Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Är jag den enda som är medveten om att det inte bara var CA som hade ett vapen som inte provsköts? Den så kallade vapensamlarens samling flög ju under radarn och han hade ju tillgång till vapen som hade kunnat vara intressanta.
Mig veterligen var flertalet av dessa vapen ej registrerade (illegala) och således är det naturligt att de flög under radarn.
Vad jag vet så var det även enbart tal om .38 revolvrar som skulle kunna vara potentiella palmevapen, men inga .357 Magnum revolvrar.
Detta förutsätter då att man var tvungen att först borra upp patronkammrarna i cylindern till .38-revolvern, så att de passar de längre och kraftfullare .357 Magnum patronerna.
Vilket kan spränga cylindern eller pipan till .38an, men ok.
I och för sig inte omöjligt, men isådanafall finns det nog massa intressanta vapen där ute som man borde söka bland.
Ockhams rakkniv säger att det var en .357 Magnum revolver som användes vid mordet.
Hade man en .38 revolver så hade man använt .38-kulor, ser liksom ingen anledning att vidta sådana omfattande åtgärder för att förvilla spaningsledningen ifall det trots allt är tal om vapen som inte är registrerade, de existerar ju ändå inte i något register så det är ingen som kommer efter dig.
Är man orolig för att de ska hittas, ta en tur med segelbåten och dumpa dem 3 timmar ut.