Citat:
Ursprungligen postat av
oyto
Man ska veta hur man ska hantera konkreta, dagsaktuella frågor. Dessa har vi diskuterat löpande i tråden under hela SD:s riksdagstid.
Var den dubbla kvotflyktingmottagningen 2015 en bra idé?
Nä, men den var inte övermåttan dålig heller. Den var mest bara ingenting, är överspelad för länge sedan, ingen signifikant andel av SD-väljarna brydde sig, och de som gjorde det har gått vidare för länge sedan. Det är endast du, som av någon anledning låter en handfull käpphästar uppfylla hela ditt väsen, som fortfarande ältar frågan flera år senare. Det framstår ju lite som ett kvitto på att SD gör en enorm massa saker rätt att du lägger så gränslöst mycket krut på ett enstaka fel.
Citat:
Var det korrekt att i valrörelsen lägga knappa resurser på att i en dokumentär leda i bevis att S var de verkliga rasisterna före och under andra världskriget?
Skulle inte kalla SD:s resurser knappa, de surfar på ett ganska fett partistöd numera. Jag tycker grundidén att gräva fram rötan och varbölderna i sosseriets historia är bra, men genomförandet var dåligt - den var sövande tråkig och oändligt lång, med dålig speaker. Den skulle varit max 10 minuter, superkomprimerad och full av tongue-in-cheek-humor, inte som History Channel på valium.
Citat:
Kunde man kanske istället satt fokus på "Staffanstorp", alltså föräldrars upprördhet över att deras svenska barn trakasserades av invandrargäng?
Varför det? Frågan var fisljummen vid tiden och blev brännhet drygt ett år efter valet, varpå SD inkasserade stort utan att ha tjatat om frågan innan. Det här med optimal timing tycks svårt för dig. De som gapar om saker innan de blivit vardagsmat i MSM blir idiot- och rasiststämplade. De som gapar vid precis rätt tidpunkt blir rockstjärnor, medan de som gapade för tidigt inte får någon som helst upprättelse alls utan blir kvar i frysboxen. Försvinnande få väljare resonerar "Wow, det här partiet hade rätt om en sak innan alla andra förstod, då kommer de att ha rätt om en annan sak en annan gång och därför måste jag rösta på dem nu", så där finns ingenting att hämta.
Citat:
Hur skulle dock SD ens KUNNA närma sig den frågan eftersom man medvetet valt bort etnicitet ur repertoaren och Jimmie Åkesson på direkt fråga från Göran Rosenberg sagt att det nog inte finns etniska svenskar längre? Man ville ju "avväpna" den kontroversiella frågan om svenskhet för att slippa kallas rasister, så man bestämde sig för att kalla svenskhet en "öppen kulturentitet". Varpå man kallades fascister.
Den här taktiken "eftersom man ändå alltid kallas fascister är det lika bra att ta i så man kräks redan från början" är inte så smart som du tror.
Citat:
Ser du hur allt hänger ihop över tid? Om man är för räddhågsen och anpasslig till systemet, avväpnar man sig själv från den bästa systemkritiken. Om man inte menar vad man säger och säger vad man menar, blir det lätt att gå bort sig.
Så länge det förment "anpassliga" SD sitter hyfsat trygga runt 20%, medan alla tuffingar som "tar bladet från munnen" (pre-Åkesson-SD, Nationaldemokraterna, AfS, Svenskarnas parti m fl) aldrig tagit sig upp ur promilleträsket, ligger bevisbördan på promillepartierna och alla er som gnäller över SD:s triangulering och mellanmjölkighet. Kom inte dragandes med utländska exempel där tusen andra parametrar är annorlunda, kom med svenska exempel (som inte är från år 1881).
Citat:
Det är ändå intressant att se hur användare som Nergus kritiserar mig med min egen begreppsapparat om svensk identitetspolitik och etnicitet, kanske utan att vara medveten om det. Det rör på sig och döda fiskar som CrispyKreem kommer flyta med strömmen och anpassa sig efter hand.
Nej, jag kommer aldrig att backa en millimeter för något så oerhört vidrigt, destruktivt, polariserande, narcissistiskt och feltänkt som identitetspolitik. Den ska mötas på samma sätt som världen hanterade smittkoppor, det vill säga den ska utrotas från planeten. Jag ser gärna dess bärare flyta upp som döda fiskar efter att farsoten bekämpats med all den ohämmade kraft som krävs för dess utrotning.
Vad framtiden beträffar kommer SD och M kommer att ta makten i Sverige tillsammans och genomföra saker som bekräftar att de på sin höjd använder dina "pro tips" som lyteskomik att läsa upp på sina gemensamma kräftskivor, och den som kommer att tvingas flyta med eller emigrera är du själv.
Citat:
M kan bli som SD eller SD som M. Vi har redan sett att en flyktingliberal linje t o m slog igenom inom SD med den dubblade kvotflyktingmottagningen 2015. "Större invandring för att få mindre invandring" var big brain-idén som det sedan satt SD:are här på forumet och försvarade.
My god, man vet att en skiva är upphakad när samma käpphäst hinner återkomma två gånger i samma inlägg.