2020-06-06, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ja allt du skriver håller jag med om och jag tror att alla neutrala tråddeltagare utan personliga intressen också håller med om det.....

Du skriver: Senare ringer JG till polisen och tipsar att de ska kolla HD:s hus...

Här finns en enkel och logisk förklaring, eller teori kanske man ska kalla det, som passar mycket väl in i mina teorier om mord som inte var tänkt som mord med HD som den mest aktiva våldsverkaren bakom planket:
JG har här ingen dold agenda, han vet om hur mycket HD hatat LW och vet om hur hon blivit än mer besatt av detta hat efter att ha tagit det korkade beslutet att flytta till spionläge på LW. Kanske att han även kände till Ds planer på att läxa upp LW ordentligt och att det var HD som var drivande, då är han kanske hoppet om rättvisa för LWs familj. Hans beteende vid rättegången tyder på att han sitter inne på något viktigt och det är lång tid kvar till nästa rättegång. Tyvärr så kommer han inte behöva vittna där då de kan spela upp gamla förhöret men han kan fortfarande ändra sig. Meddelandet till NW tycker jag tyder på en man med stora skuldkänslor och en man som kan komma att ändra sig.
HDs beslut att flytta till spionläget är inte ett smart beslut om man planerar ett mord och vill kunna se oskyldig ut efteråt, det fattar vem som helst och hade HD inte gjort det så hade alla antagligen levt idag och varit mycket lyckligare. För det är inte heller ett smart beslut för den som vill kunna glömma och gå vidare. Istället så växer hatet dag för dag och LWs ovilja att vika sig gör även det sitt. Hon kan mycket väl ha snokat reda på ännu mer skit om Ds aktiviteter med stulna geocachepengar och vem vet vad annars.

När HDs vansinnesskrik ekar över området 23.30 14/5-2020 så är det en narcissist som tappar kontrollen och projicerar alla sina känslor av misslyckande, självförakt, mindervärdeskomplex osv på LW och det finns ingen stoppknapp när väl bollen är i rullning. SD står där men det är inte i hans intresse att stoppa något heller av uppenbara skäl. Detta kan mycket väl vara historien han berättat för sin advokat och är då anledningen till att advokaten verkar vara så säker på SDs oskuld. Kan man kolla om även HD har anlitat advokaten på något sätt och därmed säkrat tystnadsplikt? Finns det papper på sådant som allmänheten kan få tillgång till? Någon juridiskt kunnig som kan svara på detta?
För om advokaten verkligen ska kunna tro på den historien så behöver han nog höra den från HD också.

Av väldigt uppenbara skäl så förklarar detta också varför HD så desperat vill skydda SD oavsett hur lång tid de varit isär efter häktningen av SD. Men man undrar då om det sparats några bevis som skulle kunna hjälpa SD ur knipan på bekostnad av HD om han blir fälld för mord. Med allra största sannolikhet var det han som dumpade bevisen den natten och för att kunna rädda sig själv via resning så måste han nog kunna presentera mer än en historia. HD är inte så dum att hon inte inser detta och detta bör de ha haft långa diskussioner om, kanske bland annat den där missade hotellnatten och senare geocacheturer ägnats åt detta. Farligt med avlyssning så man får tänka på vad man säger och vart man säger det. Eller har SD vikt ner sig och tillsammans med HD gjort sig av med all bevisning permanent? Spekulationerna kring detta fall kan fortgå i oändlighet men om SD blir fälld i hovrätten så kan det hända saker, tror jag i alla fall. Den som lever får se.

HD uppträdande är mystiskt från början till nu...

Hennes dåliga minne, verkar veta var LW finns efter sitt förhör hos polisen där hon misstänker att LW är hittad för det var mycket spring vid förhöret (när hon tillsammans med sin pappa åker förbi på motorvägen... trots omväg till sommarstugan) mm. (Varför får de inte tuffare frågor ang bla detta vid rättegången)?

När hon blir hämtad av polisen (efter att SD blivit hämtad med buller och bong) en vecka senare skriker hon så grannar undrar vad det är frågan om. Misstänker hon där och då att SD angett henne?
Varför skriker hon om hon är oskyldig/och vet att SD är oskyldig och drar allas uppmärksamhet till sig?

