Citat:
Ursprungligen postat av
Timbar
Må si jeg synes det som skjer nå er litt skremmende, jeg er selv frem og tilbake med hensyn til om TH kan være GM.
Men måten politi og media holder på nå virker totalt hensynsløst. Jeg forstår at de er frustrert over at TH ikke vil samarbeide men noen av signalene de sender ut er vel det samme som å si at vi er sikker på at han er skyldig. Skjønner ikke hva de ønsker å oppnå med dette, men skjønner jo at de sittet på mer info enn oss andre.
Men virker som de spiller et katt og mus spill, at de har bestemt seg for at det er TH uansett.
Klart TH oppfører seg også dumt, isteden for å utlove dusør velger han og gå i dialog med kidnappere sannsynligvis for å få mistanken vekk fra seg selv.
Det setter han ikke i et godt lys siden oddsene for å finne ut noe på den måten er omtrent null.
Det er forsvaret av TH som helt har mistet alle hemninger, og som i desperasjon lekker absolutt all slags avslørende detaljer. Detaljer som er av tvilsom verdi når hensikten angivelig skal være å forsvare TH.
Politiet sier de har funnet nye beviser i Sloraveien, TH møter til avhør "litt pjusk" og før avhøret kommer ordentlig i gang oppstår det så alvorlige "helseproblemer" hos TH at avhøret må avbrytes. Deretter sier forsvarer Svein Holden at han fra da av har frarådet TH å møte i avhør hos politiet mer.
Men hva da med de nye bevisene fra Sloraveien??
Det er som om bunnen har falt ut av saken. Hele fundamentet hele saken bygger på, svikter og løser seg opp. Dekkhistorien, kryptorigget, tåkeleggingen og tåkepratet vil bli rensket vekk fra kidnappingplotet. Da vil vi sitte igjen med drapet på AEH.
Og vi vil få svar på spørsmålene om når, hvordan, hvorfor og av hvem.