Citat:
Ursprungligen postat av
Kill bill
Medium är bluff. De hjälper naturligtvis ingen gratis. Mamman har inga pengar. De går till knark
Mhm, jag tror nog en del såkallade medium kan göra det för uppmärksamheten, för att hjälpa dem göra business framöver. Du är dock lite fyrkantig.
Medium är nog ofta bluff dock tror jag de finns de som verkligen tror att en fantasibild de får av något verkligen är en kommunikation från andevärlden eller liknande. Om jag hör eller läser om ett fall och börjar spekulera om det så är jag medveten om att det är min egen fantasi som jag själv styr i de tankebanorna utifrån vad jag vet, antar etc. En som ser sig som medium kan tro eller vara övertygad om att dessa tankar kommer från någon annanstans än dem själva. Så det kanske inte är sant men inte en bluff i meningen att detfinnsen avaikt att lura någon. Ibland har de kanske också en väl utvecklad intuitionsförmåga som kopplar väl till deras medvetande och vad de processar i tankar som kända fakta. De gissar rätt oftare än medelsvensson och därav kanske ser sig som medium.