2020-06-05, 15:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Och vad står i FUP som bekräftar din åsikt?

Det är inte min åsikt. Det är vad M har sagt i
förhör.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-06-05 kl. 16:01.
Citera
2020-06-05, 15:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är det väl så att det är mycket tveksamt om SD ens nämnt det faktum till polisen en enda gång, att hon inte svarade på natten?

Tvärtom, ser han till att radera, och det allt vad han kan.

HD: "messa när du är klar"
HD: "När pratade du med henne sist?"
SD: "Kort igår eller i förrgår. Raderar löpande. Skriver alltid vis Ftf."

Från NA:

""“När pratade du med henne sist?”, frågar hans före detta fru i sitt meddelande.

Mannen svarade snabbt;

“Kort i går eller i förrgår. Raderar löpande”, och knäppte sedan ytterligare 120 bilder i snabb följd.
"

[...]
"“Fotograferingen av de 937 bilderna har skrivit över ungefär 16 procent av det lediga utrymme som fanns innan bilderna togs och har gjort att den information som kan ha funnits där inte längre går att återskapa”, skriver IT-forensikern."

Det är underligt hur SD berättar för HD att han raderar för fullt.

https://www.na.se/artikel/polisen-misstanker-45-aringen-rensade-spar-efter-mordet-sekunder-innan-han-togs-in-pa-forhor

Också har han underliga ursäkter:

Jag kan inte minnas att det någonstans står i förhör, eller i mess till någon enda person att SD inte fick kontakt med henne på natten.

Det hade varit en reaktion som de flesta hade haft.

Jag kan inte tänka mig att en person som får höra på morgonen att Lena saknas inte tänker på det, inte kommer ihåg att jag cyklade och kollade växlar precis när hon blev mördad.

Tänk efter själv!
Din kompis försvinner och på morgonen ringer hennes son till dig. Du vet att du har haft kontakt med henne sent på kvällen. Du visar upp detta för polisen från ca 20- tiden och fram till hennes sista sms vid 23:01. Resten tycker du inte är viktigt att visa, utan samma dag raderar du allt eftersom du inte har med mordet att göra.

Helt normalt enligt dig?

Jag menade att hon inte svarade på hans
meddelande på morgonen och fm. Så länge
hade han väl aldrig sluppit hennes stalkande
förrut?
Citera
2020-06-05, 15:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ljuger hon????
Vad menar du?

Jag tror att letsdoit har rätt:

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, helt korrekt - och då kan HD rimligen inte ha talat med MT på morgonen, utan hon fick - minst lika rimligt - sin information direkt från SD efter dennes samtal med N resp. UW.
10:57:10 "L:s pappa" sms:ar till SD
11:04:33 SD mms:ar UW och frågar om han ska delge vissa fb-vänner UW:s kontaktuppgifter
11:06:38 SD fb-messar HD om vad N*a sagt
11:07:03 SD fb-messar HD om vad UW sagt
11:11:03 UW sms:ar SD: "Gärna. Tack"
11:14:03 - 11:23:19 SD skickar fb-mess till m.g.l, BX och ytterligare ett antal vänner till LW.
11:44:09 - 11:51:36 Div fb-mess från HD till SD - som även 12:13:34 fb-messar att det nu är slut på hennes lunch
Citera
2020-06-05, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
FUP.

Du kan inte hänvisa till en typ på över 14.000 sidor fattar du väl, du får ju precisera vilken sida eller del i den du menar...
Citera
2020-06-05, 15:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Du kan inte hänvisa till en typ på över 14.000 sidor fattar du väl, du får ju precisera vilken sida eller del i den du menar...

Det är förhöret med MT. Ni får leta själva.
Citera
2020-06-05, 16:02
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Kanske blir oförmågan till empati GMs fall ändå. De verkar inte begripa eller förstå vad som kan passera som olämpligt respektive lämpligt beteende. Uppfyllda av hat, segervisshet och överlägsenhet som gör att de anser sig stå över lag och rätt?

Man får nästan intrycket från förhör, bloggar och gc-loggar att de (SD, HD, SOA och JG samt på ett hörn MH) beter sig som om det största problemet med att en kvinna de känner mördas brutalt, är att de själva måste utstå irriterande frågor. Ett ganska udda beteende då någon form av empati ändå borde visas offret eller åtminstone hennes anhöriga.
Ja i fölkets ögon blir det ju iaf såna där grejer som avgör skuldfrågan när rättssystemet misslyckas. Så nu sitter de dygnet runt och försöker påverka fölket här på Flashback men gräver sig bara djupare ner i gropen med alla sjuka spekulationer. Som någon skrev ovan, inser de inte att det avslöjar mest om dem själva? Nej 😂

Hade de planerat mordet bättre hade de kanske kunnat komma undan utan att granskas såhär hårt. Jag antar att Stefan verkligen trodde att hans första förhör även skulle vara det sista, eftersom han drog så lättkontrollerade lögner och trodde att hans uppvisande av mobilen skulle räcka.

