2020-06-06, 19:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Jag klagar absolut inte på alla andra. Argumenterar bara emot de som konstigt nog anser SD är oskyldig, tillsammans med HD. Mitt antagande har jag gett uttryck för och motiverat ett flertal gånger, dvs att SD absolut är skyldig, möjligen i samförstånd med HD.

Har du gett ett enda eget argument? Länka gärna, det enda som syns i dina inlägg är kverulantens infantila gnäll.
Citera
2020-06-06, 19:53
Medlem
xerlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
85 %?
Arbetsförmedlingen brukar vara stenhård med sina regler när någon ska rehabiliteras.
Man börjar med att arbeta 25 % sedan 50 %, 75 % och slutligen 100 %.
Arbetsförmedlingen brukar inte acceptera att anpassa sig till andra procentsatser som passar individen.

Det är Försäkringskassan som står för sjukskrivning under rehabilitering, och jag har erfarenhet från flera kollegor under ett längre eget arbetsliv att FK gör rätt individuella lösningar. Tror inte att man kan dra några växlar på en procentsats här.
Citera
2020-06-06, 19:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hör polisen fel räcker det inte med att kasta om "någon siffra". då stämmer inte kontrollsiffran längre.

Har de knappat fel "siffror" så vill det till en väldig tur att det blir ett p-nummer som stämmer (med kontrollsiffran).

Ja, och ibland så blir det det ett fungerande personnummer och inte "ogiltigt personnummer".
Citera
2020-06-06, 20:04
Medlem
xerlls avatar
Jag har inte sett en tydlig beskrivning av HD:s och SOA:s väg till Folketorp. Åkte de från polishuset och ut på motorvägen? Vilken påfart körde de då? Från den naturliga påfarten om man åker från polishuset, bör man inte kunna se avspärrningarna. Är det inte lite märkligt att de säger sig ha sett dem då?
Citera
2020-06-06, 20:17
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xerll
Jag har inte sett en tydlig beskrivning av HD:s och SOA:s väg till Folketorp. Åkte de från polishuset och ut på motorvägen? Vilken påfart körde de då? Från den naturliga påfarten om man åker från polishuset, bör man inte kunna se avspärrningarna. Är det inte lite märkligt att de säger sig ha sett dem då?
Läs mina inlägg så får du förklaring
Citera
2020-06-06, 20:26
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Tog han burkarna men utan att vara först?
Eller verkar han ha lagt ner burkletandet?

Ja, han tog burkarna men utan att vara först. Det blev med andra ord STF (second to find).
Citera
2020-06-06, 20:29
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag vet inte vad du far efter, hon kan nog vara medveten om att SMSen kan komma att granskas men på detta stadie är hon väl nyligt saknad. Hennes tanke kan vara om SD gett JHs och MGLs kontaktuppgifter till UW om nu JH och MGL sågs som pokvänner till LW. Det är ju inte en långsökt tanke antingen att någon haft kontakt med henne i närtid. JH skulle ju iväg med LW till Norge också.

Det jag menar är att HD och SD slog ihjäl LW vid planket och denna sms-konvo är planerad för att senare kunna låtsas att det är här den ena informerar den andre om LWs försvinnande. I själva verket vet båda att hon ligger död på brottsplatsen. Om det stämmer blir allt annat långsökt och HD har dessutom redan försagt sig till vittnet MT ca 7.30.

Citat:
Åhå, du vet att vittnet i FUP ljuger? Nu är jag nyfiken, hur vet du det. Eftersom du tvärsäkert påstår att uppgiften är ett falsarium.

Man må vara rätt så enögd för att missa att det är två personer i relationen mellan SD och LW som har ganska osköna personligheter. SD narcissist och LW luktar borderline. Det där draget av borderline visar sig i umgänget med andra personer också, exempelvis UW och MH. Möjligt är ju att det varit ganska framträdande i hennes övriga förhållanden.

Nej tyvärr det är SD som är den ruttna kärnan de emellan och den som med sina äckliga manipulerande taktiker fått LW ur balans. Antagligen hjälpt av den på andra sätt ruttna människan HD som jag tror regisserat en hel del av de nedbrytande planerna. LW hade aldrig dragits ned i skiten utan att ha haft oturen att hamna i dessa avskums liv. Alla vittnesmål av värde visar på att det är så och hur mycket du än försöker att förnedra LW så är det bara du och de andra i trollsamfundet som köper din bild av LW.
Då tänker man på Ds två barn som får växa upp med två föräldrar som inte bryr sig det minsta om deras välbefinnande utan bara ser de som redskap för att vinna fördelar åt sig själva och ha de till att smeka deras bräckliga stinkande egon. Tungt öde men man kan ju hoppas att ett av svinen i alla fall hamnar på livstid och förlorar sitt inflytande. Då finns lite hopp för tjejerna. Annars blir det tungt. Hoppas åklagaren och övriga jobbar hårt under sommaren, lika hårt som Ds jobbar i den här tråden. Då kan det bli ändring i HR.
Citera
2020-06-06, 20:30
Medlem
Citat:
Jag struntar i om någon sida "nappar" på mina "spekulationer". LW med sina drag av borderline kanske inte hann anmäla någon av dem för något? Eller vad menar du, tiden när HD nämner detta är ju LW försvunnen, antagligt redan död på en plats inte ens 200 meter från sitt hem där hon ska bli kvar flera dagar. Till vem menar du att LW "med sin öppna attityd"* skulle anmält en anklagande misstanke om något då?