JG, varför raderar han, varför uppför han sig som en tok vid rättegången, han fortsätter tydligen att umgås med SOA... någon som vet om han fortfarande umgås med SD/HD?

I väntan på vad som ska ske framöver... har polis/åkl möjlighet att kalla inblandade HD/JG/SOA till ytterligare förhör eller ligger det nere så länge ingen anmäler sig frivilligt?

Tillägg... jag är övertygad om att Dalaans vittnesmål är helt sant såklart, kan dock ha varit två kvinnor som skrek ut rädsla/uppdämd ilska.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-06-06 kl. 09:05.
Citera
2020-06-06, 09:23
Medlem
Varför avskrevs HD som mgm så tidigt, men inte SD? Var åklagaren så säker på att SD var ensam GM? Har tekniker varit i hennes lägenhet?
Citera
2020-06-06, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hertig Karls allé 69 har kommit upp i en
annan tråd som en adress där det säljs sex.

Kanske LWs mördare bodde på Euro Stop.
Kontaktade sin vän LW och trodde att han
skulle få lite gratis sex. När han inte fick det
han ville av LW kanske han fortsatte till
Hertig Karls allé och betalade för sex för att
sedan gå tillbaka till sitt hotell längs
motorvägen med en vit plastpåse i handen.
Alkoholpåverkad? Visst stod det att han
raglade som om han vore påverkad?

Inte helt omöjligt. Två hycklande frireligiösa
pastorer.

Nog för att TD är en otrogen, självförhärligande och manipulerande storlögnare som vill stå på estraderna för att styra andra (likt S egenskaper), men menar du verkligen allvar med att LW skulle ha umgåtts med en alkoliserad f d pastor som dömts 2 ggr för rattfylleri och avslöjats som sexköpare? TD ses inte ens ingå bland de drygt 800 vänner hon har på Fb.

Hade TD varit besatt av kropp och hälsa, kan han ha varit en kandidat till L, men det finns ju inget i FUP som visar att de ens är bekanta. TD förekommer i en annan utredning i Örebro avseende sexköp.

Mordet på L är planerat och utfört av någon som ville att hon utdraget och plågsamt skulle förpassas till en annan planet. Det ville S och troligen redan hösten -16, men då tyckte hans H att L fick leva. S har nog haft sin önskan om L död i flera år från och till. 14 maj -18 såg han till att uppfylla sin dröm i tron att äktenskapet med H skulle bli räddat.
Citera
2020-06-06, 11:01
Medlem
Jag tror att delar av det s k Järngänget har fattat en del. En av dem (gillar whiskey, ser det ut som) har skrivit i en logg till S*oftis cache, daterat 14 feb -20:
Citat:
Just denna dag (Alla hjärtans dag) så åtalas en man för det som hände dig. Länge har många av oss svävat i ovisshet, men nu börjar bilden klarna och jag hoppas att den som är skyldig får sitt straff. För ingen förtjänar att få utsättas för det du fått. Så ofattbart, så meningslöst, jag finner inga ord.

Så mycket sorg och så mycket förföljelse och så mycket skitsnack i kölvattnet på det som hänt dig och samtidigt är många låsta att dela med sig av sina historier då det pågår en häxjakt med en massa lögner och spekulationer. Jag hoppas och önskar du får upprättelse och att du får frid. Du kommer aldrig bli glömd och jag hoppas att där du sitter på ditt moln åter igen kommer få ett leende i ditt ansikte en dag, det är så vi vill minnas dig. /Kram

Till dina nära och kära kan jag bara beklaga sorgen.

Citera
2020-06-06, 11:09
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Mordet på L är planerat och utfört av någon som ville att hon utdraget och plågsamt skulle förpassas till en annan planet. Det ville S och troligen redan hösten -16, men då tyckte hans H att L fick leva. S har nog haft sin önskan om L död i flera år från och till. 14 maj -18 såg han till att uppfylla sin dröm i tron att äktenskapet med H skulle bli räddat.

