2020-06-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsmannen2
Tror ikke Politiet her har hatt ett annet syn enn TH som gjerningsmann fra første sekund i denne saken som så mange andre på dette forumet.

Har fulgt saken og mener det som har fremkommet i form av lekkasjer i de siste måneder faktisk peker på en helt annen retning enn TH. Som Holden sa "særdeles tynt grunnlag" etter skjult etterforskning som har pågått i ett og halvt år. TH er Samtidlig løslatt fra fengsling som etter det jeg har forstått som første gang i historien, det sier ikke så rent lite i en slik sak.

Jeg spør meg i alle fall om en mann i hans kaliber som skyr media ikke ville forstått ett slikt mediastyr, helt klart han ville vært fullstendig klar over dette. Samtidlig hvis en eventuell skilsmisse som noen hevder ville det ikke blitt 50/50 pga. skjevdelingsprinnsippe, hun ville selvfølgelig fått en god del men ikke halve.

En mann av slik kaliber økonomisk sett har helt klart tråkket mange på tærne, man får ikke sånn formue uten at noen andre blør for det, så ikke rart han kan ha kommet med flere tips om andre mulige gjerningsmenn.
Så når det sitter en Nisse som skryter vilt på ett forum om digital valuta at han har funnet en Hval med penger vil nok flere der sperre opp øynene å se muligheter til det ene og det andre.

Tror nok at trusselbrevet er reelt og det faktisk var en kidnapping som gikk galt ut i fra funn på stedet og at det er proffer som har gjort dette, nei.

At TH er grådig og ikke gir noe til barna, vel de jeg kjenner som kommer fra meget velstående familier har ikke fått mer enn andre og har tatt studielån og kjøpt sine biler og hus selv.
Enig. Om TH ikke ville utføre drapet selv (skubbe ut av båt osv), kunne hun blitt fjernet fra huset mens han var på forretningsreise. Om natten kunne leiemorderne brukt god tid slik at det ikke ble slepespor, og en "orderudsokk" for å unngå skomerker, slik at hun i teorien kunne forsvunnet på en tur om morningen. Mye mindre styr, og TH slipper å få spørsmål om hva han gjorde de første minuttene på åstedet.
Senast redigerad av tiltmeyes 2020-06-07 kl. 14:27.
Citera
2020-06-07, 14:22
Medlem
Det er postet flere interessante kommentarer om trusselbrevet på side 492 her:
https://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/side/492
Citera
2020-06-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Problemet er jo ikke spekulasjonen i seg selv, men spekulasjon som presenteres som fakta.

Da er det andre her inne du bør bruke tida di på. Jeg har selv vært ute og kritisert andre for bastante innlegg uten tilstrekkelig med holdepunkter.
Citera
2020-06-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Har ingen særlig teknisk eller digital interesse utenom office verktøy på PC.
Det kom en tanke pga. ditt spm. og tanker om dette: Har det kommet fram noen gang hvor god fru Hagen var digitalt og teknisk?? Har ikke lest et ord om dette,og det hadde vært interessant å få vite.
For om noe sånt har foregått,så må jo Lisb*th selv ha gjort noe aktivt for å aktivere noe sånt? vel?

Hei, nei jeg tenkte mer på mottaker av den 0914 samtalen.
Det må være et helt naturlig og veldig sentralt etterforskningsskritt å se på mulighet for om det familiemedlemmet kan ha befunnet seg for eks i nærheten av Sloraveien da det anropet gikk ut fra AE sin telefon.

En basestasjon vil vise hvor den mottakeren sin mobil befant seg og sånn sett kunne gi et slags alibi, men AE ble jo drept, så da er det kun den mottakeren som evt kan vitne om hva som ble sagt i den samtalen. Vi vet at det ble ringt fra AE kl 0914, men for saken er det jo helt vesentlig om mottaker faktisk prater sant at han/hun (altså dette familiemedlemmet) selv var på det stedet hvor mobilen sin lå da anropet ble besvart.

