Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Givetvis behöver dessa aspekter vägas in; både beträffande individernas välmående, och hela samhällets ekonomi. Bestående skador leder till minskad arbetsförmåga, och ökade kostnader för vård. Behöver man vara nationalekonom för att räkna ut resultatet?
Hårda restriktioner under en begränsad tid, hade varit mindre destruktivt än milda restriktioner under obegränsad tid. När ska riskgrupperna släppas ut ur husarresten? När ska riskgrupperna kunna släppa bördan som epidemin innebär? Med Anders Tegnells strategi, så finns inget avslut i sikte.
Anders Tegnell håller på att rasera både samhället, ekonomin och hälsan.
Det enda som, kanske, finns att vinna på Anders Tegnells strategi, är flockimmunitet. Men det finns stora tvivel beträffande flockimmuniteten. Det troliga är att vi kommer att stå där, utan flockimmunitet, men med ett berg av döda medborgare, som har offrats i jakten på flockimmunitet.
Ja, något
troll är jag inte; bara en liten tomte.
Tror varken att du är en tomte eller ett troll. Däremot är jag ganska säker på att du är en mycket klok och sympatisk liten onkel som skriver förb-t bra och läsvärda inlägg.
Åter till topic och beklagar den lilla utvikningen.
Hur gick det med den nya artikeln i Lancet som tydligen var till fördel för munskydd och som Karin Tegmark-Wisell viftade undan med att hon ”inte hunnit läsa den” på presskonferensen häromdagen? Någon annan journalist som tagit upp den tråden?
Inte för att jag tror den kan göra någon skillnad för Sveriges strategi men alltid intressant att höra FMH:s motiveringar.