Hej Ulanna, jag skulle gärna "höra" dig fundera över det med att du ser mordet som planerat. Och gärna med ett öppet sinne utan att ta med en massa trådsanningar osv. Vad finns det egentligen som tyder på att mordet planerats i förhand? Jag tror ju inte det och skulle gärna diskutera detta med andra intresserade av sanningen. Svårt att veta vilka som är det tyvärr.
Citera
2020-06-06, 11:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Alla som sitter och vrider och vänder på SDs aktiviteter dagen för mordet bör i alla fall försöka pröva att se dessa aktiviteter ur perspektivet att de inte är en del av en mordplan utan mest massa nonsens. Besöket på gymmet är märkligt och när SD hälsar på JG så är det verkligen något skumt. Här tror jag att JG informeras om planen att sätta LW på plats. Jag tror han får veta att HD ska konfrontera LW och läxa upp henne ordentligt med hjälp av SD. När mordet sen är ett faktum så sätts tung manipulation in för att påverka JG som redan är grundmanipulerad sedan många år av främst ärkenarcissisten SD. Han är skakad och vet egentligen att Ds är skyldiga men vill inte erkänna det ens för sig själv. Man kan läsa exempel på hur denna manipulation gått till i loggar mellan SD-JG. Tänk då hur SD måste ha lyckats tränga in i JGs hjärna när de varit ute på tu man hand. Efter SDs frihetsberövning så har greppet över JG behållits med hjälp av HD och kanske även SOA. Man undrar om SD har någon hållhake på JG som hjälper till att hålla honom tyst. Här kan man tänka sig mycket.
Det är svårt att veta om mordet är planerat eller inte men jag tror absolut inte på att det från början bara handlade om något slags misshandel för att läxa upp LW.
Hur skulle SD och HD kunnat inbilla sig att LW i så fall inte skulle ha polisanmält?
Citera
2020-06-06, 11:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Logiken säger att paret D inte hade tänkt att döda LW men "det dolda äcklet" HD tappade kontrollen fullständigt, precis som när hon förnedrades av polisen vid gripandet. Om man har hört den typen av vansinnesvrål så inser man att någon som aldrig hört varken sådant eller dödsskrik och befinner sig på avstånd inte kan avgöra detta. Han gissade på dödsskrik, vi vet inte vad det var han hörde. Kanske båda sorterna.
Det är tvärtemot min logik.
Jag tror inte heller att skriken kom från både HD och LW.
Olika personer skriker på olika sätt och det hade nog vittnet uppfattat.
Citera
2020-06-06, 11:25
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
HD uppträdande är mystiskt från början till nu...

Hennes dåliga minne, verkar veta var LW finns efter sitt förhör hos polisen där hon misstänker att LW är hittad för det var mycket spring vid förhöret (när hon tillsammans med sin pappa åker förbi på motorvägen... trots omväg till sommarstugan) mm. (Varför får de inte tuffare frågor ang bla detta vid rättegången)?

När hon blir hämtad av polisen (efter att SD blivit hämtad med buller och bong) en vecka senare skriker hon så grannar undrar vad det är frågan om. Misstänker hon där och då att SD angett henne?
Varför skriker hon om hon är oskyldig/och vet att SD är oskyldig och drar allas uppmärksamhet till sig?

JG, varför raderar han, varför uppför han sig som en tok vid rättegången, han fortsätter tydligen att umgås med SOA... någon som vet om han fortfarande umgås med SD/HD?

I väntan på vad som ska ske framöver... har polis/åkl möjlighet att kalla inblandade HD/JG/SOA till ytterligare förhör eller ligger det nere så länge ingen anmäler sig frivilligt?

Tillägg... jag är övertygad om att Dalaans vittnesmål är helt sant såklart, kan dock ha varit två kvinnor som skrek ut rädsla/uppdämd ilska.

Ja HD finns väldigt mycket att spekulera kring och det mesta går att tolka på olika sätt. Men jag personligen är mest intresserad av det som hon försöker dölja: hatet mot LW framför allt. Och hennes patetiska försök att framställa sig som mer eller mindre dement i känsliga lägen medans hon annars verkar ha något slags 20/20-minne och klarar ett relativt komplicerat jobb med glans. En lögnerska är hon bekräftad som och då bör skruvarna dras åt ordentligt.

