2020-06-06, 18:25
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Nämde han något om svenska familjevärderingar och att man ska hålla kuken hemma?

Nej inte så ordagrant, men de ska skaka om allt som har gått fel, ska de ta tag i hehe
Citera
2020-06-06, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Du kan inte förklara nästan 10 gånger skillnad med att man räknar olika. Det var väl inte så att läkaren vid norska folkhälsoinstitutet sagt att norrmännen missat 9 av 10 coronadöda?
Enkelt! De kallar inte någon corona-död om inte Corona var främsta orsaken till döden. Här kallar vi alla Corona-döda om de hade Corona även om de inte dog av Corona.
Citera
2020-06-06, 18:26
Medlem
Mycket intressant från vetenskapsradion. Alltså kan coronan infektera oss via maten, inte bara genom att vi andas in viruset. En vetenskapare har dragit den slutsatsen pga hur coronan angriper mag- och tarmsystemet. Alltså mathygien och handtvätt är viktigt. Så den som misstänker smitta mår kanske bäst av att inte hantera sin egen man med bara händer utan kanske ta engångshandskar på sig.

De är också på väg att utveckla läkemedel. Verkar positivt.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1511261
Citera
2020-06-06, 18:26
Medlem
Döda/befolkning Sverige
6 april 47
6 maj 291
6 juni 461
6 juli 550?
Citera
2020-06-06, 18:27
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Enkelt! De kallar inte någon corona-död om inte Corona var främsta orsaken till döden. Här kallar vi alla Corona-döda om de hade Corona även om de inte dog av Corona.
Blir ju väldigt löjligt. Antar att du trollar.
Vi har en stor överdödlighet i Sverige. Våra grannländer har det inte. Oavsett formell dödsorsak.
Citera
2020-06-06, 18:27
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Någon här påpekade nyligen att ”andra chansen” sändes i någon region som nu även den är hårt drabbad? Jag kommer inte ihåg var ( orkar inte googla) eftersom jag inte tittar på melodifestivalen.

Den gick i Eskilstuna den 29 feb. En vecka senare, alltså den 7 mars hölls finalen i Friends Arena med ca 30 000 åskådare . Samma dag hölls Danmarks final dock utan publik.

Den 11 mars kom en ny rekommendation från FHM om max 500 pers. (Fyra dagar tidigare var det OK att samla 30 000 på en plats.) Tror fan vi får smittspridning.
Citera
2020-06-06, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av boopeekaboo
Nä du är för fan den dummaste användare på fb. Du förtjänar inget svar. Du är för dum, allvarligt, du fattar inte ett skit.
Ge upp dina ambitioner att umgås på ett forum.
Som sagt, du borde skämmas över att vräka ur dig ditt hat mot svenskar efter allt Sverige gjort för dig.
Citera
2020-06-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Det är inte så att "fler tester -> fler fall", utan fler tester gör att fler fall kan uppdagas. Vi vet att vi har mer smittspridning i Sverige än i övriga Norden, och den ökade testningen under den senaste veckan bevisar bara detta (som vi redan visste från dödsstatistiken).
tja, det stämmer inte på mig iaf. Ringde sos"vad har inträffat" tisdag morgon då jag hade ett ofantligt illamående samt kräkts 31 gånger på 2 dygn, ambulansen kom och hämtade mig, körde till akuten. I ambulansen togs febern, blodtryck och syresättning, allt var bra med dessa, väl framme i ett infektionsrum kom sköterskor som tog prover, fick dropp, 1 spruta mot illamående. Även dessa prover var bra, när läkaren sent omsider kom så frågade han ut mig om de vanliga covidsymtomen: har du magsmärtor? Diarre? Ont i bröstet? huvudvärk, han kom fram till kraftig matförgiftning. Inget covidtest gjordes på mig och jag frågade inte heller. Har bara för mig att jag läste i media nånstans att alla som blir intagna på sjukhus testas, det är inte sant.
Citera
2020-06-06, 18:31
Medlem
Citat:

Ännu enklare. Då skulle överdödligheten i Norge vara hög. Så nej, Norges siffror är nog ungefär lika korrekta som Sveriges, till Sveriges nackdel.

Norge har inte registrerat fler dödsfall i år än andra år, trots pandemin. Det visar preliminär statistik från Folkehelseinstituttet (FHI), den norska motsvarigheten till Folkhälsomyndigheten

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ingen-overdodlighet-i-norge-trots-corona
Citera
2020-06-06, 18:31
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Hur går det för dina modeller? Kommer du någonsin få ett rätt till slut?

Omöjligt att veta om eller när jag får rätt. Ingen verkar veta riktigt hur stort mörkertalet för smittade är. För tillfället ligger jag på 60 ej rapporterade fall per rapporterat fall. Men den siffran kommer att sjunka allt eftersom antalet testade ökar. Skulle den ha sjunkit till 30 st till hösten och 200 000 officiellt rapporterade fall, (inte helt omöjligt), så skulle vi likt förbannat ha en immunitetsnivå på ca 60 procent till hösten. Detta medan ett vaccin dröjer och det, mycket troligt, ha börjat röra på sig, även i våra grannländer.
Citera
2020-06-06, 18:32
Medlem
Draken55s avatar
Citat:

Det är inte sant.
Citera
2020-06-06, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Som sagt, du borde skämmas över att vräka ur dig ditt hat mot svenskar efter allt Sverige gjort för dig.

Som sagt du bör skämmas över att du hjälper till att döda ditt eget folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in