Så ja, bristfällig intelligens och obefintlig empati blir deras fall. Först och främst socialt, förhoppningsvis även juridiskt!
Citera
2020-06-05, 16:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tror att letsdoit har rätt:

Ja, det är det mest sannolika att MT tar fel på något.
Jag kan inte tänka mig att människor i hennes sits skulle ljuga.

Det kan vara så att MT minns fel, vilket vittnen ibland gör. Detta att MT berättar om "pappan" visar att att den infon kan ingen ha fått innan "pappan" UW (måste det ju ha varit) har kontaktat SD.

Så kanske HD pratade med MT vid två tillfällen, trots att hon bara minne ett. Även om hon har ett bra minne kan det hända att man mins fel.

Eller så hade HD med sig vagnen ändå vid ett annat tillfälle. Kanske hade hon flera mediciner och/dropp eller något som gjorde att vagnen åkte med ändå på en senare tid på dagen. Eller så blandar MT ihop att hon pratat med HD vid vagnen och att hon pratat med henne vid ett senare tillfälle. Hennes hjärna kan också lägga till vagnen för att så kan hjärnan funka ibland. En minnesbild från morgonen lägger sig ihop med minnesbilden på em.

Finns många variationer på det här.

Jag kan inte se varför hon skulle ljuga.
Citera
2020-06-05, 16:17
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Nu är det väl så att det är mycket tveksamt om SD ens nämnt det faktum till polisen en enda gång, att hon inte svarade på natten?

Tvärtom, ser han till att radera, och det allt vad han kan.

HD: "messa när du är klar"
HD: "När pratade du med henne sist?"
SD: "Kort igår eller i förrgår. Raderar löpande. Skriver alltid vis Ftf."

Från NA:

""“När pratade du med henne sist?”, frågar hans före detta fru i sitt meddelande.

Mannen svarade snabbt;

“Kort i går eller i förrgår. Raderar löpande”, och knäppte sedan ytterligare 120 bilder i snabb följd.
"

[...]
"“Fotograferingen av de 937 bilderna har skrivit över ungefär 16 procent av det lediga utrymme som fanns innan bilderna togs och har gjort att den information som kan ha funnits där inte längre går att återskapa”, skriver IT-forensikern."

Det är underligt hur SD berättar för HD att han raderar för fullt.

https://www.na.se/artikel/polisen-misstanker-45-aringen-rensade-spar-efter-mordet-sekunder-innan-han-togs-in-pa-forhor

Stort tack för att du lägger ut dessa citat!

Jag tycker bilden blir mer och mer klar över hur detta mord gått till. Jag har läst tillbaks i tråden/fup mycket senaste veckan och nu är jag nästan säker på att det gick till så här:

Mordet ej planerat
Det finns nästan inget konkret som tyder på planering för mord. De artiklar som citerats här ovan säger väldigt mycket: Efter mordet utförs radering i panik och kommunikation som inte borde finnas dokumenterad finns sparad i loggar mellan SD-HD. Varför är dessa mästerbrottslingar så klantiga och slarviga? Enkelt: De är inga mästerbrottslingar utan ett par svenssons som råkat gå för långt i sina redan sjuka planer att sätta LW på plats. Hade de planerat ordentligt i förväg så hade de inte gjort sådana misstag och allt hade följt ett förutbestämt schema. LW hade definitivt inte mördats så nära alla inblandades hem med stor risk för omedelbar upptäckt. Kroppen hade nog aldrig hittats över huvud taget tror jag.