Jag skulle rekommendera förhör med JG framför allt då jag tror han kan komma att ändra ståndpunkt. Faktum är att om jag vore nära anhörig till LW så skulle jag antagligen försöka prata med honom, utan våld eller hot givetvis. Meddelandet till NW kanske var ett trevande försök att inleda något slags samtal som kan ge resultat. Jag förstår självklart NWs svar till honom men det var nog inte den bästa vägen att gå med facit i hand. JG har svikit LW men jag tror inte han gjort något som bidragit till hennes mord.

Jag tror också fullt ut på dalaans vittnesmål och tidsangivelser. Men han kanske inte ens funderat över om skriket kan ha varit annat än dödsskrik eller en blandning av olika typer av skrik. Vem skulle tro att det skulle kunna vara en kvinnlig mördare som skriker ut sitt vansinne? Men oavsett vad han skulle säga om det så bevisar det ju inget definitivt. Det kan ha varit 100% dödsskrik från LW men ändå varit HD som mördat henne.
Senast redigerad av drunknar 2020-06-06 kl. 11:46.
Citera
2020-06-06, 11:28
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, inte för inte satt hon häktad ett tag. - Sedan beror det ju på vad man menar med "deltagit". Ska man hårddra saken så kan man kanske säga att passivitet i vissa lägen kan tänkas vara en förtäckt och svårbevisbar typ av anstiftan till mord, eller en form av tyst utpressning genom att agera på visst sätt: X känner sig inte trygg om Y fortsätter att intervenera i hennes och makens liv, och så länge Y finns i makens närhet eller tankar kan inte X fortsätta vara gift. Däremot skulle hon under vissa omständigheter och på lite sikt kunna tänka sig att återuppta en regelrätt samlevnad under samma tak och med samma tvättmaskiner, men det fick framtiden utvisa. Under sin betänketid kan hon som en mycket god vän och med hjälp av kvarvarande restkärlek resa, äta, sova, rensa rabatter, städa och umgås med exmaken, dela på barnbestyren, osv.

Maken, å sin sida, tycks nu ha ett val att göra: Väljer han X eller Y; ingen eller båda? - Det senare är nu helt kört, och vem: X eller Y, tillgodoser i det långa loppet bäst hans intressen? - Skulle han ändå drista sig till att fortsätta spela dubbelt, får han räkna med att Y när som helst sätter tummen rätt i ögat på honom så att X oåterkalleligen flyr fältet. Dessutom riskerar han bli ledbruten i förtid och av med jobbet om han stup i kvarten måste frigöra kortare och längre stunder till olika akrobatiska övningar. - Väljer han X tvingas han acceptera att Y slinker ur hans grepp och etablerar andra förhållanden i vilka han inte har någon som helst insyn - annat än om han lyckas rigga upp osynliga tältkameror och mikrofoner. - Så hur löser han sin prekära situation?
Med mord av den ena. Han trodde sig vara smart nog att komma undan med det och få fortsätta vara Hjärstanattens Vita Riddare. Jävlar va sjukt. Och ointelligent.
Citera
2020-06-06, 11:43
Medlem
Citat:
Hej Ulanna, jag skulle gärna "höra" dig fundera över det med att du ser mordet som planerat. Och gärna med ett öppet sinne utan att ta med en massa trådsanningar osv. Vad finns det egentligen som tyder på att mordet planerats i förhand? Jag tror ju inte det och skulle gärna diskutera detta med andra intresserade av sanningen. Svårt att veta vilka som är det tyvärr.

Jag har inte tid att "diskutera" detta, men försöker svara snabbt. Dock är den misstänkte på fri fot för närvarande och vissa uppgifter eller upptäckter bör då inte nämnas i tråden, tycker jag.

