2020-06-05, 16:02
Medlem
Kan det ha varit nån form av stol / barstol som stod där? I fyrkanten
Citera
2020-06-05, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaDoll
Kanske bara är jag då, tycker mig helt säkert se en 4:a här:
https://forumbilder.com/i/r55e

Blir galen på att inte veta vad det är för något som gjort avtrycket.

Tycker mig också se något där, ska se om man kan lösa upp/ljusa upp bilden något.
Citera
2020-06-05, 16:11
Medlem
BIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Ja det faller så många frågor kring detta. Varför spara huvudet?
Jag tror inte riktigt på troféteorin, den känns alldeles för seriemördarinspirerad. Min gissning är att huvudet kom sist för att det kändes viktigast - dvs det behövde få en särskilt säker plats, kanske en speciell plats han redan tänkt ut men som krävde lite mer framförhållning. T förstod nog att det skulle vara den lättaste delen att identifiera genom utseende, tänder etc. Kanske var det också den enda kroppsdel som blev styckad, men jag är lite tveksam till det.

Men det verkar hur som helst ha slutat med att han inte hann med. Om han dumpade delarna i sitt eget soprum tömdes det ca 12-13, och därefter körde han de sista två jobbturerna utan stopp hemma (det kanske inte var lika viktigt att åka hem när det var tömt och klart?). Sen blev han uppringd och det blev en tur till Ljungskile istället, därefter var han förmodligen alldeles för trött. Dagen efter blev han inplockad på förmiddagen. Så det viktigaste, huvudet, blev kvar.
Senast redigerad av BIV 2020-06-05 kl. 16:15.
Citera
2020-06-05, 16:15
Medlem
Citat:
Kanske bara är jag då, tycker mig helt säkert se en 4:a här:
https://forumbilder.com/i/r55e

Blir galen på att inte veta vad det är för något som gjort avtrycket.

Kommer inte ihåg vad som fanns kvar på bilderna i FUP.
Men kan det vara ett Tv-spel som åkt i golvet?
Alternativ en handväska?
Citera
2020-06-05, 16:16
Medlem
ChinaDolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novista
Tycker mig också se något där, ska se om man kan lösa upp/ljusa upp bilden något.

Mjo, ser för mig ut som en sifferserie där det står ”72034” eller liknande. Ngn annan kanske kan redigera bättre än jag, sitter på en iPad.
Citera
2020-06-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag hade också strul (med min dator) å andra sidan multitaskade jag med annat samtidigt - troligtvis mitt egna handhavandefel.

Nåja - nu blir det närmsta på Måndag kl 9 och då ska bl a en väninna till W höras.

Bra rapportering oavsett ifrån medierna må jag säga. Börjar få en bild av hur andra har tänkt och agerat i deras (W och T) relation. Han verkar inte se det på samma sätt som vittnen gör det (han reagerar i ansiktsuttryck med uppspärrade ögon, rynkad panna osv) men nu är det direkta frågor till vittnena om olika händelser och vittnena besvarar dessa relativt klart och tydligt. Bra så kan jag tycka. Det ger en bild utav en mycket destruktiv relation med misshandel både psykiskt och fysiskt ...

- - -

Mina tankar går då till: Vad tyckte/tycker han själv när han får höra vittnenas berättelser? Att det var så en relation bör vara? Tror han får mycket att fundera över just nu ... förutom allt det andra i bevisföring som finns.
Jag tror han genuint anser att det som vittnen beskriver om våld, förtryck, elakheter etc är inte överensstämmande med verkligheten. Han begriper inte att normala människor inte behandlar folk på det viset. Dock inser han samtidigt att man inte får bära sig åt så, eftersom han inte gör det offentligt utan håller en fasad. En mycket konstig människa. Han minimerar det dock. Livsfarlig för tjejer. Har hans f d tjej uttalat sig tro? Han hade ju en flickvän strax innan, eller när, de träffades i början av 2018 - eller hur var det?
Citera
2020-06-05, 16:26
Medlem
Kanske skokartong Nike 720 storlek 34?

Original plats för huvudet?
Bara spekuleration.
Senast redigerad av Snoken19 2020-06-05 kl. 16:30.
Citera
2020-06-05, 16:28
Medlem
ChinaDolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistyhills
Kommer inte ihåg vad som fanns kvar på bilderna i FUP.
Men kan det vara ett Tv-spel som åkt i golvet?
Alternativ en handväska?

De har ej lyckats matcha något i lägenheten mot det avtrycket tyvärr, står i FUP att föremålet sannolikt inte finns kvar i lägenheten mer.
Citera
2020-06-05, 16:30
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Det finns inget svar från soc. W frågade en kurator om kuratorn kunde ringa soc och fixa en bostad åt henne, kuratorn svarade att W hade 2 vårdnadshavare hon kan bo hos. Själv tycker jag att detta låter som att W själv var lite strulig. W:s biomammas vännina gjorde en orosanmälan till soc ca 3 veckor före mordet, de bör ju då omedelbart ha startat någon utredning, men det står ingenstans i FUP vad som hände med den.

Detta gäller något annat.
Citera
2020-06-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orpann
Kan det ha varit nån form av stol / barstol som stod där? I fyrkanten
Eller en personvåg? Som blev jävligt blodig och som han slängde? Det som stod där verkar ha glidit lite också.
Citera
2020-06-05, 16:31
Medlem
Citat:
Det fyrkantiga avtrycket i golvet.
Har stirrat mig blind på bilden nu, men är det bara jag eller ser någon annan en sifferserie i nedre högra hörnet på avtrycket?
Jag roterade bilden för att se bättre och drog upp/ned massa inställningar:
https://forumbilder.com/i/r55Y

Originalbilden:
https://forumbilder.com/images/2020/05/28/Skarmavbild-2020-05-28-kl.-10.25.47.png
Jag ser klart och tydligt att det står 89 i slutet.
Intressant.
Citera
2020-06-05, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En ung man? Ett monster! Han ska sys in på evig tid.
Ja det hoppas jag verkligen. Men tror Tingsrätten kommer att vela. Först i Hovrätten får han ett ordentligt straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in