2020-06-06, 15:12
Medlem
TH er svært systematisk og detaljorientert. Han skriver ned hver minste detalj i notisbøkene sine. Det har han visstnok gjort i årevis. Man skulle nesten tro at han mer enn gjerne utleverte disse til politiet? Etter det jeg har forstått har ikke politiet funnet alle. Ville vært intr å vite hvorvidt de manglende bøkene er fra tidsrom som kan være relevant for saken.

Til AmunRa Jeg får sjelden gåsehud, men fikk ståpels over hele kroppen da jeg leste et innlegg der sønnen ble nevnt. Nevner dette fordi jeg leste at du nevnte din gåsehud
Citera
2020-06-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Et tips til deg, du må ikke svare eller takke alle som svarer eller spør deg.
Du fyller opp tråden med masse uinteressant og oppfattes som en spammer.
Takk for tips! Jeg prøver å unngå å poste kun takk uten å skrive mer i innlegget. Hva tenker du om trusselbrevets forfatter (med tanke på språkeksperts uttalelser i Dagbladet om ikke-skandinavisk morsmål hos brevforfatteren)? Tenker du at forfatteren er ikke-skandinav eller skandinav?
Citera
2020-06-06, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseeker77
RU har sikkert skrevet en beskrivelse på hvordan man setter opp konto, overfører osv. På et eller annet tidspunkt. Gjerningsmannen har brukt denne beskrivelsen og fylt på med trusselteksten. Forklarer hvordan RU ble ufrivillig involvert og hvorfor siktelsen ble endret.

Kan beskrivelsen av hvordan man setter opp konto osv vært lagt igjen av RU i et av møtene med TH? F.eks. som en del av hans forsøk på å forklare krypto? Hvis man forsøker å selge noe er det vanlig å legge igjen noe materiell. Et spørsmål melder seg da. Var det kun TH som hadde møtene, eller var flere med på disse?

Var det slik at RU hadde venner som er kriminelle? Kan beskrivelsen ha endt opp hos dem?

Hvis teorien med sønnen stemmer, kan beskrivelsen også ha endt opp hos han.

I alle disse teoriene er RU ufrivillig involvert. Noe jeg tror på.

Ingeniøren som beskriver seg selv som "teknisk tilbakestående" hadde med seg en ansatt på møtene, sannsynligvis VE.. (?).
Citera
2020-06-06, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for tips! Jeg prøver å unngå å poste kun takk uten å skrive mer i innlegget. Hva tenker du om trusselbrevets forfatter (med tanke på språkeksperts uttalelser i Dagbladet om ikke-skandinavisk morsmål hos brevforfatteren)? Tenker du at forfatteren er ikke-skandinav eller skandinav?
At det er skrevet av en nordmann med norsk opphav.
Citera
2020-06-06, 15:26
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Ja, en svært bevisst handling for å distansere seg i fra RU samt villede politiet til å rette mistanke den veien. R*obin er ikke ett typisk Norsk navn og hvor ofte traff TH folk angående krypto? Dette er tåkelegging. Dette beviser ikke skyld/uskyld, men er allikevel en av svært mange tilfeldigheter i denne saken.

Robin er et godt brukt norskt guttenavn.Navn er populære i tidsepoker og går i bølger.Dum påstand må jeg si.
Citera
2020-06-06, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Zet*k har en forbindelse til Polaris ser jeg.
Noen som kan tsjekkisk? Ord eller uttrykk i brevet som kan knyttes til det språket?

Det er jo du som knytter det spesifikt til Tsjekkia, så det kan vel du fortelle oss?
Citera
2020-06-06, 15:45
Medlem
Citat:
Hva er poenget med å poste slike kommentarer Jayce? Det er et mønster med flere av dine kommentarer.

Så-så P. - get over it

- du er bare en av dem som tar litt mye plass...du ser kanskje den? - og sånn er det når en stikker seg frem, da må du regne med at det kommer taklinger, treff og rekyler innimellom. Det er en del av pakken, tenker jeg.

