2020-06-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
I følge mine opplysninger så har RU vært i flere avhør også tidlig i saken, da som vitne.
Det tipper jeg stemmer, han måtte helt klart avhøres om kryptoforbindelsen.

Ja sant. Jeg tenkte på etter fengslingen av 32 åringen. Og etter at TH slapp ut. Da har vel ikke TH vært i avhør mer sant? Kan jo også ha en sammenheng med at kanskje 32 åringen har fortalt endel mer og detaljert, og at det kan bli litt utfordrende for TH å svare på det uten at alt brukes mot han ved minste feil formulering.
Citera
2020-06-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Noen skrev noe om eventuelt planting av THs blod på åstedet og hvordan en GM skal kunne ha fått tak i THs blod. Kanskje fra en blodprøve fra TH som GM eventuelt fikk tilgang på (og kanskje en blodprøve som ble tappet i forbindelse med en eventuell farskapstest)?
GM kan feks ha kommet over en slik blodprøve i et kjøleskap feks?

Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Just presis!!! Dette er jo helt åpenbart! Derfor skikkerlig underlig at de huka inn denne RU??

Det kan hende at han har hjulpet noen, men TH hadde garantert ikke pekt på en person som var en medhjelper. Det hadde jo vært å grave sin egen grav !
Citera
2020-06-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
BTC mottaker adresse 126sDHTvy8vsNrnuBFgrsBer97MFC8****
  • 02.11.2018 +0.0002 BTC ?= TH «Jeg sender monero før (eller først red.anm VG) om syv dager»
  • 13.11.2018 +0.0004 BTC ?= TH «Jeg har problem, trenger mer tid» (beløp kommer fra samme adresse som 02.11)
  • 29.05.2020 +0.001 BTC ?= TH «Jeg vil betale»

Interessant nok, det kommer også andre kodebeløp inn på samme adresse, alltid 0.0007 btc, blant annet 10.12.2018 med en ekstra 'hemmelig melding' lagret inn i selve bitcoin transaksjonen: «decode hex in monero to ascii» Pfff, fikk litt frysninger der. Etter min mening meget suspekt, men det teoretisk sett kan det være noe som ikke har sammenheng med AEH saken selvsagt.

Sjekker også en annen btc mottaker adresse, den jeg allerede meldet om før.

Dagen før AEH forsvant la RU ut et profilbilde på FB som er et bilde fra en bok som heter "Killbook of a Bounty Hunter", med teksten HEX - UNIVERSAL - ("not global").
Citera
2020-06-05, 20:41
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
Utifra ryktene sies det at AEH har utfordringer med alkohol. Det sies også at hun skal ha vært til behandling for dette for en del år tilbake. Jeg må presisere at dette som kommer nå er spekulasjon på spekulasjon: Dersom overnevnte stemmer og dersom hun var i behandling omkring tiden for ektepakten; Kan det være at TH har sett på henne som såpass utilregnelig at han ikke stolte på henne når det gjaldt økonomi? Kan hun på tidligere tidspunkt i livet gitt til kjenne ett uvørent forbruk av penger at TH, for å beskytte både sine investeringer og personlige økonomi samt barnas arv, skrev denne skeive ektepakten der han kun lar henne beholde sin egen rettmessige arv og eiendom?

Det er absolutt realistisk at dette kan være årsaken.En strikt forretningsmann med gode strategier vedr. økonomi og som er direkte,noen gng. brutal og ærlig med sin innerste mening. Det kan rett og slett ha vært en forsikring av eiendommen med tanke på fremtiden.
Citera
2020-06-05, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
I følge mine opplysninger så har RU vært i flere avhør også tidlig i saken, da som vitne.
Det tipper jeg stemmer, han måtte helt klart avhøres om kryptoforbindelsen.

OK Jeg skjønner.
Citera
2020-06-05, 20:42
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Dagen før AEH forsvant la RU ut et profilbilde på FB som er et bilde fra en bok som heter "Killbook of a Bounty Hunter", med teksten HEX - UNIVERSAL - ("not global").