Var bare ifht mulig hypotese rundt det jeg tenkte. Prøver se hva som i det hele tatt kan være teoretisk mulig i saken.
Citera
2020-06-07, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Jeg vet ikke på hvilket villspor du er men det er langt ute der et sted. TH har drevet med eiendomsutvikling, blant annet kjøp og salg/utleie av næringstomter. Og han kom seg tidlig inn på eiersiden av Elkraft, som sagt før. Han driver ikke med aksjekjøp og salg. Formueøkning er gjennom Elkraft hvor han har en nokså passiv rolle. Det er lov å sette seg inn i virkeligheten...

Hva får deg til å tro at dette er det eneste han driver med. Svært få milliardærer har formue kun plassert i 2 næringer. Det er veldig vanlig Og investere på børs i tillegg.
Citera
2020-06-07, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Undrar varför hon inte skickade brevet till polisen efter att hon hade skrivit det?

Jeg lurer også på det. Og jeg er spent på om hennes versjon av det som har skjedd medfører riktighet.
Citera
2020-06-07, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Hei,ja vi tenker likt om akkurat dette aspektet,som er så uhyre viktig.
Jeg fatter ikke at du har fått refs ifra moderator?
Har noen brukere rapportert deg da eller?
Så og si alle her på forumet spekulerer i like mye personkarakterer/privatliv som de saklige fakta,så dette forstår jeg ikke noe av?

Bare en advarsel
Citera
2020-06-07, 14:29
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Det må ha vært en person ("GM") som jevnlig sjekket kommunikasjonsadressen som sendt 0.0007 btc dit. Uansett om det hele er en dekkoperasjon eller ei. Og den person MÅ ha skjønnt (men visste det mest sansynligvis uansett) at politiet var ikke langt unna.

En siste ting jeg stusset på. I trusselbrevet fikk TH gode innstrukts hvordan han skulle skaffe seg monero, hvor han kunne finne xmr og btc adressene osv.

Men ingen sted står det hvordan han skulle få ta takk i btc. Jeg anser det som usansynlig at TH helt på egenhånd alt dette kunne ha klart selv. Han ville ha trengt hjelp, uansett. Så hvis du er "GM" og du vet at offeret kommer å trenge hjelp, hvem tror du han vil dra til? Enten du vet han kobler inn politiet, eller et familiemedlem med kompetansen. Gjett hvem. Og igjen hvem er fellesnøkkelen mellom alle....

Hvem tenker du er denne fellesnøkkelen da?
OT, er norsk ditt 1 språk?
Citera
2020-06-07, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvordan tenker du at han ev skjønte det? Tenker du at han ev skjønte hvem som kan ha brukt informasjonen hans og hva den/de kan ha brukt informasjonen hans til?
Når publiserte han det innlegget? Var det før eller etter at AEs forsvinning ble offentliggjort gjennom media?
Jeg vet ikke når han publiserte det. Men i og med at han kjenner til familien så kan han ha visst at hun var kidnappet eller i alle fall hatt mistanke om det før pressen gikk ut med det. Uansett vil ikke noen som setter opp et kidnappingsopplegg ved hjelp av monero skrive om dette på et forum.
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Var ikke noe av problemet å få tak i så mye Monero? Og hvis man fikk tak i det, så ville kursen rase, samt at en så stor utbetaling ikke ville vært anonym pga mengden? Jeg leste et sted at det var umulig å skaffe til veie et så stort beløp, det ville ta lang tid, og velte hele planen. Kidnappere er ikke interessert i å holde et offer så lenge, det utgjør en enorm risiko, i tillegg til å være ekstremt krevende også mentalt.
Opplegget virket lite gjennomtenkt.
Edit: Og grunnen kan være at det ikke var ment å skulle fungere. Fordi det ikke var en kidnapping, men et drap, forsøkt skjult som en.
Ja selvsagt.

