2020-06-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Da antar jeg at han ville ha vært behjelpeligheten selv, stilt edru i alle slags ønskelige avhør, ikke forsøkt å nekte politiet adgang til boligen ved å bringe ransakingen inn for retten, etc, etc
Gi faen i å snakke om han var edru eller ikke, bare vås uten rot i virkeligheten. verre enn sladrekjerringer dere. Bruk heller Kvinneguiden!
Senast redigerad av tiltmeyes 2020-06-07 kl. 19:59.
Citera
2020-06-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
TH på 70 år, seiler nå opp som en av norges krimhistories mest flombelyste personligheter.

Og det uten å være tiltalt engang:-)

Det er ganske crazy egentlig å tenke på.
En mann som omtales for å like seg i kulissene, og ikke liker offentlighet og media.
Som liker kontrollerte rutiner og jobber mye i det stille.

Han siktes for å ha frivillig satt seg og huset i en slik flombelysning og blitt hovedperson i en villedningshandling som kriminalhistorien aldri har sett før.

Tenk om mannen er uskyldig i ugjerningen.

TH viste helt sikkert at det skulle komme noen rundt 10 å gjøre noe i huset og drar hjemmefra 9. Ikke store vinduet hvis det er planlagt, sånne kunder som TH bruker man å prioritere å heller komme før tiden.
Citera
2020-06-07, 19:53
Medlem
Slettsnokens avatar
Det er ubegripelig at det er noen som ikke ser økenavnet som far angivelig har fått de andre i familien til å bruke om sin mor som relevant for saken.

Det får meg unektelig til å tenke på følgende hovedmotiv: «..for å ta ned risikoen må vi nulle ut «nullet»..».

Selvfølgelig vil ingen av barna eller TH støtte skilsmisse-ryktene, da er jo selve motivet borte, risikoen som måtte tas ned.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-07 kl. 19:54. Anledning: Skrivefeil
Citera
2020-06-07, 19:55
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er ubegripelig at det er noen som ikke ser økenavnet som far angivelig har fått de andre i familien til å bruke om sin mor som relevant for saken.

Det får meg unektelig til å tenke på følgende hovedmotiv: «..for å ta ned risikoen må vi nulle ut «nullet»..».

Selvfølgelig vil ingen av barna eller TH støtte skilsmisse-ryktene, da er jo selve motivet borte, risikoen som måtte tas ned.

du gjentar dette som om det var en sannhet.

Hvor er referansen til dette påståtte økenavnet? En løgn blir ikke sann av å gjenntaes...
Citera
2020-06-07, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
En annen ting jeg synes er verd å merke seg er at brevet er skrevet på en helt forferdelig dårlig norsk, men samtidig er alt som står akkurat godt nok til å forstå for nordmenn. Jeg bare tenker at hvis jeg for eks skulle lage et brev på hinsides dårlig fransk, så kunne jeg ikke være sikker på at de franske som leser ville forstå alt. Jeg kunne ikke bare trikse med google translate og legge inn masse feil osv etterpå uten å risikere at de franske da ikke vil forstå. Da kunne jeg jo risikere at noen setninger ble totalt uforståelig og kunne mistolkes.

Så det brevet har et fryktelig dårlig språk, men akkurat bra nok til at vi forstår eksakt hva som sies. Jeg mener at kun en norsk person klarer å finne den balansen såpass godt som forfatteren gjør.

Det er et utrolig godt poeng. Jeg skjønner ikke at det står i enkelte medier at politiet har konkludert(?) med at det må være forfattet av en med ikke-skandinavisk morsmål. Kan dette virkelig stemme? Er det noen som vet om dette er bekreftet fra politiets side?
Citera
2020-06-07, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
du gjentar dette som om det var en sannhet.

Hvor er referansen til dette påståtte økenavnet? En løgn blir ikke sann av å gjenntaes...

I brevet fra datteren.
Citera
2020-06-07, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
I brevet fra datteren.

Vel ingen søk bekreftet det. Man får ikke opp noen treff med feks søket Tom hagen datter brev nullet

Kan noen komme med en faktisk lenke? Noe mere en ord og påstander?
Citera
2020-06-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Ekstremt interessant om forumbrukeren Crypto*Clan. Bruker "vis" og "ettersom". Skriver om monero i august 2017. Altcoins som monero begynte å ta av da, men likevel.

Mikser også på "investere" og "invistere".Dobbelkonsonant på "annonym". Kidnappingsbrevet var også full av vokal- og konsonantfeil. Kanskje ikke alle var med vilje!

Han bør DEFINITIVT sjekkes ut av saken. Men ikke med swat team slik som RU.

Det var enormt interessant. Takk! Anbefaler alle å kikke på det.
Klikk på «her» på Klaus02’s kommentar. Om ikke annet, som tidsfordriv på tog, buss etc.

https://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/side/492
Senast redigerad av Melkebarten 2020-06-07 kl. 20:36.
Citera
2020-06-07, 20:24
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
Gi faen i å snakke om han var edru eller ikke, bare vås uten rot i virkeligheten. verre enn sladrekjerringer dere. Bruk heller Kvinneguiden!

Enig, det er uverdig. Har tatt helt av her inne.
Citera
2020-06-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Enig, det er uverdig. Har tatt helt av her inne.

Ja akkurat som om noen går direkte inn for å SARVE tråden gjennom å spre rein møkk uten substans eller referanser. De har det felles at det er nyregistrerte kontier. Bør kansje notere navnene og klage det inn til moderator om det går lenger eller det ikke legges frem noe utover sladder og slarv?
Citera
2020-06-07, 20:28
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Da antar jeg at han ville ha vært behjelpeligheten selv, stilt edru i alle slags ønskelige avhør, ikke forsøkt å nekte politiet adgang til boligen ved å bringe ransakingen inn for retten, etc, etc
Tror GM kjenner alle svakheter til TH.
Citera
2020-06-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Angående utgående samtale fra AEH til familiemedlem kl 0914 virker også litt kort. Ca 2 min. Hva får man sagt mellom seg på 2 min som man ikke kan sende melding om. (Kommer frem at AEH pleide å sende melding til folk) Hvis det også er samme familiemedlem som hadde passet hunden kvelden i forveien så hadde de i tillegg nettopp hatt kontakt. Kan grunne til at det er så kort være at familiemedlem må dikte opp hva de snakket om til politiet. Jo kortere - jo enklere å dikte opp.

Tidspunktet for opprigningen fra AEH's mobil kl 09.14 virker i tillegg så altfor perfekt i forhold til å skaffe noen alibi.
Selve drapet kunne absolutt skjedd like før kl 09.14. Kanskje akkurat da det var sikrest å utføre det da TH nettopp hadde dratt på jobb.

Dette er hva som kalles god planlegging!!

Absolutt interessant det der. Det er ikke kjempemange hypoteser som faktisk kan ha potensial til å stemme med hele denne saken. Ihvertfall etter det vi er kjent med fra medias opplysninger. Må jo være noen som hadde innside-kunnskap om situasjonen i huset.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-07 kl. 20:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in