Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Med den logik som Kristersson nu tillämpar så är regeringssamverkan inte heller förbjudet, men själv kommer han aldrig föreslå det så länge han tror han kan klara sig utan att ha med SD i regeringen.
Det är långt till valet och absolut inte läge att börja tjata om det, men om ett år bör nog SD börja skicka ut signaler om att man inte accepterar att deras väljare ska ses som en sorts andra klassens väljare i förhållande till Moderaternas.
Det har väl iofs hörts från SD-håll genom åren att man inte
vill sitta med i regeringen, med allt vad det innebär av kannibalism (när man sitter i regering ihop med M eller S tenderar man att krympa från bowlingklot till pingisboll) och att hållas direkt ansvarig för allt som går fel. Snarare har SD sneglat avundsjukt på DF som under åren 2001-2011 både fick allt de pekade på OCH växte OCH slapp ansvar. Det har aldrig handlat om foglighet och underkastelse från DF:s sida. Den som minns Pia Kjaesgaard som foglig och anpasslig minns nog maximalt fel.
De flesta argument jag har hört för att SD ska kräva såväl plats i regering som statsministerposten har en märklig underton av betahannars ängslighet över nån sorts avmaskulinisering, ordval som cuck, underkastelse, bihang och krypande är flitigt förekommande. Jag kunde personligen inte bry mig mindre eftersom jag har ögonen på bollen dvs invandringspolitiken, inte alla distraktioner runtomkring. Om effektivaste sättet att strypa invandringen och hålla den strypt lääääänge är att Åkesson blir statsminister, fine. Om bästa sättet istället är att Åkesson hänger i taket i gimpdräkt i Jonas Sjöstedts källare, fine. Bara det blir resultat. Jag behöver inte SD:s eventuella politiska troféer som penisförlängare.