2020-06-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biesen
Godt mulig dette har vært tatt opp før, men - (og godt mulig det er ett dumt/dårlig spørsmål) - hvorfor blir så mye opplysninger lekket ut i media? hvem lekker? Er det bevisst? Ubevisst?

F.eks trusselbrevet i sin helhet -

Er det VG som "styrer" showet her - ofte er det denne redaksjonen som kommer med de største seonsasjonsopplysningene først i denne saken (?).

Noen med inngående kunnskap til hvordan dette fungerer som kan gi meg en kjapp forklaring på hvordan/hvorfor dette skjer?

Eller er det så enkelt som at det er fryktelig mange utro tjenere i politiet - og i denne saken spesielt - som bevisst lekker til redaksjoner mot motytelser - penger?

Alle nyhetsopplagene har henvist til kilder. I en periode var politiet kilde, i henhold til mediestrategien som politiet har lagt opp for denne saken.

Den siste uken har de fleste oppslagene kommet fra barnas bistandsadvokat og forsvarerne for TH. Det går frem av artiklene.

Dette er ikke noe mystisk, men helt åpent og lett å se.
Citera
2020-06-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Og derfor kan man utelukke alle andre enn TH som GM. Det er tvilsomt at noen andre i hele verden har motiv for å skjule dette drapet som en kidnapping. Alt det styret orker man bare hvis man står i fare for å bli hovedmistenkt. Når man legger til at han tar kontakt med "motparten" både når politiet endrer hovedteori og når han skal inn til et avhør han ender med å ikke gjennomføre, hvordan kan det da være noen tvil?

Har du lest brevet fra barna? Tror du noe av det de sier i brevet ikke er sant? Må være litt av en situasjon å sitte der i avhør og alt man sier blir vridd på til noe annet enn man sier. Selvfølgelig vil de ikke forklare seg mer under slike omstendigheter, samme gjelder TH.

Politiet er på villspor i denne saken som så mange andre større saker.
Senast redigerad av polsmannen2 2020-06-07 kl. 15:17.
Citera
2020-06-07, 14:55
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det er postet flere interessante kommentarer om trusselbrevet på side 492 her:
https://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/side/492

Artig! Synes trusselbrevet er konstruert fra en helnorsk,som bare er ett hakk mer kreativ enn hun kona til Vara. En graut av kebak norsk,ungdomsutrykk som fucke,svensk ending,dansk skriftform (el. eldre person med norsk/dansk skrivestil) Kun for å forvirre mest mulig.
Det avsløres av korrekt norsk formulering,gramatikk og bruken av Æ Ø Å.
Ikke veldig profft akkurat.At politiet trodde dette ikke var skrevet av en Scandinav er utrolig! Da er det lett å mistenke dem for andre feilvurderinger også ang. konstruerte spill.
Citera
2020-06-07, 15:00
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Alle nyhetsopplagene har henvist til kilder. I en periode var politiet kilde, i henhold til mediestrategien som politiet har lagt opp for denne saken.

Den siste uken har de fleste oppslagene kommet fra barnas bistandsadvokat og forsvarerne for TH. Det går frem av artiklene.

Dette er ikke noe mystisk, men helt åpent og lett å se.

Jobber du selv med journalisme Kornblomst?
Citera
2020-06-07, 15:09
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, det skal mye til å risikere så mye, så drap på ei 68 år gammel eks-svigermor er nok i overkant.

Jeg trekker fortsatt i retning av et «Ord*rud-komplott» med hjelp/råd til kryptodelen fra en uvitende medhjelper.

-Så ufattelig! Det har ikke jeg noen magefølelse for.Siden jeg ikke er politi,så kan jeg få lov å følge magefølelsen,som ca. alltid har hatt rett. Tenker også at det er 1En uvitende krypto medhjelper,men en som er ekte ekspert.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-07 kl. 15:26.
Citera
2020-06-07, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsmannen2
Har du lest brevet fra barna? Tror du noe av det de sier i brevet ikke er sant? Må være litt av en situasjon å sitte der i avhør og alt man sier blir vridd på til noe annet enn man sier. Selvfølgelig vil de ikke forklare seg mer i en slik situasjon, samme gjelder TH.

Ja det har jeg. La merke til at de aldri sendte dette brevet til politiet, og politiet kan jo ikke gå ut i pressen og forsvare seg, så dette er helt klart et forsøk på å sverte politiet for almenheten uansett om hva som står der er sant eller ikke. Når de ikke kan manipulere politiet til å få mistanken bort fra TH så prøver de å manipulere oss.