För mig är det tydligt att planering har gjorts på fredagen. Kanske för att L proverade honom på torsdagen? Svårt att veta eftersom hennes mobil är borta och han har raderat så mycket i sina enheter. Det är även känt att han hotat döda henne tidigare. Så, kort anser jag att planering skett och att mordet var tänkt att ske den 11e för:
- S tidigare talat om att döda -16 (återfinns i FUP o S erkänner delvis dödshot mot L)
- Barnen sover borta
- S lockar ut L den 11e och larmar polisen om hotfulla män i bakhåll
- Uppger annan identitet för polisen
- Jagar Mållgans istället för att varna L som väntade på honom (han såg antagligen från sitt bakhåll att hon pratade i mobilen)
- S lämnar mobil hemma
- S raderade typ 3000 bilder på sitt Googlekonto natten till lördagen (den magiska natten han började radera löpande?)
Citera
2020-06-06, 11:43
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är svårt att veta om mordet är planerat eller inte men jag tror absolut inte på att det från början bara handlade om något slags misshandel för att läxa upp LW.
Hur skulle SD och HD kunnat inbilla sig att LW i så fall inte skulle ha polisanmält?

Ja det är svårt men alla som är intresserade av sanningen bör enligt mig fundera på vad som kan sägas varit planerat på förhand och vad som ser ut att ha varit planer och strategier som tar start efter mordet. Ju mer jag själv funderar på det desto troligare ser det ut att ingenting planerats mer än att lura ut LW till planket. Synd att hon inte skickade något sms om mötet till någon utomstående som hon chattade med den kvällen. Hon hade garden nere där om hon tidigare varit orolig.

Det med att få LW att avstå polisanmälan kan man spekulera kring och jag kommer på en del: Hot om att ge sig på hennes barn, hot mot hennes liv, hot om att offentliggöra känsliga bilder/info och sen kan man fortsätta ganska länge. Men hot mot hennes barn har använts förr och bör vara ganska effektivt. Jag tänker att det kan ha varit planen och kanske att LW vägrade vika sig och istället lovade att anmäla Ds till polisen för allt hon kände till, vad det nu var. Kom att tänka på händelserna kring LWs troliga blåtira 2017 och vill minnas att LW och HD däromkring åkte iväg på någon utflykt tillsammans. Vet vi om LW skrev om den utflykten i någon chatt eller mail? Oavsett vad man spekulerar kring så kan folk inbilla sig vad som helst och att SD och HD kunnat inbilla sig att detta skulle bli ännu en polisanmälan som rann ut i sanden tycker jag inte är orealistiskt.
Citera
2020-06-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ja HD finns väldigt mycket att spekulera kring och det mesta går att tolka på olika sätt. Men jag personligen är mest intresserad av det som försöker dölja: hatet mot LW framför allt. Och hennes patetiska försök att framställa sig som mer eller mindre dement i känsliga lägen medans hon annars verkar ha något slags 20/20-minne och klarar ett relativt komplicerat jobb med glans. En lögnerska är hon bekräftad som och då bör skruvarna dras åt ordentligt.

Jag skulle rekommendera förhör med JG framför allt då jag tror han kan komma att ändra ståndpunkt. Faktum är att om jag vore nära anhörig till LW så skulle jag antagligen försöka prata med honom, utan våld eller hot givetvis. Meddelandet till NW kanske var ett trevande försök att inleda något slags samtal som kan ge resultat. Jag förstår självklart NWs svar till honom men det var nog inte den bästa vägen att gå med facit i hand. JG har svikit LW men jag tror inte han gjort något som bidragit till hennes mord.

Jag tror också fullt ut på dalaans vittnesmål och tidsangivelser. Men han kanske inte ens funderat över om skriket kan ha varit annat än dödsskrik eller en blandning av olika typer av skrik. Vem skulle tro att det skulle kunna vara en kvinnlig mördare som skriker ut sitt vansinne? Men oavsett vad han skulle säga om det så bevisar det ju inget definitivt. Det kan ha varit 100% dödsskrik från LW men ändå varit HD som mördat henne.

JG verkar ha dåligt samvete med tanke på hans försök till att be om ursäkt till sonen men hur hjärtligt var det?

Inför rättegången var vi många i tråden som hade en tro/förhoppning om att han skulle ta sitt förnuft till fånga. Dock blev det inte så... inför rätten och LW:s familj betedde han sig i stället som en buffel.

Mellan JG:s förhör och rättegången skriver han till SD att han inte berättat i förhör vad gäller SD:s önskan om att ta sin familj av daga. Och som jag förstår det är det inget som han väljer att ta upp i rättegången.

Han väljer att radera under förhör...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in