*Borderline personligheter kan ytligt uppfattas som öppna. LW bär en ryggsäck som centrerar kring att bli avvisad och på något sätt förväxlar förmågan av sexuell attraktionskraft med att vara genuint älskad. Hon blir upprörd över att HD blev frisk, hon blir sur när SD inte lämnar HD ändå, HD som är hårig och allt medan LW är hårlös som en baby och går troslös i kjol och allt. Detta också att hon inte heller inser hur fåniga tankar hon har utan säger det till polis som tog anmälan liksom vänner och förväntar sig sympati. Det luktar drag av borderline.

Ja, det är faktiskt en del märkligt fåniga uttalanden hon gör. När hon ringer till 114 för att skvallra på Steffe, passar hon på att nämna att Hanna är allt som inte Lena är: Svag och sjuk, medan hon beskriver sig själv i termer av stark, smart, och en kreativ person som stimulerar andra människor.

Hur var det nu: högmod går före fall? Antagligen var det Lenas smarthet som blev hennes död. Hon dog av smarthet. Eller pinsamt generande dumhet, kanske är mer sannolikt?
Senast redigerad av Mimmirider 2020-06-06 kl. 20:40.
Citera
2020-06-06, 20:32
Medlem
drunknars avatar
Citat:
LW:s blåtira har jag inte hört något om, vill du förklara?
HD visade upp en bild där hon hade en blåtira, det fanns en länk i tråden efter mordet.
Möjligen var bilden från ett tidigare datum.
Det är i alla fall så jag minns det.

Det var en bild som visade LW med vad som såg ut att vara en översminkad blåtira. Någon gång 2017 var bilden ifrån, kanske feb-mars. Jag har inte sett HD-bilden du skriver om men ska se om jag hittar den. Du får nog göra detsamma med bilden jag skriver om ifall du orkar leta.
Citera
2020-06-06, 20:36
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som sagt, vi var många som hoppades på JG:s samvete inför rättegången. En normal människa med normalt samvete sitter inte under ett förhör och raderar när det rör sig om ett mord.

JG:s info kanske inte räcker för att fälla en GM men om alla som har något att tillföra väljer att ta bladet från munnen kanske detta mord kan utredas och mördaren får sitt straff.

Det borde JG tänka på i stället för att sudda!

Håller med till 100%, JG vakna! Dags att resa sig ur skiten innan det är för sent. Ditt liv kommer bli mycket bättre om du skär bort svulsterna SD, HD och antagligen även SOA ur ditt umgänge. De är som gift för själen.
Citera
2020-06-06, 20:42
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Dock så var hon misstänkt ett helt år efter hennes häktning. Under rättegången berättar hon detta men hade ingen aaaaning om att hon var misstänkt förrän ett brev kom till henne om detta. Precis som SD inte heller visste att han var misstänkt för människorov. Det förstod han först under rättegången....vad är det för fel på dessa människor ????

Ja det kan man fundera över hur länge som helst. Blir nog lättare att vända på frågan och fundera kring vad som är "rätt" med dessa människor, om man kan komma på något. HD verkar ju fylla en ganska viktig funktion med sitt arbete i alla fall. De är obehagliga var för sig men tillsammans har de bildat en verkligt fascinerande typ av ondska och småaktighet. Kanske en typ av folie a deux?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Folie_ā_deux
Citera
2020-06-06, 20:49
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Ja, det är faktiskt en del märkligt fåniga uttalanden hon gör. När hon ringer till 114 för att skvallra på Steffe, passar hon på att nämna att Hanna är allt som inte Lena är: Svag och sjuk, medan hon beskriver sig själv i termer av stark, smart, och en kreativ person som stimulerar andra människor.

Hur var det nu: högmod går före fall. Antagligen var det Lenas smarthet som blev hennes död. Hon dog av smarthet. Eller pinsamt generande dumhet, kanske är med sannolikt?
Var väl ändå minst 17 slag mot huvudet, utdelade under några minuter, samt att hon lämnades i skogen efter att man plockat hennes mobil, som dödade henne? Man får hoppas hon tappade medvetandet fort åtminstone men rättsläkaren lämnade det ju öppet för att det kan ha tagit ett par timmar för henne att dö.

Vad tänker du om en eventuell hotbild mot HD, JG, SOA eller döttrarna, nu eller i framtiden? Vore det pinsamt generande dumhet att fortsätta leva med honom, om han frias?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in