Citat:
Ursprungligen postat av
BIV
Jag tror inte riktigt på troféteorin, den känns alldeles för seriemördarinspirerad. Min gissning är att huvudet kom sist för att det kändes viktigast - dvs det behövde få en särskilt säker plats, kanske en speciell plats han redan tänkt ut men som krävde lite mer framförhållning. T förstod nog att det skulle vara den lättaste delen att identifiera genom utseende, tänder etc. Kanske var det också den enda kroppsdel som blev styckad, men jag är lite tveksam till det.
Men det verkar hur som helst ha slutat med att han inte hann med. Om han dumpade delarna i sitt eget soprum tömdes det ca 12-13, och därefter körde han de sista två jobbturerna utan stopp hemma (det kanske inte var lika viktigt att åka hem när det var tömt och klart?). Sen blev han uppringd och det blev en tur till Ljungskile istället, därefter var han förmodligen alldeles för trött. Dagen efter blev han inplockad på förmiddagen. Så det viktigaste, huvudet, blev kvar.
Fast dagen han greps så åkte han till jobbet, men blev "sjuk" och åkte hem igen, och lade sig för att sova i soffan. Borde han inte ha gjort sig av med huvudet då istället för att sova?
Garderobsdörren till just den garderoben stod öppen.....
Han agerar totalt oberäkneligt, ologiskt, och med en massa tur, känns det som.
Citat:
Ursprungligen postat av
Treskor
Detta gäller något annat.
Ok.