2020-06-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
1. Det vet man inte. Marknaden handlar bara om sannolikhet och som det ser ut nu så är det uppåt. Svackor är normala i uppgången så klart.

2. Ingen aning. Min uppskattning är att Trump kommer göra vad som krävs för att den ska gå upp fram till valet så jag lär sälja en del framåt senare i sommar om inget nytt händer.

2. Trump kommer göra allt, men han styr inte över allt eller mycket som coronan kan ställa till med.
Tappar han mycket i opinionen kan nog det pressa ner börsen, biden kommer ju lägga om politiken och börsen agerar ju ofta på såna antaganden.

Själv hade jag inte kohone att gå in tillräckligt mycket i nergången, nu känns det som marknaden börjar bli dyr igen.
Citera
2020-06-05, 21:53
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
2. Trump kommer göra allt, men han styr inte över allt eller mycket som coronan kan ställa till med.
Tappar han mycket i opinionen kan nog det pressa ner börsen, biden kommer ju lägga om politiken och börsen agerar ju ofta på såna antaganden.

Själv hade jag inte kohone att gå in tillräckligt mycket i nergången, nu känns det som marknaden börjar bli dyr igen.
Nej men han styr mycket och speciellt under en kort period kan han blåsa upp en hel del. Jag är osäker på om jag ska gå in igen vid en dipp eller om jag låter det vara som nu bara.
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
He he.. Om du visste hur mycket jag haffat skulle du inte skrivit som du gör.
Men för all del, skrävla om dina småsmulor..
Men du kan sluta ljuga anonymt på internet nu, ingen bryr sig.
Citera
2020-06-05, 23:49
Medlem
Nån idé att köpa på sig SAS? Gått upp över 26% senaste månaden så den kanske inte går upp så mycket mera?
Citera
2020-06-06, 00:09
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoloid
Nån idé att köpa på sig SAS? Gått upp över 26% senaste månaden så den kanske inte går upp så mycket mera?
Tvivlar på att det är värt risken, finns inte mer än 20-25% att tjäna på SAS innan dom är tillbaka på samma nivåer som innan Corona, men kan gå ner desto mer så som jag ser det.
Citera
2020-06-06, 00:21
Medlem
Jag tror på Lufthansa som jag köpt in mig lite gran i. Verkar vara bra och fått statligt stöd. VD har sagt att nu ska vi se till att bli skuldfria så snart som möjligt! Och de hade utdelning på aktien innan virus krisen.
Citera
2020-06-06, 01:12
Medlem
Läkemedelsbolag, Microsoft, Apple, Google

När alla andra är upptagna med att köpa skitbolag som kommer ta år att återhämta sig.

Snart är det slut på det roliga i flygbolag, oljebolag, industribolag och banker och då är det ingen som vill ha dom.

Köparna kommer att komma tillbaka till bolag som det går bra för. Som det ska vara.
Citera
2020-06-06, 01:16
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Har ni någon uppfattning om vilka analytiker som är bäst? Har ni några egna favoriter eller några ni ogillar?

Alessio och Krown på Youtube är något mer 'no bullshit'.
Bra om man gillar verkligheten.
Citera
2020-06-06, 01:20
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
1. Det vet man inte. Marknaden handlar bara om sannolikhet och som det ser ut nu så är det uppåt. Svackor är normala i uppgången så klart.

2. Ingen aning. Min uppskattning är att Trump kommer göra vad som krävs för att den ska gå upp fram till valet så jag lär sälja en del framåt senare i sommar om inget nytt händer.

Att Trump och hela det amerikanska finansiella systemet kommer att arbeta övertid på att kunna prestera god börsdats är ett faktum och därav en makroindikator man ejnbör förringa. Valet i USA är i höst trots allt.
Citera
2020-06-06, 01:22
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Mångas problem är att det "känns" bra att köpa dyrtoch jobbigt å köpa billigt.

Beror på vem man talar med. Personligen tycker jag det är svårare att köpa när RSI14 är över 60. Ganska logiskt kan man tycka.
Citera
2020-06-06, 01:53
Medlem
För er som funderar på Airbus (och flygbolag). Det här kan komma att bli blodigt:

https://www.reuters.com/article/us-airbus-airlines-idUSKBN23C25D?taid=5eda9f998089480001d17696

"Faury told Politico that some airlines, which he did not identify, had refused to take calls at the height of the crisis, but that he hoped for a compromise.

...

“But if and when airlines - and it’s happening - have no other choice than fully defaulting and not proposing something better than nothing, or are not willing to do it, then (lawsuits) will happen.”

Industry sources said such public warnings are rare in the tight-knit aviation market and could backfire."

Blir det så att flygbolag tvingas att köpa flygplan, så kommer relationerna mellan Airbus och flygbranschen att djupfrysas.
Citera
2020-06-06, 01:56
Medlem
Framför allt läkemedels bolag och livsmedelsbolag som jag har i portföljen. Men även en del annat. Riskspridning i dessa tider är ju viktigt. Men jag kör hårt på bull just nu. USA arbets siffror var positiva uppåt. Ingen vet riktigt i dessa tider. Kommer back slash i höst? Jag vågar inte riskera att gå pengar nu och riskera den potentiella vinsten i aktiers uppgång i alla fall. Ser rätt bra ut! Vad tror ni?
Senast redigerad av Trxhobit 2020-06-06 kl. 02:16.
Citera
2020-06-06, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caedite-eos
https://www.reuters.com/article/us-airbus-airlines-idUSKBN23C25D?taid=5eda9f998089480001d17696"

"Planemakers lifted output to record levels before the crisis, but there had already been signs that a prolonged boom was fading and that airlines were facing a glut of aircraft.

Several financiers said that manufacturers, while justified in protecting positions ahead of further airline bankruptcies, also had themselves to blame for over-producing.

Utan att vara insatt i branschen känns det helt klart som en varningssignal. Stämma flygbolag känns väldigt desperat, som att Airbus måste säkra sinna finnanser genom hot. Plockar nog hem 34% vinsten på måndag...

Vad tror ni om Astrazeneca? Som kortsiktig spekulation. Mycket positiva nyheter på senaste.
Senast redigerad av Pallot 2020-06-06 kl. 04:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in