2020-06-06, 19:57
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boopeekaboo
Det är så jvla dumt att man vill gråta.
Hela världen går runt med munskydd. Dumma svenne är enda i världen som inte gör det.
Dumma svenne må vara dum i huvudet. Men när myndigheten som ska informera sitt folk huruvida det är bra sak eller inte att bära munskydd säger att "nä, jag kan inte rekommendera det", så kan man inte bara utgå att alla är dumma i huvudet. Det är snarare en diabolisk agerande, ett förfärligt uttalande som kommer från myndigheten som hela landet lyssnar på.

När stackars naiva svenne lyckas ta sig utomlands, med sin ovana eller ovilja eller vägran att ta på sig munskydd blir han i bästa fall hånad, i värsta fall slagen pga munskydd. Och allt detta tack vare världens sämsta folkhälsomyndighet samt alla skitiga förnekare som obstinat fortsätter att stödja den.

Det är fritt för alla att använda munskydd om de känner för det. Ingen kommer att fängsla dig för det.
Citera
2020-06-06, 19:58
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Kan lätt se en tysk som går igång på det

https://imadealiyah.files.wordpress.com/2013/08/gas-mask-kiss.jpg

Haha, kinky tyskar var före sin tid!
Citera
2020-06-06, 20:00
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Detta har nog diskuterats i all oändlighet redan men jag måste skriva av mig lite.

Jag kan inte förstå varför man inte rekommenderar allmänheten att bära munskydd utomhus. All snack om att masken inte skulle hjälpa att hindra smittspridningen känns mycket märkligt. Att människor inte skulle hålla avstånd samt att sjuka människor skulle ta sig ut om de hade mask. Men snacka om att motsäga sin egen strategi isf.

Om man inte litar på att människor ska kunna följa rekommendationer med maskerna på, hur kan man lita på att de gör det utan (och många gör inte det, alltså följer rekommendationer och dessa går utan mask)? De lägger ansvaret på människorna utan masker men inte med masker på. VA?

Sedan finns det ju oändligt många människor som är asymptomatiska som går runt bland folk, skulle inte smittspridningen hindras om alla dessa bar ansiktsmask?

Flockimmunitet kan vara bra men ska inte stoppandet av smittspridning vara prio ett?

Ofattbart att man "offrar" människoliv för en dum förklaring som att ansiktsmasker inte visar någon effekt. Dummaste man hört, även nu när det gått nära 3 månader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ursprungsdiskussionen rörde traditionellt samlag.

Ja, jag förstod det. Det lät lite trist bara.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Daglig tradition 14.01:

Låga dödstal: BLUFFSIFFROR!!

Höga dödstal: FOLKMORDET FORTSÄTTER. AVGÅ AT.

Får se hur många veckor folk orkar skriva exakt samma sak varje dag.

Ja, det verkar alltid finnas möjligheter till stort missnöje oavsett vad siffrorna är.
Citera
2020-06-06, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Det är fritt för alla att använda munskydd om de känner för det. Ingen kommer att fängsla dig för det.

Om man medvetet smittar ner någon annan och de dör eller får permanenta men så borde det vara fängelse på det.
Citera
2020-06-06, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boopeekaboo
Det är så jvla dumt att man vill gråta.
Hela världen går runt med munskydd. Dumma svenne är enda i världen som inte gör det.
Dumma svenne må vara dum i huvudet. Men när myndigheten som ska informera sitt folk huruvida det är bra sak eller inte att bära munskydd säger att "nä, jag kan inte rekommendera det", så kan man inte bara utgå att alla är dumma i huvudet. Det är snarare en diabolisk agerande, ett förfärligt uttalande som kommer från myndigheten som hela landet lyssnar på.

När stackars naiva svenne lyckas ta sig utomlands, med sin ovana eller ovilja eller vägran att ta på sig munskydd blir han i bästa fall hånad, i värsta fall slagen pga munskydd. Och allt detta tack vare världens sämsta folkhälsomyndighet samt alla skitiga förnekare som obstinat fortsätter att stödja den.

