Citat:
Ursprungligen postat av
lebensmuede
Det är inte så att "fler tester -> fler fall", utan fler tester gör att fler fall kan uppdagas. Vi vet att vi har mer smittspridning i Sverige än i övriga Norden, och den ökade testningen under den senaste veckan bevisar bara detta (som vi redan visste från dödsstatistiken).
tja, det stämmer inte på mig iaf. Ringde sos"vad har inträffat" tisdag morgon då jag hade ett ofantligt illamående samt kräkts 31 gånger på 2 dygn, ambulansen kom och hämtade mig, körde till akuten. I ambulansen togs febern, blodtryck och syresättning, allt var bra med dessa, väl framme i ett infektionsrum kom sköterskor som tog prover, fick dropp, 1 spruta mot illamående. Även dessa prover var bra, när läkaren sent omsider kom så frågade han ut mig om de vanliga covidsymtomen: har du magsmärtor? Diarre? Ont i bröstet? huvudvärk, han kom fram till kraftig matförgiftning. Inget covidtest gjordes på mig och jag frågade inte heller. Har bara för mig att jag läste i media nånstans att alla som blir intagna på sjukhus testas, det är inte sant.