Takk,der kom den ja! Tenkte på denne sammenhengen selv i sta.
Citera
2020-06-05, 20:46
Medlem
"Hagen forklarte at han var blitt introdusert for mannen et drøyt år i forveien. Mannen ønsket Hagens hjelp til å starte et firma som skulle drive med Bitcoin, verdens mest utbredte kryptovaluta.
De to hadde en flere møter i løpet av en periode på rundt 18 måneder, forklarte han.
Hagen var interessert i innsalget fra «kryptomannen», men det kom aldri i stand noen avtale, får TV 2 opplyst. Mannen hadde angivelig bedt han om å investere flere millioner, men det mente Hagen var uaktuelt.
I løpet av samtalen med politiet fikk også Hagen noe informasjon fra politiet om hvordan Monero fungerer og hvordan han kunne gå frem for å betale løsepengekravet, dersom han på noe tidspunkt skulle ønske det.
Om han var yngre, ville han investert i kryptovaluta, forklarte Hagen."
https://www.tv2.no/a/11465202/

Hvem var det som introduserte TH for kryptomannen, og hvem sin ide var det å introdusere TH for kryptomannen?
Citera
2020-06-05, 20:50
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Det har lenge vært offentlig kjent at datteren bor i Lier.
Her er et utdrag fra Drammens tidende, 9.1 2019:

"Falkevik Hagens datter i 40-årene bor i Lier. Etter det Drammens Tidende kjenner til har politiet satt inn sikkerhetstiltak rundt henne og familien.

Drammens Tidende har vært i kontakt med datteren, men hun har fått beskjed av politiet om ikke å snakke med mediene. Av hensyn til familien og trusselsituasjonen identifiserer ikke Drammens Tidende datteren".

Det er riktig at det hender at folk må beskyttes mot seg selv. Dette presiseres i vær varsom plakaten. Jeg synes ikke datterens uttalelser bærer preg av hun behøver særskilt beskyttelse.

Ok,da blir det jo en stor forskjell! Hadde jeg vært den datteren,så hadde jeg krevd at stedsnavnet ble holdt skjult for sikkerhetens skyld Barna deres osv. Men da har vel Drammens tidene fått tillatelse?
Citera
2020-06-05, 20:51
Medlem
Her er hele trusselbrevet
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e83lv9/loerenskog-saken-her-er-hele-trusselbrevet
Citera
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Hvis motparten svarer og AE er i live, så bør motparten sende livsbevis og sørge for at AE kommer hjem før TH betaler pengekravet, synes jeg.

Hvis motparten svarer og AE er død, så bør motparten sende informasjon om hvor levningene av AE er og politiet må finne levningene av AE før TH betaler pengekravet, synes jeg.

Helt åpenbart,noe annet vil jo være bare idiotisk og sykt dumt.Om ikke TH er skyldig da?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Hagen forklarte at han var blitt introdusert for mannen et drøyt år i forveien. Mannen ønsket Hagens hjelp til å starte et firma som skulle drive med Bitcoin, verdens mest utbredte kryptovaluta.
De to hadde en flere møter i løpet av en periode på rundt 18 måneder, forklarte han.
Hagen var interessert i innsalget fra «kryptomannen», men det kom aldri i stand noen avtale, får TV 2 opplyst. Mannen hadde angivelig bedt han om å investere flere millioner, men det mente Hagen var uaktuelt.
I løpet av samtalen med politiet fikk også Hagen noe informasjon fra politiet om hvordan Monero fungerer og hvordan han kunne gå frem for å betale løsepengekravet, dersom han på noe tidspunkt skulle ønske det.
Om han var yngre, ville han investert i kryptovaluta, forklarte Hagen."
https://www.tv2.no/a/11465202/

Hvem var det som introduserte TH for kryptomannen, og hvem sin ide var det å introdusere TH for kryptomannen?

Vil vel anta det var sønnen for det er vel han som kjenner 32 åringen.
Det er naturlig å tenke at kryptoidèen kom på en eller annen måte inn gjennom kunnskap og prat med denne fyren om dette. At idèen ble født. I så måte er jeg ikke noe overbevist om at denne 32 åringen egentlig visste noe om hvilken idè han kunne bidra til gjennom å dele sin kunnskap.
Citera
2020-06-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken

Det var ikke dagen før, men faktisk på samme dag AEH skal ha forsvunnet, dvs 31. oktober.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in