Og jeg er ikke noen politi-elsker. Jeg vet at det skjer grove justismord og at politiet gjør grove feil, som de kan dekke over i lang tid. F.ex. i Baneheia-saken sitter det mest sannsynlig en uskyldig mann i fengsel.
Citera
2020-06-07, 15:24
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Får et inntrykk av at personen(-e) som har skrevet trusselbrevet, har litt skolegang og utdannelse.

Ble veldig nysgjerrig på hvordan du kom fram til dette med skolegang og utdannelse?
Hvor god personer er på korrekt norsk rettskriving,har ikke lenger like mye å gjøre med utdannelse/skolegang..........
Har lest masse skrivefeil hos en advokat f.eks. men denne tilhører den generasjonen,der de ikke lærte at korrekt Norsk rettskriving var så viktig.
Det kan med andre ord,også vise hvilken generasjon denne personen tilhører ca. ( født midt på 90 tallet og fremover)
Altså korrekt godt norskt skriftspråk,kan også vise at personen sannsynligvis er født før 90 tallet.
Dårlig språk kan jo også komme av andre grunner,som dysleksi,lærevansker og mye fravær på barneskolen.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-07 kl. 15:47.
Citera
2020-06-07, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Ja det har jeg. La merke til at de aldri sendte dette brevet til politiet, og politiet kan jo ikke gå ut i pressen og forsvare seg, så dette er helt klart et forsøk på å sverte politiet for almenheten uansett om hva som står der er sant eller ikke. Når de ikke kan manipulere politiet til å få mistanken bort fra TH så prøver de å manipulere oss.

Hvorfor det ikke ble sendt når det ble skrevet har helt sikkert en god grunn, samme som at det ble skrevet. At det har med manipulering av oss og Politiet kan ikke jeg se. Heller ren frustrasjon av å ikke bli hørt å tatt på alvor.

Ellers er jeg enig med Baneheia saken. Forundrer meg ikke at Jensen saken også kan være feil.
Senast redigerad av polsmannen2 2020-06-07 kl. 15:29.
Citera
2020-06-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Artig! Synes trusselbrevet er konstruert fra en helnorsk,som bare er ett hakk mer kreativ enn hun kona til Vara. En graut av kebak norsk,ungdomsutrykk som fucke,svensk ending,dansk skriftform (el. eldre person med norsk/dansk skrivestil) Kun for å forvirre mest mulig.
Det avsløres av korrekt norsk formulering,gramatikk og bruken av Æ Ø Å.
Ikke veldig profft akkurat.At politiet trodde dette ikke var skrevet av en Scandinav er utrolig! Da er det lett å mistenke dem for andre feilvurderinger også ang. konstruerte spill.

Ehh ... Jeg oppfatter det slik at politiet "spilte med" på kidnappingsplotet. Rett og slett fordi "å spille med" sannsynligvis ville øke sjansen for oppklaring på dette tidspunktet, enn å slå over i konfrontasjoner.

Det er jo tydelig for alle hva som har skjedd med viljen til å samarbeide med politiet etter at politiet åpent sa at de anser kryptorigget og kidnappingsplotet som planlagte og forsettlige villedninger av politiet.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jobber du selv med journalisme Kornblomst?

Det har du faktisk ingen rett til å spørre meg om, og jeg kommer heller ikke til å svare på det.
Citera
2020-06-07, 15:31
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Hvorfor det ikke ble sendt når det ble skrevet har helt sikkert en god grunn, samme som at det ble skrevet. At det har med manipulering av oss og Politiet kan ikke jeg se. Heller ren frustrasjon av å ikke bli hørt å tatt på alvor.

Ellers er jeg enig med Baneheia saken. Forundrer meg ikke at Jensen saken også kan være feil.

Sånn er det nok de fleste tolker det brevet,jeg er helt enig med deg.Man kan ikke bli helt paranoid heller.
Citera
2020-06-07, 15:32
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Har du lest brevet fra barna? Tror du noe av det de sier i brevet ikke er sant? Må være litt av en situasjon å sitte der i avhør og alt man sier blir vridd på til noe annet enn man sier. Selvfølgelig vil de ikke forklare seg mer under slike omstendigheter, samme gjelder TH.

Polismannen? Med bruker av i dag...

Man må huske på at det var snakk om liv og død, da må politiet handle deretter, i en form for nødrett, noe vi skal være glade for.

Ikke alt som stemmer med hva et vitne får inntrykk av, og i slike situasjoner må det sikkert brukes metoder som for oss andre kan virke ekstraordinære, kanskje også «ulovlige» under normale forhold. F.eks ikke sikkert «feilen» var en feil, selv om den ble kommunisert som det.

Kan tenkes mye i brevet er riktig, men en del kan også være misforstått på grunn av differanse mellom forventning og virkelighet.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-07 kl. 15:40. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-07, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Av en som ikke kan åpne vedlegg på e- post uten hjelp?

Ja ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in