2020-06-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Att det tar tid innan man säger saker, det är vanligt när man ljuger, eftersom man då försöker komma på vad man ska säga. Så det är knappast något bevis för att Wilma talade sanning.
Men Wilma talade alltså sanning också om vad hennes pappa gjorde mot henne när han hade druckit, och om att pappan var förföljd av "de där människorna"?

Wilmas mamma har kallat Wilma en påhittig person:

"– Jag har så svårt att förstå hur man kan göra så mot Wilma. Hon var en glad och sprallig person, påhittig, säger mamma L*nda And*rsson till Efterlyst."
( https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70wvGW/wilmas-mamma-jag-trodde-det-varsta )

Påhittighet kan användas till att hitta på saker, tex lögner.
Och spralliga människor är jag också väldigt misstänksam mot.
Jaha ja. Så säger mamman som tyckte det var dumt av T att välja en kompis till W att ha sex med i soffan när W lyssnade. Mamman har jag noll respekt för.
Citera
2020-06-05, 17:49
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Att det tar tid innan man säger saker, det är vanligt när man ljuger, eftersom man då försöker komma på vad man ska säga. Så det är knappast något bevis för att Wilma talade sanning.
Men Wilma talade alltså sanning också om vad hennes pappa gjorde mot henne när han hade druckit, och om att pappan var förföljd av "de där människorna"?

"– Jag har så svårt att förstå hur man kan göra så mot Wilma. Hon var en glad och sprallig person, påhittig, säger mamma L*nda And*rsson till Efterlyst."
( https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70wvGW/wilmas-mamma-jag-trodde-det-varsta )

Jaha så tänker du..ja tishko har ju haft över ett halvår på sig att tänka ut en lögn..
Wilma ljög knappast, hela hans attityd avslöjar honom Du har då verkligen ingen aning om hur det är att vara utsatt av en översittare...
Påhittig betyder inte att man hittar på lögner 😬😳😂
Jahaa vad gjorde pappan? Du verkar veta trots att det är sekretess..eller så slutar du påstå sånt du tror..
Senast redigerad av Bambambi 2020-06-05 kl. 17:51. Anledning: Tillägg
Citera
2020-06-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror han genuint anser att det som vittnen beskriver om våld, förtryck, elakheter etc är inte överensstämmande med verkligheten. Han begriper inte att normala människor inte behandlar folk på det viset. Dock inser han samtidigt att man inte får bära sig åt så, eftersom han inte gör det offentligt utan håller en fasad. En mycket konstig människa. Han minimerar det dock. Livsfarlig för tjejer. Har hans f d tjej uttalat sig tro? Han hade ju en flickvän strax innan, eller när, de träffades i början av 2018 - eller hur var det?
Det finns uppgifter från henne i FUPen.

Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/r%C3%A4tteg%C3%A5ng-i-fallet-wilma-andersson-1.28411765

Försvaret har gjort större affär av avtrycken än vad det egentligen är. Det kan finnas andra sk spår i mordutredningar men det brukar oftast vara ovidkommande för åtalet. En del spår är så dåliga så det går inte att få ut något alls och andra spår är usla i kvalitén. Det är mest en paradgren för försvaret att göra stor affär av något som inte har relevans.
De är väl desperata, det ser inte bra ut för herr´n. Kompetenta människor ser igenom det. Vilket innebär att det kan gå hur som helst i tingsrätten där det ofta sitter politiska clowner. inte sällan invandrare med kulturella åsikter snarare än kunskap om hur det fungerar i Sverige. Ett jävla lotteri.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Exakt den här teorin tror jag är rimligast och har nämnt det innan. Tror detta är så nära man kommer och det är inte mer invecklat än såhär.

Det är garanterat vad det skulle ta i tid också. Komma hem, se sig omkring. Bära ner osv. Dra iväg till brukare igen.
Håller med.

Citat:
Jaha ja. Så säger mamman som tyckte det var dumt av T att välja en kompis till W att ha sex med i soffan när W lyssnade. Mamman har jag noll respekt för.
Hon har delansvar för allt. Hon var direkt ansvarig för sin minderåriga dotter men har åsidosatt henne.
Wilma hade nog ingen chans med den typen av morsa, tyvärr.
Citera
2020-06-05, 17:53
Medlem
Citat:

Du har såå fel!
När offer (pojkar eller flickor, män eller kvinnor) tex blivit utsatta för misshandel eller sexuellt utnyttjande kan de ofta drabbas av skamkänslor trots att det verkligen inte är deras fel. Offret tar på sig skulden för vad som hänt! Därför kan de dröja med att berätta, om de ens någonsin gör det.
Påhittig kan f ö betyda att man hittar på roliga saker att göra. Om W beskylls för att fara med osanning eller inte spelar absolut ingen roll! Inget man ska bli dödad eller misshandlad för! Verkar som att du tycker att det är helt ok att W fick plikta med sitt liv?
Hon blev misshandlad, sannolikt dräpt och därefter skändad!

Hade lovat mig själv att inte svara dig, men blev tvungen!
Fy!
Senast redigerad av DEF1 2020-06-05 kl. 18:47.
Citera
2020-06-05, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc
Det finns uppgifter från henne i FUPen.

De är väl desperata, det ser inte bra ut för herr´n. Kompetenta människor ser igenom det. Vilket innebär att det kan gå hur som helst i tingsrätten där det ofta sitter politiska clowner. inte sällan invandrare med kulturella åsikter snarare än kunskap om hur det fungerar i Sverige. Ett jävla lotteri.