Og derfor kan man utelukke alle andre enn TH som GM. Det er tvilsomt at noen andre i hele verden har motiv for å skjule dette drapet som en kidnapping. Alt det styret orker man bare hvis man står i fare for å bli hovedmistenkt. Når man legger til at han tar kontakt med "motparten" både når politiet endrer hovedteori og når han skal inn til et avhør han ender med å ikke gjennomføre, hvordan kan det da være noen tvil?
Citera
2020-06-07, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det er postet flere interessante kommentarer om trusselbrevet på side 492 her:
https://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/side/492
Ekstremt interessant om forumbrukeren Crypto*Clan. Bruker "vis" og "ettersom". Skriver om monero i august 2017. Altcoins som monero begynte å ta av da, men likevel.

Mikser også på "investere" og "invistere".Dobbelkonsonant på "annonym". Kidnappingsbrevet var også full av vokal- og konsonantfeil. Kanskje ikke alle var med vilje!

Han bør DEFINITIVT sjekkes ut av saken. Men ikke med swat team slik som RU.
Senast redigerad av tiltmeyes 2020-06-07 kl. 14:51.
Citera
2020-06-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
2020-05-29 17:43:16 +0.001 «Jeg bekrefter at jeg vil betale».
2019-01-27 12:23:22 kryptert e-post «Du har prøvd å fucke oss i over ti uker nå»
2019-01-16 15:30:29 +0.0007 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2019-01-02 20:05:30 +0.0007 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2019-01-02 19:54:38 +0.0007 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-12-27 17:34:30 +0.000706 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-12-14 08:59:49 +0.000706 cee face ae
2018-12-10 19:58:05 +0.0007001 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-12-10 19:58:05 +0.0007001 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-12-10 14:00:27 +0.000706 decode hex in monero to ascii
2018-12-10 13:16:24 +0.000706 dec0de
2018-12-01 12:15:47 +0.0007 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-12-01 12:15:36 +0.0007 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-12-01 10:02:43 +0.0007 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-12-01 09:11:44 -0.036112
2018-11-30 15:17:25 +0.000706 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-11-30 15:17:25 +0.000706 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-11-13 10:31:20 +0.004 «Jeg har problem, trenger mer tid».
2018-11-10 22:09:01 +0.0007 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-11-02 17:32:19 +0.03 «Jeg sender monero før (eller først red.anm) om syv dager».

Hm, "cee face ae" og "decode hex in monero to ascii" - jeg finner transaksjonene og tilhørende informasjon i "raw transaction", men er ikke i stand til å finne disse meldingene. Har selvfølgelig forsøkt både fra hex -> ascii og motsatt vei.

Leter jeg på feil sted - kunne du eller goingsomewhere tenkes å hinte meg i riktig retning?
Citera
2020-06-07, 14:38
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Hei, nei jeg tenkte mer på mottaker av den 0914 samtalen.
Det må være et helt naturlig og veldig sentralt etterforskningsskritt å se på mulighet for om det familiemedlemmet kan ha befunnet seg for eks i nærheten av Sloraveien da det anropet gikk ut fra AE sin telefon.

En basestasjon vil vise hvor den mottakeren sin mobil befant seg og sånn sett kunne gi et slags alibi, men AE ble jo drept, så da er det kun den mottakeren som evt kan vitne om hva som ble sagt i den samtalen. Vi vet at det ble ringt fra AE kl 0914, men for saken er det jo helt vesentlig om mottaker faktisk prater sant at han/hun (altså dette familiemedlemmet) selv var på det stedet hvor mobilen sin lå da anropet ble besvart.

Var bare ifht mulig hypotese rundt det jeg tenkte. Prøver se hva som i det hele tatt kan være teoretisk mulig i saken.

Ok ja, Sånn motsatt ja.Mottager kunne jo ha oppholdt seg omtrent hvor som helst! Men det er et poeng i at stedet hen oppgav til politiet å være da AEH ringte,stemmer med basestasjon ja.Skulle tro dette ble sjekket ut tidlig -kanskje allerede før jul i 2018.Om de gjorde en bra jobb. Det hadde vært mer oppsiktsvekkende om det var en automatisk oppringning ,den som ble registrert 09:14 den morgenen.
Da kunne vi snakke!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in