2020-06-05, 23:54
Medlem
Sverige rödmarkerade på Europa kartan i Tyskland idag. Flera Europeiska länder tar över.
Säg hejdå till semesterresor.
Inget Europeisk land kommer att släppa in oss.

https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Quarantaene_Einreisen_Deutschland.html
Citera
2020-06-05, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Att det skulle bli immunitet i Sverige? Det tror jag inte att det blir. Vad sa jag då? Jag hänger inte med?

Jag svarade bara på frågan om munskydd i Danmark, det var nägon annan som skrev det andra?
Humm..Tja fel nån stans! Men till dansken var det menat. Om nu bara Kastrup har munskydstvång och han ändå i frågar sätter Sverige som han menar behöver munskydd och är en del av hens konspiration teori? Att vi ska alla bli immuna. Lät att peka finger åt spark påsen Sverige från resten av Europa som vanligt. Och här älskar vi ju att missringa och kritisera oss själva som Svenskar. Så fritt fram för resten av världen.
Citera
2020-06-05, 23:55
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Ja blir snurrigt när WHO både säger att munskydd bör användas men också säger att det skyddar inte mot covid-19.

Klart att munskydd och engångshandskar funkar. Annars skulle man aldrig använda dessa världen över i olika typer från sjukvård eller behandling.
Min tandläkare använde visir och munskydd innan COVID-19. Det handlar om att inte smitta andra och att inte bli smittad själv som vårdgivare.
Citera
2020-06-05, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Precis och hur kan man då stå och lova något sådant som de gör nu? Det är ju ännu fler smittade nu som skulle behöva testas.

Men Per Bolund och Lena Hallengren fick åtminstone stå med självbelåtna miner i TV och utlova tester till höger och vänster.

Enligt intervjuer med några smittskyddsläkare på nyheterna är det dock praktiskt ogenomförbart. Det blir väl vårdpersonalen som får ta emot de oroligas besvikelse och frustrationer medan sagda politiker slår sig för bröstet för sin förmenta generositet och förståelse för folks oro. Får se om Löfven tar upp ”storslagenheten” på partiledardebatten.
Citera
2020-06-05, 23:58
Medlem
Bunsofsteels avatar
Personer med blodgrupp A ligger risigt till:

https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/people-blood-type-likely-suffer-severe-coronavirus-symptoms/
Citera
2020-06-05, 23:58
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Kommer säga samma som WHO
"– Jag kan inte säga det tillräckligt tydligt: skyddsmasker kommer inte skydda dig från covid-19. Det är ingen ersättning mot social distansering, handhygien och andra åtgärder."

Kan jag hålla med om på vissa sätt, men i vissa situationer som på IKEA, är det svårt med social distansering.
Då kör jag med munskydd och medicinska engångshandskar. Ibland även med visir vilket känns tryggt.
Citera
2020-06-05, 23:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Lägger in den här studien igen då den är så otroligt viktig!

Källa:
Coronavirus Infection May Not Guarantee Immunity: Study
(Källa: https://covid19.tabipacademy.com/202...mmunity-study/)
6 h sedan

Risk för återinfektion hos de med mildare Covid19.

Jag blir minst sagt lite oroad över den möjligheten. Tänk om vi nu smittar ner en massa ungdomar som får milda symtom och sen får en andra våg till hösten som utlöser ADE hos dessa? Iom att vi inte följer försiktighetsprincipen så riskerar vi att vi gräver vår egen grav. Tänk vilket ramaskri det skulle bli om Sveriges unga börjar trilla av pinnen till hösten, en masse?
Citera
2020-06-06, 00:00
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termozen
Jag vet inte exakt. Men testandet i vgötaland var alla fall upp från 6-10 000.
Länka gärna till den statistiken, jag har inga uppgifter om testning för v.22 i Sverige ännu.
Citera
2020-06-06, 00:01
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nu har man ju svängt igen! Munskydd är helt plötsligt bra. WHO känns som ett stort skämt bara. Trump hade nog rätt.

Tror också att Trump hade rätt om WHO. Men det är otänkbart att Sverige skulle på något sätt bojkotta FN!
Citera
Medlem
ZNUTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
60? Det dör ju totalt cirka 250 om dagen oavsett. Ska vi verkligen låta det ticka på?!?!

Och....
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
= Inte belasta sjukvården.

Cyniskt men troligtvis sant.
Citera
2020-06-06, 00:04
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Coronavirus Infection May Not Guarantee Immunity: Study
(Källa: https://covid19.tabipacademy.com/2020/06/05/coronavirus-infection-may-not-guarantee-immunity-study/)
6 h sedan

44% of people who had light COVID-19 cases may not produce enough antibodies to prevent reinfection, say researchers.
Researchers in Spain are warning that people who have had light or asymptomatic cases of COVID-19 may not be immune to reinfection.

Preliminary results found that 44% of people who reported light symptoms or none at all had extremely low levels of neutralizing antibodies and may not be protected against a second infection.

The study found that those who showed severe COVID-19 symptoms had approximately 10 times more antibodies than other groups who contracted the disease.
Viktig info som borde delges till alla i landet men också till Tegnell och vår ansvariga regering.

Åh fyfan, misstänker ju själv att jag åkt på Corona med svaga symptom. Mycket illa om detta stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in