Håller med.

Hon har delansvar för allt. Hon var direkt ansvarig för sin minderåriga dotter men har åsidosatt henne.
Wilma hade nog ingen chans med den typen av morsa, tyvärr.
Att låta en 16-årig dotter flytta ihop med en 22-åring är fullständigt uppåt väggarna. Ja, hon är delansvarig. Framförallt när hon faktiskt visste om att T var våldsam mot henne. W var fullständigt i händerna på den här jäveln. Fullständigt. Hon hade inte en chans.
Citera
2020-06-05, 17:59
Medlem
Citat:
Det är inte fyrkantigt. En långsida är lite längre än den andra långsidan. Det ser inte ut som om det är 90-gradersvinklar.
Om vi alla tar oss en titt på sid 282 och tittar på bild 114 så ser vi att längden på avtrycket i bilden är ca 1/3 av stolens bredd. Det många har stirrat sig blinda på är den förstoring som följer i bilden efter, dvs bild 115.

Vad detta kan vara har jag ingen aning om, kanske nån form av läsplatta ?? Samtidigt så har du ju alldeles rätt i att den ena kortsidan är längre än den andra, men också i en lite annan vinkel
Hur som helst så finns det två laddare eller liknande på golvet i vardagsrummet, varav den ena mycket väl kan vara till det skåpets belysning som står till höger om balkongdörren.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-06-05 kl. 18:09.
Citera
2020-06-05, 18:00
Medlem
Pandalina4s avatar
Grejen är väl att det finns ingen logisk förklaring för oss ang huvudet. Han har sannolikt genomfört detta mord och ingen kan förstå hur man kan göra så.
Troligen drogad ev psykos men...
Citera
2020-06-05, 18:11
Medlem
pailins avatar
Citat:
Att låta en 16-årig dotter flytta ihop med en 22-åring är fullständigt uppåt väggarna. Ja, hon är delansvarig. Framförallt när hon faktiskt visste om att T var våldsam mot henne. W var fullständigt i händerna på den här jäveln. Fullständigt. Hon hade inte en chans.

Har inte kunnat hänga med idag...finns det någon sammanfattning av dagens rättegångshändelser?
Citera
2020-06-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pailin
Har inte kunnat hänga med idag...finns det någon sammanfattning av dagens rättegångshändelser?
Så får du nog läsa de artiklar som förhoppningsvis skrivits i media. Ingen här skriver sammanfattningar så vitt jag vet.
Citera
2020-06-05, 18:28
Medlem
Citat:
[...]Och sedan var det en annan gång när hon berättade att han slagit henne i huvudet så hon svimmat av.

Pojkvännen stirrade på henne med uppspärrade ögon när hon berättade, enligt kanalen.

Vännen tillade:

– Hon sa att hon blev slagen med knytnäven, och att det träffade tinningen, och att hon svimmade av det slaget.
https://www.expressen.se/gt/krim/vannen-pojkvannens-vald-mot-wilma-17/
Citera
2020-06-05, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Du har såå fel!
När offer (pojkar eller flickor, män eller kvinnor) tex blivit utsatta för misshandel eller sexuellt utnyttjande kan de ofta drabbas av skamkänslor trots att det verkligen inte är deras fel. Offret tar på sig skulden för vad som hänt! Därför kan de dröja med att berätta, om de ens någonsin gör det.
Påhittig kan f ö betyda att man hittar på roliga saker att göra. Om W beskylls för att fara med osanning eller inte spelar absolut ingen roll! Inget man ska bli dödad eller misshandlad för! Verkar som att du tycker att det är helt ok att W fick plikta med sitt liv?
Hon blev misshandlad, sannolikt dräpt och därefter skändad!

Tycker du är riktigt obehaglig!

Hade lovat mig själv att inte svara dig, men blev tvungen!
Du är inte bara obehaglig, du verkar dessutom vara helt inkompetent, hjärntvättad och känslokall!
Fy!

Att man dröjer med att berätta att man har blivit misshandlad, kan bero på många saker, däribland det som du säger om skamkänsla, men också pga att man ljuger.
Och påhittighet kan betyda mycket, tex att man hittar på lögner.

Och du missar att jag skrev att Wilma kanske ljög ofta, för att jag ville visa på att man kanske inte kan lita på allt vad Wilma har sagt om Tishko. Och om hon var en mytoman så tyder det på att hon också kan ha begått självmord, eftersom mytomani ingår som symptom vid vissa psykiska sjukdomar som också ökar risken för självmord.
Så jag säger alltså inte på något sätt att Wilma förtjänade att dö, utan bara att Tishko kanske inte har orsakat hennes död.

Och jag förstår inte hur du och andra i tråden kan utgå ifrån att Tishko har dödat Wilma, trots att ni inte var där och därför omöjligt kan ha sett vad som hände. Ni förstår inte att ni fantiserar minst lika mycket som mig om vad som hände. Enda skillnaden är att ni har fastnat i fantasin att Tishko har mördat Wilma, medan jag testar olika fantasier.
Senast redigerad av vemsa 2020-06-05 kl. 18:44.
Citera
2020-06-05, 18:45
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danny79
Finns det bilder läckta på kroppen/kroppsdelarna

Hver man sin lyst...jeg syntes du skulle tage og læse hele tråden igennem, så kan det være at du selv finder dem😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in