2020-06-07, 18:18
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kort sagt: det handlar om lojalitet från SOAs håll. Om en skuld. Den skulden håvar SD in nu. SD var ju den personen, och är kanske fortfarande, som ränner omkring i bygden och hjälper alla som ber honom. Inte för att folk behöver hjälp, utan för att han gillar att folk står i skuld till honom. Och att människor pratar väl om honom. Ex: "Ja, Stefan, vilken hyvens kille - han bytte det där fönstret åt mig som jag inte klarade av själv att byta" osv. Jo då. SD har en hel massa skulder att driva in - bl a SOAs.
Träffsäkert och insiktsfullt! - Exakt så jobbar manipulatörer med avsikt att själva alltid stå på plussidan. Utifrån uppgifter om SDs bakgrund (FUP) och personlighetstyp är det också lätt att få intrycket av en man som fostrats till att bli presteraren vars självvärde och identitet bygger på vilka resultat han levererar.
Vidare kan han ses som extremt tankestyrd med en oförmåga att närma sig andra människor på riktigt. LW var kanske den första han ändå kom att kunna anförtro sig åt, till en början. Tills han inte längre kunde stå ut med hennes förändring, den han själv var högst delaktig i; den gamla Soft slutade existera för honom de sista åren.
Är han hennes baneman så kan han ha rättfärdigat mordet inför sig själv genom intellektualisering.
Citera
2020-06-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Visst ligger det mycket i det, men jag tror ändå att för HDs framtida självsro hade det betytt mycket att verkligen ha berättat. Även eftermanipulationer - som om det var hon eller SD som raderade telefonen hennes.

Edit: Och sedan håller jag envist fast vid att de där 17 slagen kan ha berott på att SD inte insåg hur lång tid det kan ta att få en skadad att sluta skrika även om det redan tillfogats våld som leder till en ganska snar död.

Ja absolut! HD har (kanske) en lång tid kvar av livet där hon ska hantera sina känslor och konfrontera sina innersta tankar och värdera sitt agerande kring allt detta. Det kommer nog finnas dagar då hon inte känner något alls men i längden kan hon inte värja sig mot samvetet som pockar på uppmärksamhet och skapar de inre konflikterna av skuld, skam, falskhet, lögn och allt annat som en människa inte vill förknippas med.
Citera
2020-06-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Å andra sidan är det LW som påstår att han sagt detta. Hon pratade med SD om andra pojkvänner. Hon själv skulle intervjua UWs blivande fru och gav sig in hos UW mitt i natten och ställde sig och glodde på MH.
När UW och MH skiljs får UW något av ett sammanbrott och berättar gråtande att han aldrig tagit ett enda beslut själv. Den korta tid som MH och UW var tillsammans var M väl knappast MH han känt sig kvävd av under hela sitt vuxna liv. LW var nog beredd att gå ganska långt för att kontrollera såväl omgivningen och hur de förhåller sig till varandra i förekommande fall.

Tänk vad du kastar dynga omkring dig. "LW som påstår att han sagt detta." "LW... gav sig in hos UW mitt i natten och ställde sig och glodde på MH." LW.. berättar gråtande att han aldrig tagit ett enda beslut själv." "LW var nog beredd att gå ganska långt för att kontrollera såväl omgivningen och hur de förhåller sig till varandra i förekommande fall."

Och du beskyller andra för att inte ha några konkreta argument i fallet om mordet på LW. Du för fram rena spekulationer som du inte kan visa har någon som helst bäring i att visa vem som mördat LW. Attt komma med sådana här påståenden och tro att man kommer med argument som stödjer att SD är oskyldig... Jag finner inte ord.
Citera
2020-06-07, 18:57
Medlem
landbandys avatar
[quote=Reviews|71865295][/b]
Från Polismyndigheten Ö-bro län
Till F*lkatorp

Föreslagna vägar av Google:

via E20 Snabbaste rutten, normaltrafik: 24 min 22.8 km

via N*rrköpingsvägen: 25 min 20.0 km

via Östra B*ngatan och E20: 26 min 21.4 km

Förslaget är här E20 och 207:an övergår i N*rrköpingsvägen.

Istället för att köra via södra I*fartsleden för att komma in på E20, åker de upp mot Eurostop strax ovanför V*valla (om jag har förstått saken rätt) och svänger därefter av på E20. Det är en omväg som visserligen kan vara förståelig om SOA haft ett ärende till ex B*ggMax eller W*llys efter vägen. Eller att de avsåg att hämta upp något hos H.
I övrigt är E20 som vägval också det G. Maps föreslår som snabbaste rutt, trots längst väg.

//
De kan ju svängt förbi det stora Systembolaget innan vändan gick ut mot Folkatorp ?
Bara en tanke mitt i alltihopa !?!?

