2020-06-05, 20:57
Medlem
Fra side 1 i brevet.. "putter press"... Ett ganske østlandsk uttrykk😅 Gebrokkent svensk, østeuropeisk osv kommer ikke på "putter" Der sneik det seg inn ett typisk oslo ord.
Citera
2020-06-05, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Vil vel anta det var sønnen for det er vel han som kjenner 32 åringen.
Det er naturlig å tenke at kryptoidèen kom på en eller annen måte inn gjennom kunnskap og prat med denne fyren om dette. At idèen ble født. I så måte er jeg ikke noe overbevist om at denne 32 åringen egentlig visste noe om hvilken idè han kunne bidra til gjennom å dele sin kunnskap.
Takk! :-) Jeg tenkte på hvis en person A (med eventuelle baktanker) feks kan ha foreslått for kryptomannen å spørre en person B om å introdusere TH for kryptomannen (for å eventuelt lage en kobling mellom TH og kryptomannen som politiet i ettertid fant mistenkelig). Og at både TH og kryptomannen er uskyldige.
Citera
2020-06-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Dagen før AEH forsvant la RU ut et profilbilde på FB som er et bilde fra en bok som heter "Killbook of a Bounty Hunter", med teksten HEX - UNIVERSAL - ("not global").

Samme fb-profil postet 11.05.18 en link til denne nyheten ... Tematikken og mulighetene er tidligere heftig debattert i denne tråden

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/dOb5wo/googles-kunstige-intelligens-kan-snakke-i-telefonen-akkurat-som-et-men

https://www.tek.no/artikler/google-kunstige-intelligens-kan-snakke-i-telefonen-akkurat-som-et-menneske/436781
Citera
2020-06-05, 21:03
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Nå må dere slutte. Dette er et tullete rykte. Det har ikke vært noe forhold.
Rykter er en ting, men TH har fortalt om store ekteskapsproblemer langt tilbake i tid. At det kan passe med ryktene om utroskap, gjør at det i en så alvorlig sak får noen av oss til å lure.

Hva med sønnen, vet vi at TH er hans biologiske far?
Citera
2020-06-05, 21:03
Medlem
Bibss avatar
Får et inntrykk av at personen(-e) som har skrevet trusselbrevet, har litt skolegang og utdannelse.
Citera
2020-06-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Fra side 1 i brevet.. "putter press"... Ett ganske østlandsk uttrykk😅 Gebrokkent svensk, østeuropeisk osv kommer ikke på "putter" Der sneik det seg inn ett typisk oslo ord.

Også fra side 1 av brevet: Vi tar ned risiko er også veldig norsk og kan for eksempel knyttes til det finansielle miljøet og de som driver med ulike investeringer og vurderer risikoprofiler.
Citera
2020-06-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
Her er hele trusselbrevet
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e83lv9/loerenskog-saken-her-er-hele-trusselbrevet

Virker som det er skrevet av muslimer. Også interessant at de sier hvordan han skal svare på hvitvaskingsspørsmål, igjen peker det mot pakistanske muslimer. Det blir bare mer og mer uforståelig at de prøvde å fengsle Hagen i denne saken.
Citera
2020-06-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Skrevet av en i 30- og 40-årene. Putter mange bitcoin på det
Citera
2020-06-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Rykter er en ting, men TH har fortalt om store ekteskapsproblemer langt tilbake i tid. At det kan passe med ryktene om utroskap, gjør at det i en så alvorlig sak får noen av oss til å lure.

Hva med sønnen, vet vi at TH er hans biologiske far?

Njæ, vet ikke om noe er bekreftet eller ubekreftet eller ryktet sånn sett ...men han er rimelig snytt-utav-nesa-prikklik faren på noen av bildene fra da de var yngre (feks. bildet av TH og AEH som tar oppvasken etter et juleselskap, der TH har skjegg.
Akkurat likheten betyr kanskje ikke noe dersom alt. farskap er en av fars brødre... selv om jeg ikke ser på disse tråd-ryktene som mer enn akkurat det - rykter.
Citera
2020-06-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Vil vel anta det var sønnen for det er vel han som kjenner 32 åringen.
Det er naturlig å tenke at kryptoidèen kom på en eller annen måte inn gjennom kunnskap og prat med denne fyren om dette. At idèen ble født. I så måte er jeg ikke noe overbevist om at denne 32 åringen egentlig visste noe om hvilken idè han kunne bidra til gjennom å dele sin kunnskap.

Jeg tror også at det er en sammenheng her. Jeg tror at ideen om kidnapping med kryptovaluta som er umulig å spore kom herfra. Om han har skjønt hva dette skulle føre til er ikke sikkert, men jeg tror nøkkelen ligger her
Citera
2020-06-05, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Det er en ting som jeg ikke får til å stemme med at GM er TH. Nemlig dette at han med en gang hadde pekt på RU overfor politiet. Dette hadde han ikke gjort dersom han hadde fått krypto-hjelp av denne fyren, og han trengte åpenbart hjelp med denne moneroen.

Om de gjorde det tillsammans..

RU är antingen bara en ”bricka” i THs spel. Kanske TH till och med har plantat något DNA från RU (annan GM) i Sloraveien. Möjligen därför han ville politi skulle söka efter bevis fort i huset först?

Eller så är RU medskyldig och planen har hela tiden varit att TH skulle ange RU.
Och RU har då garanterat ett säkert alibi.
Så har både RU och TH albi så blir saken mest sannsynlig ”död” enligt dem själva.
Citera
2020-06-05, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Virker som det er skrevet av muslimer. Også interessant at de sier hvordan han skal svare på hvitvaskingsspørsmål, igjen peker det mot pakistanske muslimer. Det blir bare mer og mer uforståelig at de prøvde å fengsle Hagen i denne saken.
Det har ingenting med muslimer å gjøre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in