2020-06-06, 22:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Det jag menar är att HD och SD slog ihjäl LW vid planket och denna sms-konvo är planerad för att senare kunna låtsas att det är här den ena informerar den andre om LWs försvinnande. I själva verket vet båda att hon ligger död på brottsplatsen. Om det stämmer blir allt annat långsökt och HD har dessutom redan försagt sig till vittnet MT ca 7.30.

Nej tyvärr det är SD som är den ruttna kärnan de emellan och den som med sina äckliga manipulerande taktiker fått LW ur balans. Antagligen hjälpt av den på andra sätt ruttna människan HD som jag tror regisserat en hel del av de nedbrytande planerna. LW hade aldrig dragits ned i skiten utan att ha haft oturen att hamna i dessa avskums liv. Alla vittnesmål av värde visar på att det är så och hur mycket du än försöker att förnedra LW så är det bara du och de andra i trollsamfundet som köper din bild av LW.
Då tänker man på Ds två barn som får växa upp med två föräldrar som inte bryr sig det minsta om deras välbefinnande utan bara ser de som redskap för att vinna fördelar åt sig själva och ha de till att smeka deras bräckliga stinkande egon. Tungt öde men man kan ju hoppas att ett av svinen i alla fall hamnar på livstid och förlorar sitt inflytande. Då finns lite hopp för tjejerna. Annars blir det tungt. Hoppas åklagaren och övriga jobbar hårt under sommaren, lika hårt som Ds jobbar i den här tråden. Då kan det bli ändring i HR.

Det fetade: LW var högutbildad och dessutom i yrke där en rätt väsentlig funktion är att stötta människor i diverse kriser. Förhållandet mellan SD och LW inleddes när HD ska varit i ganska dåligt skick. Man kan förstås säga att eftersom hon var kvinna var hon omdömeslös men skulle kunna tänka att LW snarare kanske gav sig in i förhållandet av rent egoistiska skäl, inte av kärlek utan för att utnyttja någon i syfte av självbekräftelse, att bevisa för sig själv och andra att hon som frånskild kan ta över en man hon själv vigt.

Jag eller någon annan har inte "förnedrat" LW. LW har skickat ut lättklädda bilder av sig själv för att hålla intresset av sina manliga bekanta och när hon blev rädd att andra skulle få veta så anmälde hon mottagaren då förhållandet inte utvecklades i den riktning hon krävde, antagligt besviken över att hon missbedömt pipröstade SD med hans sjuka fru. LW hade inte räknat med att han skulle stanna med HD.

LW har själv tagit sig för att göra en "anställningsintervju" av exets nya fru, LW gick in i exet UWs bostad mitt i natten och ställde sig och stirrade på UWs nya fru.

Det finns åtskilliga situationer redogjorda för i FUP där det klart framkommer att LW var ganska ihärdig i att ge sig in i situationer som normala människor skulle undvikit. Och hon gjorde det av egen maskin, utan någon som helst hjälp av någon som postar här, antagligt för att hon hade markanta drag av borderline personlighet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-06 kl. 22:36.
Citera
2020-06-06, 22:30
Medlem
xerlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
SD lurade ut LW och såg henne bli mördad, mördade henne själv eller mördade henne i samförstånd med HD. Här skyddas inga pip-röstade, grandiosa, onda pojkegon till narcissistsvin. No sir! Och din strävan att beskriva mina teorier som avancerade och komplexa med spektakulära spekulationer kommer nog inte heller lyckas särskilt väl. Kul hur snabbt du funnit dig till rätta i tråden men jag gissar att du följt med sedan starten utan att skriva ehhhh? Trevlig kväll!

Jag har relativt nyligen börjat läsa i tråden, men har försökt läsa ikapp lite i början och den senaste månaden.

Men eftersom du så starkt har insisterat på att HD är den skyldiga får du gärna förklara om du tror att det är mer sannolikt än att SD själv är mördaren. Eller är det mest så att du uppfattar det som att flera personer helt och hållet avfärdar tanken på HD som inblandad?

Min uppfattning efter att ha lyssnat på YT och läst en del av FUP är att HD har god kännedom om vad som hänt, och kanske varit med och planerat, och visst också har en teoretisk möjlighet att ha funnits på platsen. Jag tror dock att det är mycket mindre sannolikt att HD varit med på BP, än att SD varit där själv.
Citera
2020-06-06, 22:31
Medlem
xerlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vilken polisstation var förhöret på?
Var det inte Vivalla?

I så fall har jag klantat mig, kan någon bekräfta med referens vilken det var?
Citera
2020-06-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag antar att det ofta är så att polisen gradvis kommer in från att höra någon upplysningsvis och att de i takt med att de får information från personen själv samt andra och ev teknisk bevisning stegvis kommer till en mer konkret misstanke vartefter man jämför utsagor m. m. .

Tänker också så. Men grundfrågan här var om SD när han släpptes hade blivit informerad om att han fortfarande var misstänkt.
Nog borde han iofs ha anat det, skyldig som oskyldig.

Edit: missade ett o.
Senast redigerad av Rubar 2020-06-06 kl. 22:58.
Citera
2020-06-06, 22:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xerll
I så fall har jag klantat mig, kan någon bekräfta med referens vilken det var?

Nä, det är inte säkert du klantat dig!
Jag har flera gånger undrat eftersom vägen han beskriver han tar har gjort mig förvirrad när jag kollar på kartan.

Han beskriver ju vilken väg han tar, men eftersom jag inte bor i Örebro och har koll gav jag upp. Det finns några Örebroare i tråden tror jag.

Kanske någon kan hjälpa till?
Citera
2020-06-06, 22:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tänker också så. Men grundfrågan här var om SD när han släpptes hade blivit informerad om att han fortfarande var misstänkt.
Nog borde han iofs ha anat det, skyldig som skyldig.

Han borde ju vart det men som utredningen bedrivits kanske det inte är att ge sig fasen på. Man kanske "glömde".
Citera
2020-06-06, 22:44
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Det fetade: LW var högutbildad och dessutom i yrke där en rätt väsentlig funktion är att stötta människor i diverse kriser. Förhållandet mellan SD och LW inleddes när HD ska varit i ganska dåligt skick. Man kan förstås säga att eftersom hon var kvinna var hon omdömeslös men skulle kunna tänka att LW snarare kanske gav sig in i förhållandet av rent egoistiska skäl, inte av kärlek utan för att utnyttja någon i syfte av självbekräftelse, att bevisa för sig själv och andra att hon som frånskild kan ta över en man hon själv vigt.
Jag eller någon annan har inte "förnedrat" LW. LW har skickat ut lättklädda bilder av sig själv för att hålla intresset av sina manliga bekanta och när hon blev rädd att andra skulle få veta så anmälde hon mottagaren då förhållandet inte utvecklades i den riktning hon krävde
LW har själv tagit sig för att göra en "anställningsintervju" av exets nya fru, LW gick in i exet UWs bostad mitt i natten och ställde sig och stirrade på UWs nya fru.
Det finns åtskilliga situationer redogjorda för i FUP där det klart framkommer att LW var ganska ihärdig i att ge sig in i situationer som normala människor skulle undvikit. Och hon gjorde det av egen maskin, utan någon som helst hjälp av någon som postar här, antagligt för att hon hade markanta drag av borderline personlighet.

Alltid lika plågsamt att ta sig igenom dina svamlande och manipulerande inlägg som försöker att plantera falsk information om LW. Tror du att du kan få folk att tro att LW hade borderline personlighet om du upprepar det i varenda inlägg?
UWs senare fru har bevisats vara lögnaktig och mer eller mindre vansinnig så dina hänvisningar till vad hon påstått har inget som helst värde. Tråkigt att det enda du vill fokusera på är att förnedra ett mordoffer men det har väl sin förklaring antar jag. Du ser kanske mycket av svinet SD i dig själv och vill försvara honom och ursäkta hans sjuka beteende. Jag tror att om det är din agenda så gör du bäst i att pröva HD-vinkeln: Hon fick honom att lura ut LW och kanske manipulerade hon honom till att slå ihjäl henne också. Detta kanske hon gjorde av rent egoistiska skäl, inte av kärlek utan för att utnyttja någon i syfte av självbekräftelse. Vem vet?
Citera
2020-06-06, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vilken polisstation var förhöret på?
Var det inte Vivalla?
Örebro polisstation står det som förhörsplats förutom den 6/9 2019 då förhörsplatsen Betesvägen 14 B.
Citera
2020-06-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Örebro polisstation står det som förhörsplats förutom den 6/9 2019 då förhörsplatsen Betesvägen 14 B.

Det borde vara den i centrala Örebro. Så omvägen är rätt misstänksam.
Citera
2020-06-06, 23:39
Medlem
Citat:
Har du gett ett enda eget argument? Länka gärna, det enda som syns i dina inlägg är kverulantens infantila gnäll.

Så du menar att du framför argument, men inte jag? Jag håller inte med om att dina gissningar och spekulationer överträffar mina, när det gäller om SD är skyldig till mordet eller inte. Du utgår från att TRs dom kommer att slås fast i HR. Det gör inte jag. Jag utgår från åklagarnas framställan, där jag håller med om att den behöver kompletteras med ytterligare/nya uppgifter som stärker åtalets prövning i HR. Att sedan fråga om ett enda argument från mig. Det är lika idiotiskt som jag skulle fråga dig om att ge mig ett enda argument för att SD är oskyldig.
Citera
2020-06-07, 00:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xerll
Jag har försökt göra en karta som visar SOA:s resväg utifrån hans förhör i avsnitt 7 på YT. Den är ju en onödig omväg jämfört med vad Google föreslår för att åka till Folketorp:

https://forumbilder.com/i/r5Xp

Den blå linjen visar vägen SOA menar att de åkte, medan den streckade linjen visar Googles förslag.

SOA säger själv att det är den naturliga vägen, men det är det alltså inte. Även om de hade velat åka motorvägen, om de är "vana" vid att åka den, hade det naturliga vara att åka ut vid Markbacken, inte vid Eurostop. Då hade de inte sett avspärrningarna.

De åkte alltså avsiktligt en väg för att kunna se om något hänt i området.
Det var intressant att se den kartan men hur långt bort ligger Folketorp, och var ligger det?
Citera
2020-06-07, 00:22
Medlem
xerlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var intressant att se den kartan men hur långt bort ligger Folketorp, och var ligger det?

Här är en karta som visar hela vägen:

https://forumbilder.com/i/r5X4

Edit: Det skiljer dock endast ca 5 minuter i tid mellan vägarna. 37 resp. 42, enl. Google.
Senast redigerad av xerll 2020-06-07 kl. 00:26. Anledning: Lade till mer info
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in