2020-06-07, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissIs21
Följt tråden, tragiskt med en ung pojke som är försvunnen.
Något som dykt upp här? När man ser på föräldrarnas Fb så har de slutat delat om försvinnandet på sina sidor i tisdags.
Vad snackar du om? Pappan delar varje dag... I både flödet och händelse.....
Citera
2020-06-07, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risina
Jag är ganska övertygad om att H×Annes mor är inblandad. Och H+Annes lever!!!

Intressant första inlägg...fortsätt...
Citera
2020-06-07, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMEsO
Vad snackar du om? Pappan delar varje dag... I både flödet och händelse.....

Jag ser inte heller något. Han kanske bara delar med vänner.
Citera
2020-06-07, 10:00
Medlem
Citat:

Känner du H*nnes eller någon i hans omgivning? Eller läser du tråden o bara slänger ur dig en gissning?
Citera
2020-06-07, 11:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Medium? Låter som en lögn för att förklara sin vistelse där.

Kan vara men å andra sidan, går det nog länge utan att han hörs av på något sätt och hon inte är inblandad så kanske man tänker det är värt att testa även om man eljest inte tror på medium och sådant.
Citera
2020-06-07, 11:54
Medlem
Av uppgifterna i tråden bland de som verkar veta vem såväl Hannes och modern är så verkar hon vara rätt så illa sedd. Och självfallet en person som missbrukar medan de uppfostrar barn och åsidosätter dem lätt blir illa sedda. Men har hon någon bekantskapskrets som hon umgås med mer stadigvarande? Om ni försöker bortse vad ni själv anser, finns där människor som skulle vara lojala mot henne?

Min fundering kring detta är kring spekulation om att hon skulle vara inblandad.

Det kan väl grovt skissat isf röra sig kring två scenario.
a) Någon annan har exvis misshandlat H till döds och modern fått veta det (eller bevittnat det).
b) Något tjafs uppstod med modern, H lessnade och modern blev arg för att han inte vill hjälpa henne och slog ihjäl H, kanske genom olyckliga omständigheter, knuffat honom och han föll och landade med huvudet i en sten.

Det första scenariot kräver väl bara att någon lyckas skrämma henne ordentligt. Men det andra bör hon rimligtvis ha hjälp till för att försöka dölja tänker jag, ifall nu inte Hs sista spår egentligen är på helt annan plats. Jag är tveksam på att ens en snurrig missbrukare skulle fråga vem som helst om hjälp att flytta ens döda son. Det borde vara någon hon är tight med tänker jag.

(OBS jag tror inte nödvändigt att hon har något med det att göra, men resonerar kring förutsättningar ifall hon skulle ha det. Det senare scenariot är väl inte ovanligt bland alkohol och blandmissbrukare, att det blir gruff mellan några som egentligen inte har några djupare konflikter och någon blir slagen eller knuffad och faller och slår huvudet i ett bord, dörrpost eller liknande).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-07 kl. 12:00.
Citera
2020-06-07, 14:07
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan vara men å andra sidan, går det nog länge utan att han hörs av på något sätt och hon inte är inblandad så kanske man tänker det är värt att testa även om man eljest inte tror på medium och sådant.

Medium är bluff. De hjälper naturligtvis ingen gratis. Mamman har inga pengar. De går till knark
Citera
2020-06-07, 14:12
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Möjligt att mamman vet ner än hon sagt, men att han skulle hittas vid liv så här långt senare är osannolikt. Endast rika personer kan försvinna spårlöst en längre tid, Tex Joakim Posener.
Citera
2020-06-07, 14:48
Medlem
Citat:
Medium är bluff. De hjälper naturligtvis ingen gratis. Mamman har inga pengar. De går till knark

Mhm, jag tror nog en del såkallade medium kan göra det för uppmärksamheten, för att hjälpa dem göra business framöver. Du är dock lite fyrkantig.

Medium är nog ofta bluff dock tror jag de finns de som verkligen tror att en fantasibild de får av något verkligen är en kommunikation från andevärlden eller liknande. Om jag hör eller läser om ett fall och börjar spekulera om det så är jag medveten om att det är min egen fantasi som jag själv styr i de tankebanorna utifrån vad jag vet, antar etc. En som ser sig som medium kan tro eller vara övertygad om att dessa tankar kommer från någon annanstans än dem själva. Så det kanske inte är sant men inte en bluff i meningen att detfinnsen avaikt att lura någon. Ibland har de kanske också en väl utvecklad intuitionsförmåga som kopplar väl till deras medvetande och vad de processar i tankar som kända fakta. De gissar rätt oftare än medelsvensson och därav kanske ser sig som medium.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-07 kl. 14:58.
Citera
2020-06-07, 14:50
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Mhm, jag tror nog en del såkallade medium kan göra det för uppmärksamheten, för att hjälpa dem göra business framöver.

Lyft fram ett exempel på ett medium som hjälpt till att lös sett brott som sen kunnat slå mynt av det
Citera
2020-06-07, 15:08
Medlem
Citat:
Lyft fram ett exempel på ett medium som hjälpt till att lös sett brott som sen kunnat slå mynt av det

Varför ska jag lyfta fram något jag inte tror på? (men att du eller jag inte tror på det utesluter inte att såväl Hs morsa och det eventuella mediumet själv kanske tror på det?).
Ingen vad jag vet men Saida Andersson har väl lyckats med att "hitta" en del förlorade föremål. Ofta genom ganska vaga anvisningar som kanske inte är urbota svårt att ge om man känner till tillräckligt mycket om personen som tappade föremålet och dennes vanor. Saida själv kan väl trott att det är en speciell förmåga hon har. Och personer som förlorat någon eller något som betyder något speciellt kan ju var benägen att chansa. Även om något inte är sant så behöverdet inte vara bluff per definition. Om jag har ett synfel som gör att jag uppfattar gräs som lila så ljuger jag väl inte om jag på fråga säger att jag såg att någon hade lila gräsfläckar på knäna.
Citera
2020-06-07, 17:41
Medlem
Vart kommer informationen att någon hämtade upp honom i Sidsjön?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in