2020-06-07, 00:23
Medlem
xerlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Örebro polisstation står det som förhörsplats förutom den 6/9 2019 då förhörsplatsen Betesvägen 14 B.

Citat:
Ursprungligen postat av maddog82
Det borde vara den i centrala Örebro. Så omvägen är rätt misstänksam.

Tack för feedback, då stämmer sannolikt min karta!
Citera
2020-06-07, 00:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tänker också så. Men grundfrågan här var om SD när han släpptes hade blivit informerad om att han fortfarande var misstänkt.
Nog borde han iofs ha anat det, skyldig som oskyldig.

Edit: missade ett o.
Kanske berättade polisen innan förhöret att han var misstänkt (om de följde reglerna).
Sedan kanske de inte behöver avsluta förhöret med att upplysa honom om att han fortfarande var misstänkt.

SD med sin konstiga personlighet kanske trodde att efter förhöret och hans fantastiska förklaringar till allting så var han inte längre misstänkt.
Han verkar rätt bra på att överskatta sig själv.
Citera
2020-06-07, 00:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xerll
Här är en karta som visar hela vägen:

https://forumbilder.com/i/r5X4

Edit: Det skiljer dock endast ca 5 minuter i tid mellan vägarna. 37 resp. 42, enl. Google.
Tack, nu blev det uppenbart att de körde en omväg.
Citera
2020-06-07, 00:47
Medlem
xerlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tack, nu blev det uppenbart att de körde en omväg.

Ja, man kan dock med välvillighet förstå om de körde motorvägen, eftersom det borde vara deras ”vanliga” väg. Men då borde de, som sagt, inte kört upp mot Eurostop, utan vid påfarten Markbacken. Syns på lilla kartan här: https://forumbilder.com/i/r5Xp
Citera
2020-06-07, 00:59
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, det är inte säkert du klantat dig!
Jag har flera gånger undrat eftersom vägen han beskriver han tar har gjort mig förvirrad när jag kollar på kartan.

Han beskriver ju vilken väg han tar, men eftersom jag inte bor i Örebro och har koll gav jag upp. Det finns några Örebroare i tråden tror jag.

Kanske någon kan hjälpa till?
Kikat på kartan och kan konstatera att jag själv skulle ha valt E18/20 för att ta mig till F*lketorp. Motorvägar är nästan alltid att föredra för att ta sig fram snabbt och smidigt. Ibland kan en sträcka visa sig något längre än den Google rekommenderar. Men turligt nog har inte alltid G. Maps de bästa förslagen.

Pappan har precis hämtat upp sin dotter från polisstationen där hon har blivit förhörd om LWs försvinnande, samma kvinna som är granne till H och f d älskarinna till svärsonen. De kör förbi avspärrningsband och en polisbuss; att något inträffat här är uppenbart och går inte att misstolka. Platsen är ett litet skogsområde mitt emellan de båda kvinnornas bostäder.
Ändå uppger SOA att de inte samtalar om vad de båda iakttar. - Antingen är ord överflödiga och båda väljer att låtsas som att det regnar eller så är situationen känslig av andra orsaker vilket skulle förklara att SOA drar sig för att säga något till dottern. Efter att ha lyssnat på förhöret med SOA får jag intrycket att han undviker att svara uppriktigt på frågorna.
Citera
2020-06-07, 03:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag struntar i om någon sida "nappar" på mina "spekulationer". LW med sina drag av borderline kanske inte hann anmäla någon av dem för något? Eller vad menar du, tiden när HD nämner detta är ju LW försvunnen, antagligt redan död på en plats inte ens 200 meter från sitt hem där hon ska bli kvar flera dagar. Till vem menar du att LW "med sin öppna attityd"* skulle anmält en anklagande misstanke om något då?

*Borderline personligheter kan ytligt uppfattas som öppna. LW bär en ryggsäck som centrerar kring att bli avvisad och på något sätt förväxlar förmågan av sexuell attraktionskraft med att vara genuint älskad. Hon blir upprörd över att HD blev frisk, hon blir sur när SD inte lämnar HD ändå, HD som är hårig och allt medan LW är hårlös som en baby och går troslös i kjol och allt. Detta också att hon inte heller inser hur fåniga tankar hon har utan säger det till polis som tog anmälan liksom vänner och förväntar sig sympati. Det luktar drag av borderline.

Hon satt också och räknade upp presenter hon
fått av SD för polisen och berättade vad de
kostat. Varför skulle polisen vara intresserade
av det?

