Citat:
Ursprungligen postat av
Halleluljah
Kanske inte. Tog intryck av analyser någon delade här tidigare av JoBennet (långt kidnappningsbrev) och Madeleine McCann (tv-intervju), att se på det man kan läsa in i all överflödig info som ges. Men nu plötsligt har fallet Madeleine McCann tagit en ny vändning.
Det är dock tydligt att detta brev spelar på känslor på ett sätt som jag inte får ihop med att TH kan ha skrivit det själv. Eller någon professionell. Ser ut att vara skrivet av någon som känner hans svaga punkter.
Har samma tankegång , från att från början varit påverkad att tro att det ser ut som TH=GM.
Han kan i vilket fall knappast ha begått handlingen själv.
Har sett närmare på RU nu och det ser inte riktigt lika ångestladdat ut som på T*** H:s Facebook, men kommer att fråga om de känner varandra ...? Inte helt olika.
Har väldigt svårt att tro dock, att familjen själv är inblandad ...Skulle vara om en situation "uppstått" som gjort dem medvetna om mordets beskaffenhet och därmed medskyldiga, men
det är långsökt.
Undrar vem det var AEH var otrogen med för länge sen.
En sådan historia (otrogen mot en på sitt sätt mäktig man som TH, kan sätta spår och bli en långvarig konfliktrelation liksom kommunikation ...)
Särskilt om AEH var benägen till alkohol osv.
Dotterns brev låter jag vara tills vidare. Hur man än skriver ett sådant brev finns något lurt att läsa, tror jag.
Jasså Madeleine MC Cann - fallet tagit ny vändning? Det har det skrivits i många år nu, men en gång är det kanske sant. Ska kolla.