Citat:
Ja, för mig är det obegripligt.
Jag har många gånger försökt att förstå hans syn på otroheten och även hans starka försvar för SD. Det enda jag kan komma på är att SD alltid varit en "hyvens" kille som hjälpt till på sommarstället och ställt upp genom att ta hand om HD.
I verkligheten är det inte osannolikt att SD visserligen tagit hand om det praktiska hemma, men att HDs mående kraftigt försämrats av den behandling hon genomlidit och att SD inte alls är så hyvens hemma.
Han har istället varit ute på dykarklubben när HD behövde honom som mest, sedan med Lena och geocachat.
!
Jag har många gånger försökt att förstå hans syn på otroheten och även hans starka försvar för SD. Det enda jag kan komma på är att SD alltid varit en "hyvens" kille som hjälpt till på sommarstället och ställt upp genom att ta hand om HD.
I verkligheten är det inte osannolikt att SD visserligen tagit hand om det praktiska hemma, men att HDs mående kraftigt försämrats av den behandling hon genomlidit och att SD inte alls är så hyvens hemma.
Han har istället varit ute på dykarklubben när HD behövde honom som mest, sedan med Lena och geocachat.
!
Citat:
Varifrån kommer dessa stensäkra fakta kring hur SOA, mormor, HD själv och vem annars sett på SDs otrohet? Kan det vara från den inre kretsen själva återigen? Det har inte hållits några förhör med de inblandade innan mordet, alla historier och skildringar har levererats efter att mordet begåtts och om de inblandade ljuger så kan de ljuga om allt...Och nog ljuger de. Vissa saker kan givetvis vara sanna men allt bör granskas mycket kritiskt. Kan de ha suttit där ute i stugan och övat in en historia som täcker tiden 2017-2018 eller kanske ännu längre tillbaks? Men detaljer glöms och missas, som huruvida HD och SOA diskuterade något i bilen när de inspekterade polisens aktiviteter kring kroppsfyndet, där kommer de med helt olika versioner. Det är för mycket att ljuga om och för många som ska hålla koll på lögnerna.