2020-06-06, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Sökte upp personen du namn ger på proff.no så vidare adressen som hans företaget är registrerat på sökte jag upp på gulesider.no. Nu vet jag inte när flygfotot är taget. Man kan tydligt se att det har föregått en del trädgårds renoveringar runt huset till denna person. En stor grävmaskin kan ses på bilden. Kanske kan vara av intresse ???

Glömde kopla länk.

Gulesider.no

På Goggle kan man se en utbyggnad av huset:
Google.no
Citera
Medlem
Ursprungligen postat av bergen28
Visstnok pressekonferanse på mandag. Mon tro hva de sier der.

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvor er dette offentliggjort?

Dette har du nok selv sett vært omtalt flere ganger både her på Flashback og i media...

Men når det er nevnt så er det ingen som har ordrett varslet en pressekonferanse, utover at politiet har opplyst at de ikke har anledning til å svare på noen spørsmål før på mandag.

Du kan dobbeltsjekke med Octopus8b - hun kan sikkert bekrefte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Enig.
Kidnapper har god kjennskap til familien.
Brevet oser av bevisste feil som indikerer at forfatter er norsk men prøver å skjule det.
Jeg tror ikke brevet er utformet av TH, får fornemmelse av yngre person.

Jeg tenker at trusselbrevforfatteren ikke nødvendigvis har god kjennskap til familien. Språkekspert uttalte at brevet er skrevet av en som ikke har skandinavisk språk som morsmål. GM kan eventuelt ha bedt en ikke-skandinavisk person om å skrive trusselbrevet på sitt språk, etter instruksjoner fra GM om hva teksten skulle formidle. Deretter kan teksten ha blitt manipulert ved å bl.a. bytte ut ord for ord til norsk, svensk og litt engelsk + å legge inn skrivefeil.
Citera
2020-06-06, 14:49
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Sökte upp personen du namn ger på proff.no så vidare adressen som hans företaget är registrerat på sökte jag upp på gulesider.no. Nu vet jag inte när flygfotot är taget. Man kan tydligt se att det har föregått en del trädgårds renoveringar runt huset till denna person. En stor grävmaskin kan ses på bilden. Kanske kan vara av intresse ???
Flyfotoet av eiendommen har vært diskutert 2-3 ganger tidligere i tråden.
Citera
2020-06-06, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ursprungligen postat av bergen28
[b]Visstnok pressekonferanse på mandag.[/B] Mon tro hva de sier der.

Citat:
Hvor er dette offentliggjort?

Dette har du nok selv sett vært omtalt flere ganger både her på Flashback og i media.
..

.
Nei det som ble postet her om at det angivelig skulle ha vært varslet om en pressekonferanse på mandag har jeg faktisk IKKE lest i noen avisartikkel.

Dette er IKKE det samme som en "varslet pressekonferanse":

"VG har stilt politiet flere spørsmål om kontakten med den angivelige motparten, blant annet om omstendighetene rundt bitcoin-meldingen fra 2. november.Politiet opplyser at de ikke har anledning til å svare før på mandag.
Publisert: 06.06.20 kl. 08:30
Oppdatert: 06.06.20 kl. 10:25"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbmKm6/spillet-med-de-angivelige-kidnapperne
Senast redigerad av POlROT 2020-06-06 kl. 15:01.
Citera
Medlem
SH har uttalt at "det er ikke som dere tror". Her ligger nøkkelen. Politiet vet MYE mer enn de har offentliggjort. Saken kan bli snudd helt på hodet til mandag. Tror vi har noen store overraskelser i vente.....Forøvrig er det mange som undervurderer politiets arbeid i dette forumet, og tror at man i avhør blir utsatt for manipulasjon, press og trusler om å tilstå. Idag jobber det norske politiet på en helt annen måte ifht til avhørsmetoder. A*bjø*n Ra*le* er hovedmannen bak dette.
https://www.politiforum.no/artikler/aeresprisen-til-asbjorn-rachlew-kritikeren-som-gar-sine-egne-veier/426218
Senast redigerad av Nemdahajhn 2020-06-06 kl. 14:56. Anledning: Feil initialer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det er snakk om at han har forbindelser dit, via en slags skole som tilbyr opplæring i privat sikkerhetstjeneste, våpenopplæring og etterforskningsmetoder mm. Ser ut til at han også har mye kontakter i Sverige, i tillegg til øst-europeiske navn på vennelista. Mulig noen kan grave litt?

