Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Trump har dessutom ända sedan 2015 insinuerat (och ibland sagt nära nog helt öppet) att de som inte hejar på honom är oamerikanska rakt av, eller annars dumma i huvudet.
Vad är din poäng?

Det handlar här knappast så mycket om huruvida Bidens yttrande var objektivt kasst, utan om hur det tas emot av hans potentiella röstare. Vi kommer ju ihåg liknande verbala grodor från Romney (47%, var det väl) och Hillary (basket of deplorables, stick to their guns) som båda också var objektivt rätt korrekta, men som man sen sa bidrog starkt till deras valnederlag.
Frågan här är snarast om detta var ett liknande moment för Biden.
Trump har ju sen snarast visat sig att han kan hantera såna snedsteg, ofta genom att gå tvärt emot den politiska regelboken. Bloomberg blev ju totalkörd efter lite sexismankalgelser från Warren, medan Trump bara körde "Only Rosie O'Donnel", sen var han på topp igen. Eller kalla McCain "not a war hero", haha, fucking priceless

, jag trodde definitivt han var körd efter det, men han bara blev starkare.
Lite därför jag har en fascination för killen: snubben bara skiter i alla traditionella regler och ändå funkar det, och vi ser ledare och politiker världen över ta efter honom, även om de skulle neka till det. Killen måste studeras, och för det krävs en viss objektivitet man omöjligt kan ha om man lider av TDS.
Är också det som är lite av min tes om Biden: han har länge framståt som en alfa, en machokille -- var ju därför Obama valde honom. Men nu som officiell presidentkandidat börjar han bli mer och mer beta, som när han blir anklagad för våldtäkt mumlar något om att
ja men hon har förstås rätt till sin berättelse och sin upplevelse.