Alla som sitter och vrider och vänder på SDs aktiviteter dagen för mordet bör i alla fall försöka pröva att se dessa aktiviteter ur perspektivet att de inte är en del av en mordplan utan mest massa nonsens. Besöket på gymmet är märkligt och när SD hälsar på JG så är det verkligen något skumt. Här tror jag att JG informeras om planen att sätta LW på plats. Jag tror han får veta att HD ska konfrontera LW och läxa upp henne ordentligt med hjälp av SD. När mordet sen är ett faktum så sätts tung manipulation in för att påverka JG som redan är grundmanipulerad sedan många år av främst ärkenarcissisten SD. Han är skakad och vet egentligen att Ds är skyldiga men vill inte erkänna det ens för sig själv. Man kan läsa exempel på hur denna manipulation gått till i loggar mellan SD-JG. Tänk då hur SD måste ha lyckats tränga in i JGs hjärna när de varit ute på tu man hand. Efter SDs frihetsberövning så har greppet över JG behållits med hjälp av HD och kanske även SOA. Man undrar om SD har någon hållhake på JG som hjälper till att hålla honom tyst. Här kan man tänka sig mycket.

Skulle verkligen uppmana alla seriösa tråddeltagare att ompröva detta med att mordet måste vara förplanerat och även möjligheten att HD är den aktiva mördaren, som även många av de mest insatta och intresserade tråddeltagarna av oklara skäl avskrivit sedan länge. Det har gjorts till en omöjlighet mer eller mindre men hon har starkt hatmotiv, saknar alibi, svarar inte på svåra frågor i förhör osv.
Jag kan ha fel men som jag ser det passar varenda pusselbit in i denna teori. Tar gärna kritik och synpunkter!
Citera
2020-06-05, 16:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja, det är det mest sannolika att MT tar fel på något.
Jag kan inte tänka mig att människor i hennes sits skulle ljuga.

Det kan vara så att MT minns fel, vilket vittnen ibland gör. Detta att MT berättar om "pappan" visar att att den infon kan ingen ha fått innan "pappan" UW (måste det ju ha varit) har kontaktat SD.

Så kanske HD pratade med MT vid två tillfällen, trots att hon bara minne ett. Även om hon har ett bra minne kan det hända att man mins fel.

Eller så hade HD med sig vagnen ändå vid ett annat tillfälle. Kanske hade hon flera mediciner och/dropp eller något som gjorde att vagnen åkte med ändå på en senare tid på dagen. Eller så blandar MT ihop att hon pratat med HD vid vagnen och att hon pratat med henne vid ett senare tillfälle. Hennes hjärna kan också lägga till vagnen för att så kan hjärnan funka ibland. En minnesbild från morgonen lägger sig ihop med minnesbilden på em.

Finns många variationer på det här.

Jag kan inte se varför hon skulle ljuga.

I vilket fall som helst så kan man inte använda
hennes vittnesmål för att bevisa att HD skulle
ha vetat om mordet på LW tidigare än hon
borde.
Citera
2020-06-05, 16:25
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jaha. Nu förvånar du mig. För det var inte HD som skrek där på natten. Det var dödsskrik och det är något annat. HD och SD hade självklart velat ha största möjliga tystnad för att undvika att någon skulle komma springande.

Jaså? Och hur vet du det om man får fråga? Det kan ha varit dödsskrik, det kan ha varit HD-skrik(som hon skrek när polisen grep henne), det kan ha varit en blandning av båda dessa typer. Du hörde inte skriken och försök nu inte hänvisa till vittnena, tråddeltagaren och sambon har knappast någon spetskompetens som gör att de klart och tydligt kan identifiera ett dödsskrik eller skilja det från en narcissist i "fullt rage". De hade aldrig hört ett sådant skrik och gissade på dödsskrik. Kan vara rätt kan vara fel men blir löjligt när du försöker låta säker på din sak.
Citera
2020-06-05, 16:34
Medlem
Citat:
Jag menade att hon inte svarade på hans
meddelande på morgonen och fm. Så länge
hade han väl aldrig sluppit hennes stalkande
förrut?

Märker du inte själv hur infantilt svar du ger? Hoppas inte SDs försvarare läser det.
Citera
2020-06-05, 16:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Jaså? Och hur vet du det om man får fråga? Det kan ha varit dödsskrik, det kan ha varit HD-skrik(som hon skrek när polisen grep henne), det kan ha varit en blandning av båda dessa typer. Du hörde inte skriken och försök nu inte hänvisa till vittnena, tråddeltagaren och sambon har knappast någon spetskompetens som gör att de klart och tydligt kan identifiera ett dödsskrik eller skilja det från en narcissist i "fullt rage". De hade aldrig hört ett sådant skrik och gissade på dödsskrik. Kan vara rätt kan vara fel men blir löjligt när du försöker låta säker på din sak.

Varför drevar du så hårt mot HD?
Kan du nämna.något som tyder på att hon
skulle vara narcissist?
Att SD och LW har/hade många narcissistiska
drag kan jag se men jag ser inget narcissistiskt
hos HD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem