2020-06-04, 19:28
Medlem
Skogsmarkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Hej,

Ja, jag är säker på min sak. Sänk injektionsintervallet till e7d och höj dosen till 125mg (0,5ml) så märker du skillnad. Din kran verkar inte ta i beaktning att alla reagerar olika på exogent testosteron.

När Testoviron användes i konventionell TRT-vård (250mg Testosteron Enanthate /1ml) så var den rekommenderade standarddosen 1ml var 2-3v. Dvs ~83mg - 125mg per vecka. Anledningen till att man lade ner Testoviron till förmån för Nebido var just halveringstiden. Enanthate kräver tätare injektionsintervall än Nebido och det var enklare att boka in varje patient med 10-12v mellanrum än 2-3v.

Med det sagt - höj din dos till 0,5ml e7d och du kommer märka skillnaden.

Tjena, tack för all information hittills!

Hur ofta ska jag ta Aromasin och vilken dos?
Citera
2020-06-05, 16:35
Medlem
Roidberts avatar
0.2ml e3d låter lågt. Du måste ta estervikten i åtanke och att det är vanligt att UG testo är underdoserat. Om du dessutom suger upp och injicerar dessa 0.2ml med en vanlig pump måste du ta i åtanke att en del olja blir kvar i pumpen och därmed går förlorad (mycket relevant vid TRT doser).

Mina råd är att öka dosen till 0.3ml och använda insulinspruta för att motverka spill av olja.
Citera
2020-06-05, 17:28
Medlem
NirvanAs avatar
Vilken androlog/endokrinolog är bäst på ANOVA? Som har ett sunt och modern synsätt på testosteron, HCG osv?

Googlade mig till stef*n *rver, nån som jobbar kvar?
* = a
Citera
2020-06-05, 19:09
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
0.2ml e3d låter lågt. Du måste ta estervikten i åtanke och att det är vanligt att UG testo är underdoserat. Om du dessutom suger upp och injicerar dessa 0.2ml med en vanlig pump måste du ta i åtanke att en del olja blir kvar i pumpen och därmed går förlorad (mycket relevant vid TRT doser).

Mina råd är att öka dosen till 0.3ml och använda insulinspruta för att motverka spill av olja.

Bra råd.
Citera
2020-06-05, 19:14
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vilken androlog/endokrinolog är bäst på ANOVA? Som har ett sunt och modern synsätt på testosteron, HCG osv?

Googlade mig till stef*n *rver, nån som jobbar kvar?
* = a

Testa och se, du ger dig in i vad som är ett hazardspel.
Citera
2020-06-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Testa och se, du ger dig in i vad som är ett hazardspel.

Det viktiga verkar inte vara vad forskning och studier visar, utan vad läkaren tycker personligen samt vilket humör han/hon är på. Det är min erfarenhet
Citera
2020-06-06, 19:50
Medlem
Några här som ligger på mer än bara nebido?
Senast redigerad av Veganaj 2020-06-06 kl. 19:53.
Citera
2020-06-06, 20:20
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veganaj
Några här som ligger på mer än bara nebido?

Du menar mer steroider? Eller något annat?
Citera
2020-06-06, 20:22
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Det viktiga verkar inte vara vad forskning och studier visar, utan vad läkaren tycker personligen samt vilket humör han/hon är på. Det är min erfarenhet

Kan bara instämma. Och forskningen på detta området tolkar en del av dem som fan läser bibeln. En standardåtgärd tycks vara att vänta och se eller att testa att behandla med antidepressiva.
Citera
2020-06-06, 22:22
Medlem
Skogsmarkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert

Tjena Roidbert,

Tack för inlägget och kunskapen! Jag har som jag skrivit i första inlägget börjat med 0.3 ml. Insulinsprutor har jag kört med hela tiden. Vad är estervikt? Hur många mg Aromasin samt hur ofta ta dem vid 0.3 ml?

Har börjat med 0.5 ml e5d sen ca en vecka tillbaka som jag fick råd om här i tråden. Hur många mg Aromasin samt hur ofta bör jag ta vid den dosen?
Citera
2020-06-06, 22:49
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsmarken
Tjena Roidbert,

Tack för inlägget och kunskapen! Jag har som jag skrivit i första inlägget börjat med 0.3 ml. Insulinsprutor har jag kört med hela tiden. Vad är estervikt? Hur många mg Aromasin samt hur ofta ta dem vid 0.3 ml?

Har börjat med 0.5 ml e5d sen ca en vecka tillbaka som jag fick råd om här i tråden. Hur många mg Aromasin samt hur ofta bör jag ta vid den dosen?

Alltså du bör inte använda AI alls om du inte är i behov av det. Tanken bakom TRT är att behandlingen skall vara livslång och mediciner som Aromasin och Nolva har allvarliga biverkningar över tid. Du kör redan på s.k. "micro dosing", vilket ofta är tillräckligt för att hålla östrogenet under kontroll.

Estervikten är vikten på själva estern. 100mg Testo E innehåller t.ex. bara 70mg rent testo. Förutsatt att ditt Testo E är korrekt doserat och innehåller 250mg/ml får du alltså i dig 70mg rent testo på 0.4ml och 105mg på 0.6ml.
Citera
2020-06-07, 16:24
Medlem
Någon med erfarenhet av att sluta med tostrex efter 6-7 månader? Skälet att jag slutar är att jag tycker det är för svårt att balansera AI för att må perfekt och vill sluta innan jag förstör min egna produktion totalt.

Ska prata med min läkare och berätta detta snart, ger sjukvården någon PCT? och behövs det om man endast legat på gel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in