2020-06-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Kan tenkes mye i brevet er riktig, men det kan være misforstått på grunn av differanse mellom forventning og virkelighet.

Forventning og virkelighet? Hvis jeg sier jeg har spist kjøttkake til middag mandag, da har jeg spist akkurat det og ikke "mulig spist kjøttkake mandag". Der er kjerneproblemet og det kommer tydelig frem av brevet.
Citera
2020-06-07, 15:43
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ehh ... Jeg oppfatter det slik at politiet "spilte med" på kidnappingsplotet. Rett og slett fordi "å spille med" sannsynligvis ville øke sjansen for oppklaring på dette tidspunktet, enn å slå over i konfrontasjoner.

Det er jo tydelig for alle hva som har skjedd med viljen til å samarbeide med politiet etter at politiet åpent sa at de anser kryptorigget og kidnappingsplotet som planlagte og forsettlige villedninger av politiet.

Det har du faktisk ingen rett til å spørre meg om, og jeg kommer heller ikke til å svare på det.

Det er jo å håpe på,men det innebærer at TH og kompani påstod at trusselbrevet kom fra en utenifra Norden?
Forumet for ytringsfrihet på riktig! Spør fordi jeg kan. Det ligger litt aggressivitet i svaret ditt?
Citera
2020-06-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkebarten
Slike ting kan være uetisk å legge ut på nett, hvis man vet om det gjennom kjente. Er også en stor forskjell på om det er blitt sagt i raseri i puberteten, eller om det var et reelt økenavn.

”Nullet” ska visst ha varit öknamnet på AEH.
Värre än vad jag själv tänkte.
Citera
2020-06-07, 15:59
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda

Ikke akkurat en heder og respektfull opplysning og omtale, av en dame som er død
Om dette er rett,så var det ondskapsfullt å kalle en nær for dette.Mobbing.
Citera
2020-06-07, 16:00
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:

Skulle vel være 7 bokstaver!!??
Citera
2020-06-07, 16:04
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Hei, nei jeg tenkte mer på mottaker av den 0914 samtalen.
Det må være et helt naturlig og veldig sentralt etterforskningsskritt å se på mulighet for om det familiemedlemmet kan ha befunnet seg for eks i nærheten av Sloraveien da det anropet gikk ut fra AE sin telefon.

En basestasjon vil vise hvor den mottakeren sin mobil befant seg og sånn sett kunne gi et slags alibi, men AE ble jo drept, så da er det kun den mottakeren som evt kan vitne om hva som ble sagt i den samtalen. Vi vet at det ble ringt fra AE kl 0914, men for saken er det jo helt vesentlig om mottaker faktisk prater sant at han/hun (altså dette familiemedlemmet) selv var på det stedet hvor mobilen sin lå da anropet ble besvart.

Var bare ifht mulig hypotese rundt det jeg tenkte. Prøver se hva som i det hele tatt kan være teoretisk mulig i saken.
Akkurat dette har jeg også tenkt på. Bodde en evt. GM så nært at han kommuniserte med samme basestasjon som AEH og TH når han var hjemme.
Da kan det ikke være mulig å lokalisere om han var hjemme eller satt i den ryggendende bilen ved en 0914 samtale. (Eventuelt at han var i nærheten av AEH og TH's hjem.)

Hvis noen har informasjon om dette vil det være interessant.
Citera
2020-06-07, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
VG sitter på mye informasjon som de må ha fått på en eller annen måte direkte av politiet. F.e. hvordan kan de vite svært presis om alle kodede meldinger, og hvilket beløp stemmer med hvilken melding. F.e., til den første melding "Jeg sender monero før(st) om syv dager" ble det brukt 0.03 btc men det skulle ha vært 0.003 btc, derfor skriver VG "det sendes et beløp som ligner et bitcoin beløp for mld ...", og morsomt nok i siste VG artikkel https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbmKm6/spillet-med-de-angivelige-kidnapperne er nummering av de kodede meldinger akkurat den samme som de beløp: 0.001 btc for #1 Jeg bekrefter at jeg vil betale, 0.003 btc for #3 Jeg sender monero før(st) om syv dager og 0.004 btc for #4 Jeg har problem, trenger mer tid.