...Tilbake til det vi snakket om...
Citera
2020-06-06, 15:46
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Hva er poenget med å poste slike kommentarer Jayce? Det er et mønster med flere av dine kommentarer.

Takk,ja det er så kvasst og unødvendig.Skaper så dårlig debatt klima.Jeg gidder ikke svare på sånt,for det er vel det som er ønsket med sånne spydigheter.

Du er høflig som Poirot og gentle,vi trenger flere med din mentalitet både i forum og ellers i samfunnet
Citera
2020-06-06, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluljah
Kanske inte. Tog intryck av analyser någon delade här tidigare av JoBennet (långt kidnappningsbrev) och Madeleine McCann (tv-intervju), att se på det man kan läsa in i all överflödig info som ges. Men nu plötsligt har fallet Madeleine McCann tagit en ny vändning.

Det är dock tydligt att detta brev spelar på känslor på ett sätt som jag inte får ihop med att TH kan ha skrivit det själv. Eller någon professionell. Ser ut att vara skrivet av någon som känner hans svaga punkter.

Har samma tankegång , från att från början varit påverkad att tro att det ser ut som TH=GM.
Han kan i vilket fall knappast ha begått handlingen själv.
Har sett närmare på RU nu och det ser inte riktigt lika ångestladdat ut som på T*** H:s Facebook, men kommer att fråga om de känner varandra ...? Inte helt olika.

Har väldigt svårt att tro dock, att familjen själv är inblandad ...Skulle vara om en situation "uppstått" som gjort dem medvetna om mordets beskaffenhet och därmed medskyldiga, men
det är långsökt.
Undrar vem det var AEH var otrogen med för länge sen.
En sådan historia (otrogen mot en på sitt sätt mäktig man som TH, kan sätta spår och bli en långvarig konfliktrelation liksom kommunikation ...)
Särskilt om AEH var benägen till alkohol osv.

Dotterns brev låter jag vara tills vidare. Hur man än skriver ett sådant brev finns något lurt att läsa, tror jag.

Jasså Madeleine MC Cann - fallet tagit ny vändning? Det har det skrivits i många år nu, men en gång är det kanske sant. Ska kolla.
Citera
2020-06-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
det at hans sønn la dette ut på face lenge før hans mamma ble overgrepet,kan ha en dyp betydning og være et budskap ut? Det behøver heller ikke være det.
Om det er et rop om hjelp ? Så ser det for meg helt klart ut som et trekantdrama/Triangeldrama som er mørkt.
Djevelen som er hardt skadd,kan symbolisere et av parets barn? (sønn el. yngste datter?) Men dette kan også ha blitt lagt ut bare for tull,eller for å forvirre noen?

Ja det kan du ha rätt i .. Såvida det inte är hans egen erfarenhet han gestaltar.
Han kanske har åkt på en känslomässig smäll han också.
Han ser inte så glad ut på bilderna.

Vad som oroar mig är RU:s kryptovaluta-förhavanden ... det står HEX någonstans där i hans Facebook också. Egendomligt sammanträffande, att han uppvaktat TH så intensivt angående
teamwork kring detta!
Citera
2020-06-06, 15:52
Medlem
I emnefeltet påpeker Tom Hagen angivelige feil i motpartens trusselbrev og i e-posten fra 27. januar, får VG opplyst.

Han mener motparten har gitt uriktige opplysninger om noe som lå igjen på åstedet.

Vet noen hva motparten har gitt uriktige opplysninger om? Hvilken gjenstand?

Kan det bety at motparten ikke har deltatt i selve kidnappingen og drapet, men kun vært med på planleggingen og gjort en feil?
Senast redigerad av Idasma 2020-06-06 kl. 15:54.
Citera
2020-06-06, 15:55
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
https://www.ssb.no/a/navn/guttermange/robin.png

ja,se der Robin var populært i ca 20 år i Norge.De fleste jeg kjenner er født på 80 tallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in