mine mistanker om at et av barna, har fortalt opplysninger som kidnapperne har nytt godt av. Vedkommende er sikkert ikke direkte involvert, men det kan være så enkelt som at en datter som en gang for lenge siden har ytret sin misnøye med at TH satt på pengene side og ikke ville dele ut. En gang for kanskje 15 år siden delte hun opplysninger om sine foreldre som noen aldri har glemt, men ikke før nå har sett sitt snitt til å gjennomføre en slik handling.
Vi vet at det var yngste datter som trengte politibeskyttelse, vi vet at yngste datter hadde et forhold til en kriminell for lenge siden. Det er noe her som ikke rimer og som til og med kan forklare hvorfor AEH ikke laget rabalder fordi hun kjente vedkommende. Kanskje fra mange år tilbake i tid men hun slapp GM inn og laget ikke rabalder fordi hun kjente han Dette gjorde oppgaven veldig mye enklere
Til slutt det er ikke alltid sånn at selv om man forlater et kriminellt miljø og bygger opp en normal tilværelse kutter man alle bånd til disse miljøene.

Det er fullt mulig at Hedda fortsatt hadde kontakt med kriminelle selv om hun hadde bygget opp et tilsynelatende bra liv. Av en eller annen grunn føler jeg at hun er involvert indirekte med å gi opplysninger. Hvorfor var det bare henne som fikk politibeskyttelse etter Dette tro?
Citera
2020-06-07, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Du mener at TH føler at han taper ære mens ingen andre gjør det ?

Skilsmisse er helt vanlig i våre dager og jeg har aldri hørt at man taper ære av det.

Ære handler det kun om i utenlandske kulturer, men det er like store sosiale og personlige nederlag å bli skilt som det er å aldri bli gift.
Citera
2020-06-07, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluljah
Förstår. Det ligger mycket i det. Intressant det du förklarar om advokatens roll.

Ja hvorfor råder en advokat klienten sin til å ikke samarbeide med politiet tro? Selv om han utmerket godt vet at det TH som blir skadelidende.
Det finnes så klart en annen forklaring at Holden på et eller annet tidspunkt har begynt å mistenke sin egen klient.

Ville uansett ikke hatt en advokat som ligger opp til mer splid enn nødvendig mellom TH og politiet
Og hvor var Holden da TH trenge han mest, han valgte og gå i avhør som ble avlyst. Ettersom jeg har forstått hadde Holden allerede meldt seg ut, og rådet TH til å gjøre noe av det dummeste han kan gjøre.
Nei Holden er ingen god advokat.
Citera
2020-06-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Ære handler det kun om i utenlandske kulturer, men det er like store sosiale og personlige nederlag å bli skilt som det er å aldri bli gift.

Hvorfor skiller folk seg da tror du ?

De fleste som skiller seg gjør det for at de ikke gidder mer, og det er ikke skambelagt eller noe nederlag.
Citera
2020-06-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Så har jeg fundert litt på denne vennen til TH. Han som visstnok har bistått med mailer til politiet. På uttallige antall sider.

Bistått med mailer, så du mener at TH ikke klarte og sende mail selv. Hvor har du det fra?
Det jeg har lest er at TH selv skrev mailer til politiet

TH er ikke så analfabet på data at han ikke klarer å sende en mail.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in