Och som du skriver förväntade hon sig sympati
från alla. Hur vanligt är det att älskarinnan får
sympati när mannen dumpar henne och väljer
att stanna hos sin fru?

Jag tror att hon också kan ha haft ekonomiska
motiv till att vilja vara med SD. Hon var
avundsjuk på alla resor de gjorde tillsammans.
Hon var.avundsjuk på HDs cykel som hon
ansåg egentligen var hennes. Osv.

Hon måste ha varit rasande över att SD och HD
skulle resa tillsammans till USA när de äntligen
hade begärt skilsmässa.och flyttat isär och LW
trodde att hon vunnit.
Citera
2020-06-07, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xerll
Ja, man kan dock med välvillighet förstå om de körde motorvägen, eftersom det borde vara deras ”vanliga” väg. Men då borde de, som sagt, inte kört upp mot Eurostop, utan vid påfarten Markbacken. Syns på lilla kartan här: https://forumbilder.com/i/r5Xp

Det är som Du säger med "välvillighet" om man ska förstå varför de åker väster/norrut när målet ligger syd/väst.

För någon som är bekant med stan är den "rosa" vägen på Din karta, direkt söderut från polishuset den normala.

Men... de hade nog sina avsikter med att ta den vägen de gjorde. HD:s känsla vid förhöret var att LW kunde vara funnen och någon eller båda visste LW:s placering.
Citera
2020-06-07, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, och ibland så blir det det ett fungerande personnummer och inte "ogiltigt personnummer".

Slår de fel på en siffra av de 10 blir det inget personnummer.

Slår de fel på fler siffror ska de ha en väldig (o)tur om det ska stämma (köp en lott).
Citera
2020-06-07, 06:27
Medlem
Hur man än vänder och vrider på detta mordet gällande LW, så är det nog trots allt så, att SD och HD mördade LW i samförstånd.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-06-07, 06:41
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Tidigare misstänkte jag att Steffe kunde utgöra en samhällsfara inte minst mot sina kvarvarande närmaste, men jag har ändrat ståndpunkt. Visserligen skulle Hanna kunna halka på ett bananskal och som genom en tillfällighet slå i huvudet sisådär 17 ggr i en sten eller liknande, men då beror det kanske hellre på en biverkning av hennes medikament eller utlöst av exp. ett mindre epileptiskt anfall.

Hanna är nog inte rädd för S kanske hellre tacksam. Den envisa illern har slutat gräva sig in i hennes hus. Numera kan hon bo var hon vill, vara orakad, cykla i frihet till jobbet. Logga fritt. Vem kan skuldbelägga henne? Ingen kallar henne ful, dum och svag. Inget hat och förakt.
Förutsatt att han frias nu då som sagt. Tror du verkligen Stefan kommer släppa Hanna då? Han har ju mördat för henne.

Vad tänker du att han ska göra istället? Desperat försöka ragga upp några gamla flammor från Västerås, igen? Med JG som wingman? Blir inte JG’s hjärta krossat då och vad gör/säger han då egentligen?

Tror du Stefan kommer ge upp kontakten med döttrarna helt? Sista tiden innan mordet ville han ju inte ha dem hos sig och innan dess ville han mörda dem. Om inte, vad är steget efter strösselförhör och bruten hand efter slag i väggen?

Låter helt orimligt allt det där. De här människorna är ju utstötta och nu sammansvetsade av ett stort mörker väldigt få kan relatera till. Och Stefan måste ju manipulera alla i sin omgivning för att känna sig levande.

Angående samhällsfara så har han ju utlovat en ”lagom olaglig hämnd” mot några tråddeltagare.

Nej, jag förstår faktiskt inte alls vad du pratar om, har du läst samma FUP? Jag skulle säga att HD, JG och döttrarna lever i direkt livsfara.
Citera
2020-06-07, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är som Du säger med "välvillighet" om man ska förstå varför de åker väster/norrut när målet ligger syd/väst.

För någon som är bekant med stan är den "rosa" vägen på Din karta, direkt söderut från polishuset den normala.

Men... de hade nog sina avsikter med att ta den vägen de gjorde. HD:s känsla vid förhöret var att LW kunde vara funnen och någon eller båda visste LW:s placering.

Rättar mig själv... målet (sommarstugan) ligger syd/ost (ej väst som jag felaktigt skrev).
Citera
2020-06-07, 09:15
Medlem
xerlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Tack för bra input om att den rosa vägen direkt söderut är naturligast. Det visar ju verkligen att de hade ett uppenbart syfte med sin rutt, och kunskaper som ingen annan hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in