2020-06-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Missing People + professionell hjälp skall söka igen imorgon. Man får väl anta att det är baserat på någon sorts tips. Men då inte söka i torp och stugor.

Hur vet du det?
Citera
2020-06-06, 20:13
Medlem
Jag kan bara svara på det vad min bekant sa. Ingen av oss känner denna familjen, hon for iväg med taxi iväg från byn där hon sökt omkring, (som ligger ca 6 mil norr om Sundsvall.) Modern själv har sagt detta, vad vi tror är inte relevant. Utan vad min bekant har iakttagit.
Citera
2020-06-06, 20:22
Medlem
För att förtydliga, så mötte min bekant en kvinna, som påstod sig vara mamma till försvunna H. Min bekant. Har av en slump frågat vem hon var, eftersom byn är liten, och alla vet vem alla är typ. Och berättade för min bekant att hon hade pratat med ett medium, och sökte efter något torp / gård, med anslutning till schakt elle gammal bro, för hon hade fått info ATT H skulle befinna sig där av mediumet. Sedan hade hon farit iväg med en taxi efter en stund. That it. Vi känner varken mamman eller H. Utan det är den info jag vet och den info min bekant har uppgivit.
Citera
2020-06-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indianprinsessan
För att förtydliga, så mötte min bekant en kvinna, som påstod sig vara mamma till försvunna H. Min bekant. Har av en slump frågat vem hon var, eftersom byn är liten, och alla vet vem alla är typ. Och berättade för min bekant att hon hade pratat med ett medium, och sökte efter något torp / gård, med anslutning till schakt elle gammal bro, för hon hade fått info ATT H skulle befinna sig där av mediumet. Sedan hade hon farit iväg med en taxi efter en stund. That it. Vi känner varken mamman eller H. Utan det är den info jag vet och den info min bekant har uppgivit.

Låter som henne. Hon och några till har snöat in sig på medium och pratar mycket med och om medium.

Kan dock känna att det finns en större chans att hon var där och reka inför ett inbrott än att hon sökte efter sin son. För som du kanske läst i tråden så är inte det direkt något som hon tidigare gjort. Sökt alltså.

Såå ni kanske borde köra lite grannsamverkan 😅
Citera
2020-06-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garnier
Låter som henne. Hon och några till har snöat in sig på medium och pratar mycket med och om medium.

Kan dock känna att det finns en större chans att hon var där och reka inför ett inbrott än att hon sökte efter sin son. För som du kanske läst i tråden så är inte det direkt något som hon tidigare gjort. Sökt alltså.

Tror på din teori
Citera
2020-06-06, 21:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
De sa något om en app på radion. Kanske något varje patrulledare använder?

Många appar avsedda för gång och löpning (dvs motionssyfte) finns väl som registrerar sträckan man rört sig om man har platsangivelse i telefon påslagen.
Det kan väl varje MPSare ha(?)
Citera
2020-06-06, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elize97
Att folk är så naiv och tror att mamman nu efter snart 5 veckor ska börja leta efter H*nnes när hon inte gjort det tidigare, hon har inte varit med på ett enda sök med missing people eller ens försökt att hjälpa till på något annat vis. Och hennes olika versioner om dagen då han försvann ändras och nu ändras den väldigt drastiskt. Nu är version enligt henne själv att H*nnes fick skjuts från sidsjön, hon kunde till och med uppge vilken modell på bilen det var, och det kommer hon på nu helt plötsligt 😣🤔 Att hon är delaktig för mig och många andra är rätt uppenbart. Så det jag menar är att hon nu ska "leta" är bara en sak hon säger som låter bra. Snälla öppna ögonen och förstå att det ligger ett brott bakom, han har inte yrat bort sig i skogen, det är ingen björn eller vildsvin eller nått annat idiotiskt. Han är borttagen men förmodligen är det inte planerat utan ett misstag.

Vart har du sett/hört om att hon ändrat historien så pass?
Citera
2020-06-06, 21:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elize97
Att folk är så naiv och tror att mamman nu efter snart 5 veckor ska börja leta efter H*nnes när hon inte gjort det tidigare, hon har inte varit med på ett enda sök med missing people eller ens försökt att hjälpa till på något annat vis. Och hennes olika versioner om dagen då han försvann ändras och nu ändras den väldigt drastiskt. Nu är version enligt henne själv att H*nnes fick skjuts från sidsjön, hon kunde till och med uppge vilken modell på bilen det var, och det kommer hon på nu helt plötsligt 😣🤔 Att hon är delaktig för mig och många andra är rätt uppenbart. Så det jag menar är att hon nu ska "leta" är bara en sak hon säger som låter bra. Snälla öppna ögonen och förstå att det ligger ett brott bakom, han har inte yrat bort sig i skogen, det är ingen björn eller vildsvin eller nått annat idiotiskt. Han är borttagen men förmodligen är det inte planerat utan ett misstag.

I såfall kanske hon är där och ser om det behövs "städas" på en ev dumpningsplats, ifall hon är inblandad även om det är ett dråp eller vållande . De flesta som gömmer lik första gångerna väljer ofta en plats de har någon slags anknytning till.
Citera
2020-06-06, 22:32
Medlem
Följt tråden, tragiskt med en ung pojke som är försvunnen.
Något som dykt upp här? När man ser på föräldrarnas Fb så har de slutat delat om försvinnandet på sina sidor i tisdags.
Citera
2020-06-06, 22:33
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garnier

Medium? Låter som en lögn för att förklara sin vistelse där.
Citera
2020-06-07, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashslack
Vart har du sett/hört om att hon ändrat historien så pass?
Jag är ganska övertygad om att H×Annes mor är inblandad. Och H+Annes lever!!!
Citera
2020-06-07, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risina
Jag är ganska övertygad om att H×Annes mor är inblandad. Och H+Annes lever!!!

Varför tror du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in