Nei han har koblinger til en tsjekker via jobben i Polaris, det er ikke mer mystisk enn det.
Citera
2020-06-06, 14:54
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
På Facebook har RU en bild av Lofoten (i början) och någon skriver "Nydelig bild" ... På det svarar
RU såhär:
Citat:
"Robin Utengen
Robin Utengen Karl Robin Kilde: ish weis, takk
1"

En blandning av norska och tyska.
Det stavas "Ich weiss".
Koketterar han på detta sätt? ...

Eller så dålig på tyska?

Tyder på en meget umoden person med ikke veldig høy IQ ,det er bare patetisk å skrive utrykk på et annet språk helt feil synes jeg.
Citera
2020-06-06, 14:55
Medlem
RU har sikkert skrevet en beskrivelse på hvordan man setter opp konto, overfører osv. På et eller annet tidspunkt. Gjerningsmannen har brukt denne beskrivelsen og fylt på med trusselteksten. Forklarer hvordan RU ble ufrivillig involvert og hvorfor siktelsen ble endret.

Kan beskrivelsen av hvordan man setter opp konto osv vært lagt igjen av RU i et av møtene med TH? F.eks. som en del av hans forsøk på å forklare krypto? Hvis man forsøker å selge noe er det vanlig å legge igjen noe materiell. Et spørsmål melder seg da. Var det kun TH som hadde møtene, eller var flere med på disse?

Var det slik at RU hadde venner som er kriminelle? Kan beskrivelsen ha endt opp hos dem?

Hvis teorien med sønnen stemmer, kan beskrivelsen også ha endt opp hos han.

I alle disse teoriene er RU ufrivillig involvert. Noe jeg tror på.
Senast redigerad av Truthseeker77 2020-06-06 kl. 15:06.
Citera
2020-06-06, 14:59
Medlem
Citat:
Dette er IKKE det samme som en "varslet pressekonferanse":
"VG har stilt politiet flere spørsmål om kontakten med den angivelige motparten, blant annet om omstendighetene rundt bitcoin-meldingen fra 2. november.

Politiet opplyser at de ikke har anledning til å svare før på mandag.

Så hvorfor må du poste nye innlegg med spørsmål om dette når du allerede har svaret jeg henviser til...?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
For noe pisspreik! Jeg kjenner mange som har vokst opp med å kalle foreldrene sine ved navn og som ikke bruker mamma og pappa. Fellesnevneren er at foreldrene kommer fra litt finere familier eller familier hvor nettopp dette har blitt praktisert i tidligere generasjoner. Det finnes absolutt ingen holdepunkt for å si at dette er sykelig eller tegn på et sykelig kontrollbehov og/eller mishandling.

Men hvis de i utgangspunktet kalte henne for mamma, så sier det sitt mener jeg.
Hvis de kan huske at TH begynte å be dem om å kalle henne for Lisbeth istedetfor mamma, så tyder det på at de opprinnelig kalte henne for mamma. For det er vel ingen som går rundt å husker når man begynte å kalle mamma for mamma. Det er jo noe som man starter med når man er 1 år gammel. De siste 5 postene dine tyder på at det er et veldig ømt punkt dette.
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-06 kl. 15:11.
Citera
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemdahajhn
SH har uttalt at "det er ikke som dere tror". Her ligger nøkkelen. Politiet vet MYE mer enn de har offentliggjort. Saken kan bli snudd helt på hodet til mandag. Tror vi har noen store overraskelser i vente.....Forøvrig er det mange som undervurderer politiets arbeid i dette forumet, og tror at man i avhør blir utsatt for manipulasjon, press og trusler om å tilstå. Idag jobber det norske politiet på en helt annen måte ifht til avhørsmetoder. A*bjø*n Ra*le* er hovedmannen bak dette.
https://www.politiforum.no/artikler/aeresprisen-til-asbjorn-rachlew-kritikeren-som-gar-sine-egne-veier/426218

Har fått et dårlig inntrykk av etterforskernes arbeid i denne saken,og leste om en sak han Haris virkelig blemma seg ut.Så troverdigheten er ikke høy.Håper jeg tar helt feil,og har undervurdert politiet i Øst.
Det blir så mange intialer i denne tråden,så går helt i surr-hvem står for SE?
OK,nå ser jeg du redigerte til SH ,da er jeg med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in