Citat:
Ursprungligen postat av
drunknar
Suck vilket svammel....
-Lyssnar MAN på SOA.....Nej man kan inte höra några definitiva sanningar genom att lyssna på den lögnaren
-HDs strävan att rädda kärnfamiljen.......Hon bryr sig inte om kärnfamiljen hur mycket du än jobbar på att etablera det som sanning.
-HDs mor säger i ett förhör...Inget att bry sig om vad hon säger i förhör, sannolikt att hon vet att HD var med och mördade. Nu ska hon skyddas, den stackars otursdrabbade HD. Tänk att LW hade mage att provocera fram ett mord.
-Ekonomin...Ja det kan du räkna på om du vill men vad är poängen?
-Kanske därför HD inte sa ngt i bilen när hon såg avspärrningen? Du avslutar starkt med att omvandla SOAs vittnesmål till sanning i din formulering. Du VET att HD inte sa någonting? Nej.
Vi är många som har olika tro.
Vad som är sant, det är inte lätt att veta.
Om jag förstår Elsa rätt, så säger hon att det hon hör SOA säga om SD låter som att han ser på honom som "en son". Så uppfattar jag det också.
Ingen kan inte veta om SOA och hans fru vet något om mordet. För mig känns det väldigt osannolikt att de vet något och ännu mindre att de skulle ha med mordet att göra.
Däremot tror jag att de medvetet/omedvetet skyddar sin dotter, sina barnbarn och även SD. De kanske inte ljuger, men det kan vara svårt att berätta saker som kanske kastar skuggor över sin dotters familj. Det kanske man inte vill berätta spontant om ingen frågar. Och/eller så blundar man för saker som man helst inte vill veta. Man frågar inte, man låtsas som inget. Man pratar inte om det. Då finns det inte.
Ungefär. Vad jag tror.