2020-06-06, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Nej. Hur skulle det framkommit. Men det är, enligt mig, det mest troliga. Alt. är att han ca. 11/2 minuter efter han stämplar ut från arbetet slumpmässigt träffar på OP, iskallt skjuter honom OCH Lisbeth för att sedan återvända till brottsplatsen och iscensätta en hållbar story. Denna SE som både omgivning och fru beskriver som en konflikträdd och feg person. Det går inte ihop.
Det borde väl ha framkommit när man har förhört någon på brottsplatsen. Eller så borde det ha kommit fram idag från de som var på brottsplatsen med all uppståndelse som har blivit kring SE. Vittnet Lars själv såg ju till exempel aldrig SE på brottsplatsen.
Citera
2020-06-06, 13:53
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Hur såg han då vittnet Lars?

På samma sätt som Lisbeth såg honom säger jag
Citera
2020-06-06, 15:42
Medlem
Är det inte konstaterat att Lisbeth inte såg Lars, utan det var Anders hon menade?
Citera
2020-06-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
På samma sätt som Lisbeth såg honom säger jag
Då var han alltså på mordplatsen direkt efter skottet, med andra ord. Som gärningsman eller vittne.
Citera
2020-06-06, 16:47
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Det borde väl ha framkommit när man har förhört någon på brottsplatsen. Eller så borde det ha kommit fram idag från de som var på brottsplatsen med all uppståndelse som har blivit kring SE. Vittnet Lars själv såg ju till exempel aldrig SE på brottsplatsen.
Varför det? När LJ väl kommer tillbaka till brottsplatsen efter att ha sprungit efter GM så har det börjat samlas en del folk. Tror knappast LJ kommer ihåg alla.
Citera
2020-06-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Varför det? När LJ väl kommer tillbaka till brottsplatsen efter att ha sprungit efter GM så har det börjat samlas en del folk. Tror knappast LJ kommer ihåg alla.
Det tror jag att fler hade kommit ihåg. Både poliser och vittnen.
Citera
2020-06-06, 18:29
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Det tror jag att fler hade kommit ihåg. Både poliser och vittnen.
Kommit ihåg vad? Försöker inte förlöjliga dig utan undrar mest vad du menar.
Det jag vill ha sagt är att, jag tror, SE rör sig nyfiket i periferin kring brottsplatsen. Han hör och uppmärksammar massor. Utifrån vad han hör skapar han en roll som vittne, delvis baserat på vad han hört andra har sagt. Fokus ligger inte på honom, lika lite som alla andra som rör sig runt platsen. Andra hör säkert samma saker, skillnaden är att de inte utger sig för att ha sett saker de inte sett. SE är inte unik om detta. AL, vill jag minnas, gjorde samma sak på andra sidan Sveavägen. SE kan säkert ha hört LJ prata med polisen.
Men men. På onsdag vet vi!
Citera
2020-06-06, 21:02
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Är det inte konstaterat att Lisbeth inte såg Lars, utan det var Anders hon menade?

Konstaterat av vem?

Läs sista stycket i förhöret med Lisbeth den 7 maj, så får du konstatera vad du vill..
https://pasteboard.co/JbS5zS4.png

Edit: Länk till alla förhör, så hittar du även att hon ser Anders.
D.v.s. att Lisbeth ser GM , Anders, Lars och tar alla för GM..
https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMVDFMbjBQQ19nbUk/view
Citera
2020-06-07, 10:19
Medlem
Stig måste vara den första mördare i världen som återvänder direkt till mord platsen.Tider och personen Stig går inte ihop med beskrivningen av GM.Han var dessutom inte nykter Jag avfärdar han som GM.Det blir för komplicerat med honom.
Citera
2020-06-07, 13:02
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Stig måste vara den första mördare i världen som återvänder direkt till mord platsen.Tider och personen Stig går inte ihop med beskrivningen av GM.Han var dessutom inte nykter Jag avfärdar han som GM.Det blir för komplicerat med honom.

Jag tycker det är direkt pinsamt att SE-spåret fått så stor uppmärksamhet.

Hoppas Stigs anhöriga stämmer skiten ur de som bär ansvaret för den enorma integritetskränkning som denna offentliga uthängning av honom måste ha inneburit.
Citera
2020-06-07, 13:10
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Jag tycker det är direkt pinsamt att SE-spåret fått så stor uppmärksamhet.

Hoppas Stigs anhöriga stämmer skiten ur de som bär ansvaret för den enorma integritetskränkning som denna offentliga uthängning av honom måste ha inneburit.

Skulle en annan lösning presenteras på onsdag, vilket jag absolut tror så är det ju öppet mål för SEs efterlevande att inkassera pengarna både från filter och TP. Skadan de borde anses gjort torde inte bedömas som ringa.

Det var klantigt av TP och Filters chefredaktör att gambla på att mordet aldrig skulle lösas.
Citera
2020-06-07, 13:47
Medlem
Vet vi om Stickan hade någon favoritgrogg som man kan blanda till när han blir postumt frikänd på onsdag morgon?

Hur laddar kvällstidningarna upp inför detta? Utgår man från att det är SE? Man skickar reportageteam till Nybro för att intervjua folk på uppväxtorten och ett team ut till Täby där man avser intervjua
Sats-morsor som får intyga att det känns overkligt att det var någon därifrån?
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2020-06-07 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in