2020-06-06, 19:17
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Död person. Borde det inte stått något om att huvud saknas på den döda personen? Eller...?
Enda skulle väl va att de vill meddela familjen först isf, hoppas ändå att det är Wilma 🙏🏼
Citera
2020-06-06, 19:18
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jag kan nog haft fel. Se inlägget ovan.
De säger att det var Hann*. Osäker på efternamn. Känns viktigt dock att klargöra att jag nog hade fel. Var en H inte Al.

Jag tror vi pratar om Hanna B?
Citera
2020-06-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Har du två eller tre sopkärl?

Vad jag kan se har det inte gjorts någon bluestarundersökning där

När vi ändå är i skåpet under diskbänken. I soppåsen låg det sex kastade batterier samt en bit av skärpet till morgonrocken. Finns det någon förklaring till varför detta var trasigt ?
Det är väl inte alldeles lätt att bara rycka eller slita i tu ett sådant. Kan möjligen detta använts till att binda fast W för att sedan skära av det ?

För det var väl itu ?
Citera
2020-06-06, 19:25
Medlem
Willow1s avatar
Jag fick inte riktigt index i fup att stämma med sid nummren. Någon annan som märk samma.

Står att nått jag sökte på sida 181 mågonting fanns på 184-85
Citera
2020-06-06, 19:26
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
När vi ändå är i skåpet under diskbänken. I soppåsen låg det sex kastade batterier samt en bit av skärpet till morgonrocken. Finns det någon förklaring till varför detta var trasigt ?
Det är väl inte alldeles lätt att bara rycka eller slita i tu ett sådant. Kan möjligen detta använts till att binda fast W för att sedan skära av det ?

För det var väl itu ?

Kan det ju inte varit eftersom han ena gången hade stängd morgonrock när släkten till W kom. Vid det andra besöket höll han ihop den.
Finns i vittnenas utsago
Citera
2020-06-06, 19:27
Medlem
Skrev det här förut, men det drunknade i flödet så testar igen:

Angående fotot på avtrycket på golvet, de två runda avtrycken till höger om fyrkanten ser ut som hälavtryck. Formen inuti kvadraten ser ut som ett vinklat ben (lår och underben och fot). Har han stått bredvid en kartong och placerat ett kapat ben i kartongen? Benet har varit blodbesudlat efter hanteringen, alternativt blod- och vattenbesudlat och därför läckt ut genom kartongen? Var är kartongen efter den elektroniska kaminen de hade i vardagsrummet?
Citera
2020-06-06, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losningen1
Hittat en kropp som leget ute länge i Trollhättan. Vad tror ni?

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5edbb930f3983d0018fd3100?utm_source=share-btn
Eftersom det att att kroppen har huvud så. Tror jag. Nope.
Citera
2020-06-06, 19:38
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Dom där inplastade soppåsarna som ligger i skåpet under diskbänken. Är det blodfläckar som syns på plasten ?

Såg dessa röda fläckar med på påsarna - men det kan väl inte ha undgått teknikerna? De har ju markerat dörren till höger med en kod (S029) på något som inte går att se - varför då missa resten i underskåpet och som är synligt för ögat?

Jag sitter med halvtaskig dator och inga specialprogram att förstora etc - men de som har sådana saker - kanske kan försöka att förstora och helst just detta du menar och kanske dörren med koden S029?
Citera
2020-06-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Vet inte om man går ut med det så tidigt, men eftersom de verkar misstänka mord så lär de ju sett några form av skador på kroppen..
Kan vara saknade Alexander också. Nån av dessa två MÅSTE det vara! Alexander eller Wilma. Alexander tror jag är hel, medan Wilma är åtminstone utan huvud, men jag tror W är i fler delar och inte en hel kropp. Men det är ju vad jag tror. Vi har ju inte en aning än så länge.
Citera
2020-06-06, 19:40
Moderator
blomvattnares avatar
Det är inte Wilma.

Citat:
– Vi undersöker mord eftersom det inte är säkert hur personen dött. Men den här kroppen har ett huvud, det gör att vi kan eliminera att det är Wilma, säger Christer Fuxborg.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5edbb930f3983d0018fd3100?utm_source=share-btn
Citera
2020-06-06, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag spekulerade tidigare om att Wilma kan ha dumpats i/nära Göta Älv (det skulle vara "floden" som han nämnde till fängelsevakten).
Göta Älv har sitt utlopp i Göteborg, så det kan förklara hans "känsla" att hon var där.

Kanske har kroppen fastnat på ön istället för att flyta vidare. Om detta är Wilma.

Dom skrev på Aftonbladet att kroppen är sargad och att det inte går att klargöra i nuläget om det är en man eller kvinna, men kroppen har ett huvud så inte Wilma.

Finns en Ola försvunnen sedan början av 2019, och en Alexander försvannen från Munkedal 2020-01-18.
Citera
2020-06-06, 19:50
Medlem
När är nästa rättegång och när är sista? Längtar efter dom... finns det något sätt att höra ljudinspelning från rättegång? Borde inte sådant vara offentligt, speciellt om man ej tillåter alla att närvara pga corona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in