2020-06-07, 13:57
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Jo det står i debattinlägget att Tegnell bör avgå. Så även alla andra ansvariga.
Det stod så igår i alla fall när artikeln inte var låst.
Jag vet men Åkesson sa-skrev inte KRÄVER. Det är det ordet det handlar om.
Citera
2020-06-07, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Nja inte så marginellt. Det är rätt skönt att få en mild sjukdomsgång med typ 38 graders feber, lite snuva, lite torr hosta i fyra dagar. Det suger däremot hårt att ligga och ha ont i kroppen i två veckor med +40 graders feber och knappt kunna andas. Har du bg A eller?

Fast det finns ju inget som säger att just du inte blir allvarligt sjuk, även med "rätt" blodgrupp.
Även om resultaten nu skulle vara valida så är det på gruppnivå, inte på individnivå, tyvärr.
Citera
2020-06-07, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det säger det mesta om svamelpellen Tegnell, det handlar om prestige och inget annat nu när han sen första början varit aktiv motståndare till munskydd, inte ens de i äldrevården mm behövde dem.

Men vem ska avsätta honom och FHM GD:n? Löfven? Undrar hur det har sett ut under mötena med Johan Carlsson, Tegnell etc. De är trots sina tillkortakommanden rutinerade akademiker, hur skulle sådana som Löfven och ansvarig minister Hallengren kunna framföra avvikande argumentation mot dessa? Typ peka med hela handen och säga att nu gäller detta.
Här kan man se faran med att ha alltför obildade politiker, frågan är hur mycket akademisk kompetens omger sig Löfven med? eller är det bara sk politiska och sk mediestrateger typ Lindberg som finns i omgivningen?
Jag tror att det är där skon klämmer. Löfven klarar inte av att argumentera med dessa högfärdiga akademiker och kan därför inte avsätta dem. Mannen behöver stöd och råd så han kan göra det. Annars ser vår framtid dystert ut och många fler dör.
Citera
2020-06-07, 13:59
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
För somliga är DN:s tolkning av vad som skett mer "sant" än ursprungskällan.
Ja, det verkar ju inte bättre?
Citera
2020-06-07, 14:00
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Varför tjocka? Viruset tar sig inte igenom ens de tunnaste handskarna.

För att de är tåliga och kan desinfekteras efter varje användning.
Citera
2020-06-07, 14:02
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
I rest my case.
Jaha. Visserligen arbetar jag på professionell basis med COVID-19 relaterade saker, men inte på det sätt som du fått för dig. Du har helt enkelt fått fett i hjärnan. Du är dum i huvudet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Det värsta var att ingen reagerade som jag gjorde. Ingen ifrågasatte avsaknaden av social distansering.
Min tro på mina medmänniskor dog den dagen.
Ja, många bryr sig inte och det antalet växer för varje dag ser det ut som.
Men svårt att klandra dom när vi inte försöker särskilt mycket för att stoppa spridning i vår officialla hållning.
Citera
Bannlyst
Stefan Löfven hade beställt låga siffror inför kvällens partiledardebatt, då det bidde bara 3 nya dödsfall inrapporterade idag 😷😷😷
Citera
2020-06-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Håller med till 100%.

Citat:
Min teori är vi har ingen möjlighet att skaffa fram det antal masker som krävs och därför kör man på linjen att det inte hjälper.

Om man lyssnar på senaste avslöjande intervjun med Tegnell som ekot gjorde så pratar han mycket om att resurserna inte räcker/räckte till olika saker. Det tror jag är den springande punkten.

Det är min fasta övertygelse, att visst är det så!
Det har ju varit genomgående i hela den svenska usla "hanteringen" av coronasmittan på alla nivåer. Även inom äldrevården (facit har vi ju nu också) inga heltäckande skyddsförkläden behövs, inga visir behövs etc etc etc... Personal som larmat i rädsla, har vi läst alltför många ggr om, stackars satar, både brukare o personal.
Bara tvätta händerna o hålla avstånd så blir allt bra...har basunerats ut sen start.

Vilka kan regeringen sen skylla på när allt ansvar läggs ut på den enskilde medborgaren, jo just det, medborgarna som inte tvättade händerna tillräckligt noga o ofta...
Citera
2020-06-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Stefan Löfven hade beställt låga siffror inför kvällens partiledardebatt, då det bidde bara 3 nya dödsfall inrapporterade idag 😷😷😷

Ironisk eller idiot?
Citera
2020-06-07, 14:04
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag vet men Åkesson sa-skrev inte KRÄVER. Det är det ordet det handlar om.
Men det blir ändå mera rätt, för det är ju trots allt Ås egen önskan, inte en allmängiltiga sanning. Så visst, han kräver, han vill, han tycker,han anser etc. Det är ett helt normal sätt att referera vad någon skrivit.
Citera
2020-06-07, 14:05
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag ska göra ett undantag och respondera på ditt svammel. I det du själv citerade som skulle motsvara Åkessons text så står det ordagrant:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Att du inte fattar vad du själv citerat eller förstår svenska är utmärkande för dig och dina gelikar.
Hehe, njaej problemet med den typ av lågintelligent dravel som du producerar är som sagt att du dels inte begriper när du borde erkänna att du har fel

Inte nog med att du är dum nog att hävda att någon skrivit något som inte är sant, när du blir påkommen med din fula slev i fel gryta så börjar du ljuga och försöka förklara bort saken. Usch, fy vad vidrigt och intellektuellt ohederligt. Fattas bara att du börjar skriva på engelska och hävda att du är engelsman...men det kommer väl snart.

Här har du en sammanfattning som du kan ta med dig under din bro:
1. Åkesson har aldrig skrivit att han kräver någons avgång.
2. DN har gjort en godtycklig tolkning av Åkessons debattartikel
3. DU har läst ingressen i DN:s debattartikel där man kommenterar Åkessons debattartikel.

Jag gissar att du fortfarande inte begriper att Åkesson aldrig krävt någons avgång...
Senast redigerad av Takadongtakadang 2020-06-07 kl. 14:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in