Jeg tror nok at VG fikk de datoene fra politiet og la 1+1 sammen og fant fram til kryptoadressene, akkurat som vi her. Og de har sikkert hatt en liten kommunikasjon med politiet om de 'hemmelige meldinger' som politiet har sendt og fikk beskjed at DET skulle de holde stille om, samt alle andre overføringer til 0.0007 btc. VG får, VG gir, så enkelt er det.

Men at 'allmenheten' skulle finne ut av dette spillet og detaljene, DET var nok sikkert ikke meningen.

Nå er det mulig for hvem som helst å sende en hemmelig melding til samme adresse med innhold "fuck kripos", eller "drep ***", og tror meg at alarmklokkene vil gå av!! Det er litt av en blemme etter min mening.
Er det ikke på tide å ta inn Truls og VE...Saken gir ingen mening uten de...Ser for meg motiv som arv og sentral styreplass og for disse...Håper politiet har noe krutt på mandag...Skulle gjerne hørt x-svigersønnens meninger om saken og...
Citera
2020-06-07, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Akkurat dette har jeg også tenkt på. Bodde en evt. GM så nært at han kommuniserte med samme basestasjon som AEH og TH når han var hjemme.
Da kan det ikke være mulig å lokalisere om han var hjemme eller satt i den ryggendende bilen ved en 0914 samtale. (Eventuelt at han var i nærheten av AEH og TH's hjem.)

Jeg vet ikke. Kanskje man finner informasjon om plasseringen av alle basestasjonene i området på NKOM?

"Ifølge Nasjonal kommunikasjonsmyndighets (NKOM) oversikt, er det åtte basestasjoner i nærheten av Futurum-bygget."

"Nkom opplyser at totalt er ca. 100 basestasjoner i området rundt Futurum-bygget, langs Strømsveien og huset til Anne-Elisabeth og Tom Hagen og videre i retning Lillestrøm."
https://www.nrk.no/norge/dette-er-politiets-digitale-spor-i-forsvinningssaken-1.14384994

Er det mulig å på forhånd teste og å finne ut hvor ens mobil vil bli lokalisert ut fra basestasjoners registrering? Slik at man kan planlegge hvilket område man må ha mobilen sin innenfor?
Senast redigerad av POlROT 2020-06-07 kl. 16:19.
Citera
2020-06-07, 16:19
Medlem
finnsenderen.no ser du alle basestasjoner. Men søkt å tro at noen drar med seg mobilen når de skal fjerne et menneske. Skal også svært lite til at en mobil hopper til annen basestasjon pga 4G+.
Citera
2020-06-07, 16:30
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Hvorfor i all verdens navn og rike var det nødvendig å skrive dette?

Det har virket som at noen her har visst det, men de har ettertrykkelig sagt at de ikke ville poste noe "økenavn". Det var det kanskje en grunn til? En helt unødvendig "opplysning" som ikke bringer saken videre.

Jeg synes det som har blitt diskutert angående krypto, hvordan det fungerer osv. har vært veldig interessant. Det er krypto-tråden som kan bringe saken videre, ikke grums som du presenterer her.
Citera
2020-06-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Sønnen skal ha bodd ca 4 til 4,5 km fra Sloraveien.

Dette er et tett befolket område, og det er fullt opp av basestasjoner i nærheten.
Citera
2020-06-07, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsmannen2
Hvorfor det ikke ble sendt når det ble skrevet har helt sikkert en god grunn, samme som at det ble skrevet. At det har med manipulering av oss og Politiet kan ikke jeg se. Heller ren frustrasjon av å ikke bli hørt å tatt på alvor.
Har de forsøkt å bli hørt av politiet når de ikke har sendt klage?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in