(Spekulation)
Citera
2020-06-07, 18:58
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Haha ja detta är ett väldigt bra exempel på hur svårt det är att ha koll på fakta i detta fallet. Så många lögner som planterats och spridits av diverse suspekta tråddeltagare. Själv vet jag inte om han visste men jag tror det. Han ljög nog för LW om vad han trodde/visste om HD-Sillen och jag tror att det var medveten manipulation som HD visste om och kanske planerat själv. Men svårt att veta något säkert så klart.
Det ena är en konversation mellan Stefan och Lena och det andra är vad Stefan uppger i förhör så det är ju en viss skillnad men absolut, mästermanipulatören(eventuellt i samarbete med Hanna) kan ju ha gjort sin grej bara.
Citera
2020-06-07, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Tänk vad du kastar dynga omkring dig. "LW som påstår att han sagt detta." "LW... gav sig in hos UW mitt i natten och ställde sig och glodde på MH." LW.. berättar gråtande att han aldrig tagit ett enda beslut själv." "LW var nog beredd att gå ganska långt för att kontrollera såväl omgivningen och hur de förhåller sig till varandra i förekommande fall."

Och du beskyller andra för att inte ha några konkreta argument i fallet om mordet på LW. Du för fram rena spekulationer som du inte kan visa har någon som helst bäring i att visa vem som mördat LW. Attt komma med sådana här påståenden och tro att man kommer med argument som stödjer att SD är oskyldig... Jag finner inte ord.

"UW.. berättar gråtande..." (skall det givetvis vara).
Citera
2020-06-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
De kan ju svängt förbi det stora Systembolaget innan vändan gick ut mot Folkatorp ?
Bara en tanke mitt i alltihopa !?!?

(Spekulation)
Haha! Då menar du att minnesbläcka berodde på vad som inhandlades där. För de verkar ju imte komma ihåg att de var där. Vem vet?
Citera
2020-06-07, 19:03
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Jag skulle inte kalla Hanna en hjältinna, inte ens en stukad sådan men jag tror inte hon är olik de flesta andra människor. Hon har naturligtvis fel och brister, en kanske är att inte vilja se på Stefan sådan han verkligen är?
”..de flesta totalmanipulerade människor”, isf
Citera
2020-06-07, 19:07
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Haha! Då menar du att minnesbläcka berodde på vad som inhandlades där. För de verkar ju imte komma ihåg att de var där. Vem vet?

Ja en blandning utav en onykter Poirot , en förvirrad Agatha Christie och en ilsken Stephen King ....😳
Det som är så sorgset är att en människa dog .
Inte fair play .
Ingen kan eller vill förlåta mördaren det ....💔🥀
Senast redigerad av landbandy 2020-06-07 kl. 19:11.
Citera
2020-06-07, 19:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Å andra sidan är det LW som påstår att han sagt detta. Hon pratade med SD om andra pojkvänner. Hon själv skulle intervjua UWs blivande fru och gav sig in hos UW mitt i natten och ställde sig och glodde på MH.
När UW och MH skiljs får UW något av ett sammanbrott och berättar gråtande att han aldrig tagit ett enda beslut själv. Den korta tid som MH och UW var tillsammans var det väl knappast MH han känt sig kvävd av under hela sitt vuxna liv. LW var nog beredd att gå ganska långt för att kontrollera såväl omgivningen och hur de förhåller sig till varandra i förekommande fall.
Är det tredje eller femte gången du upprepar samma sak bara idag?
Du verkar fastna helt i vissa detaljer och sedan köra på repeat.
Citera
2020-06-07, 19:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ja du kan ha helt rätt här men jag vill ändå lämna öppet för att HD kände till i alla fall den andra vändan SD-LW, alltså tiden efter första avslöjandet 2017. För om man tänker efter: När hävdar HD att hon fick reda på att förhållandet hade fortsatt trots allt? Jag vill säga att det är när LW sitter i timmar och berättar om blodsexet men om det är HDs story så kan vi väl alla vara överens om att blodsex-historien är falsk och då saknas väl ett datum för detta avslöjande om affär version2? Jag tror att tiden vintern 2017 - maj 2018 är en tid då nedbrytande manipulation riktas mot LW av både SD och HD där HD är den drivande som vill klämma åt LW riktigt jävla ordentligt. Hot mot hennes liv, hot mot hennes barns liv, hot and Cold-taktiker och annat skit som HD genom sin skamsne nickedocka SD bedriver med hård kraft mot LW.
Om HD hade känt till att LW:s och SD:s relation fortsatte så skulle inte LW ha haft något att hota SD med.
Citera
2020-06-07, 19:30
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Flera år innan det första otrohetsavslöjandet finns det en del tecken på att hon misstänkte att S och L hade en sexuell relation, men hon orkade inte beröra detta utan lät det bero ytterligare några år innan hon konfronterade L och fick besked om sakens natur. Hon är alltså en person som varit sjukskriven i 7 år, innan hon kravlade sig upp ur källarhålet.
SD påstår att förhållandet med LW berodde på att han behövde sex, vilket han inte fick från HD.

Är vi säkra på att saker hände i den ordningen?
När påbörjade SD och LW sin relation? Var det 2012?
HD kanske blev sjuk och deprimerad av att ständigt misstänka att SD och LW hade ett förhållande?
När sjukskrevs HD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in