Citat:
Ursprungligen postat av
HG
Jag skrev några miljoner döda i COVID-19 världen över för jag är övertygad om att i slutändan så får vi tyvärr denna typ av dödstal. Kanske dock hinner vi tidigt få fram ett vaccin eller någon medicin som kan styra upp COVID-19.
Slutänden, när kan det vara månne? Under 1,5 år från sommaren 1968 dog det en miljon i H3N2 (Hongkonginfluensan). Den finns fortfarande kvar (slutänden är inte nådd) och skördar offer varje år sedan dess, trots att det finns vaccin. Om man skulle räkna ihop hur många som dött i H3N2 totalt så blir det många många fler än den miljon som är officiellt. De får helt enkelt konstatera att det räknas på mycket kortare tid än »i slutänden«. För att din profetia ska slå in ska det vara minst 1,5 miljon döda vid årsskiftet.
Citat:
Du skriver; "en aktiv handling gjorts mot en enskild människa [som anses tillhöra en utsatt grupp]."
Jag skulle nog vilja säga att 70-80-åringar också har varit en utsatt grupp. Precis som Floyd kunde inte heller våra äldre heller andas utan fick ligga och dö på äldreboenden utan syrgas.
Det är ju tvärtom, nämligen i så fall »passiv« handling
Citat:
Kalla mig gärna alarmist, men om man hade lyssnat på oss så hade inte vi haft 4500 döda svenskar idag.
Det är ju många fler som dött i annat så döda hade funnits.