Ditt Sverigehat luktar illa. Använd munskydd då. Ser fler och fler som använder det.
Citera
2020-06-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Givetvis behöver dessa aspekter vägas in; både beträffande individernas välmående, och hela samhällets ekonomi. Bestående skador leder till minskad arbetsförmåga, och ökade kostnader för vård. Behöver man vara nationalekonom för att räkna ut resultatet?

Hårda restriktioner under en begränsad tid, hade varit mindre destruktivt än milda restriktioner under obegränsad tid. När ska riskgrupperna släppas ut ur husarresten? När ska riskgrupperna kunna släppa bördan som epidemin innebär? Med Anders Tegnells strategi, så finns inget avslut i sikte.

Anders Tegnell håller på att rasera både samhället, ekonomin och hälsan.

Det enda som, kanske, finns att vinna på Anders Tegnells strategi, är flockimmunitet. Men det finns stora tvivel beträffande flockimmuniteten. Det troliga är att vi kommer att stå där, utan flockimmunitet, men med ett berg av döda medborgare, som har offrats i jakten på flockimmunitet.

Ja, något troll är jag inte; bara en liten tomte.

Tror varken att du är en tomte eller ett troll. Däremot är jag ganska säker på att du är en mycket klok och sympatisk liten onkel som skriver förb-t bra och läsvärda inlägg.

Åter till topic och beklagar den lilla utvikningen.

Hur gick det med den nya artikeln i Lancet som tydligen var till fördel för munskydd och som Karin Tegmark-Wisell viftade undan med att hon ”inte hunnit läsa den” på presskonferensen häromdagen? Någon annan journalist som tagit upp den tråden?

Inte för att jag tror den kan göra någon skillnad för Sveriges strategi men alltid intressant att höra FMH:s motiveringar.
Citera
2020-06-06, 20:03
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ja, det verkar alltid finnas möjligheter till stort missnöje oavsett vad siffrorna är.
Så länge veckosnittet är bland de högsta i världen per capita så lär väl missnöjet fortsätta.
Vad tro du?
Du är inte missnöjd med det?
Citera
2020-06-06, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardwarri0r
Detta har nog diskuterats i all oändlighet redan men jag måste skriva av mig lite.

Jag kan inte förstå varför man inte rekommenderar allmänheten att bära munskydd utomhus. All snack om att masken inte skulle hjälpa att hindra smittspridningen känns mycket märkligt. Att människor inte skulle hålla avstånd samt att sjuka människor skulle ta sig ut om de hade mask. Men snacka om att motsäga sin egen strategi isf.

Om man inte litar på att människor ska kunna följa rekommendationer med maskerna på, hur kan man lita på att de gör det utan (och många gör inte det, alltså följer rekommendationer och dessa går utan mask)? De lägger ansvaret på människorna utan masker men inte med masker på. VA?

Sedan finns det ju oändligt många människor som är asymptomatiska som går runt bland folk, skulle inte smittspridningen hindras om alla dessa bar ansiktsmask?

Flockimmunitet kan vara bra men ska inte stoppandet av smittspridning vara prio ett?

Ofattbart att man "offrar" människoliv för en dum förklaring som att ansiktsmasker inte visar någon effekt. Dummaste man hört, även nu när det gått nära 3 månader.

Jag förstår din frustration. Men något jag ej kan förstå är att ni som gärna vill använda munskydd inte gör det. Bara att skaffa och ta på sig. Ser allt fler som har munskydd ute.
Citera
2020-06-06, 20:05
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så länge veckosnittet är bland de högsta i världen per capita så lär väl missnöjet fortsätta.
Vad tro du?
Du är inte missnöjd med det?

Poängen var att många är missnöjda med de långa siffrorna också, och hävdar att det mörkas osv. Det blir liksom aldrig bra.

Självklart är jag missnöjd över höga siffror. Och inte det minsta missnöjd vid låga siffror.
Citera
2020-06-06, 20:06
Medlem
kungen101s avatar
Citat:

Inget är lomöjligt då sverige är så lätt kränkt. Skulle inte förvåna mig att det kan klassas som hets mot folkgrupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in