2020-05-28, 20:43
Avslutad
På tal om försäljning, verkar som de inte blev av med fritidshuset ? Annonsen ligger kvar hos Tedeborgs, tillträdet skulle ju ske 15 maj, kanske K sätter käppar i hjulet.
Citera
2020-05-29, 21:59
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja om den ligger på femte våningen så är det nog den.

Ja det gör den!
Citera
2020-05-30, 11:48
Medlem
Alexfoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Ja, det verkar sannolikt att någon pratar. Kan det vara Karin själv? Med tanke på att hon inte överklagar häktningen och vem annars skulle börja prata nu om senaste mordförsöket? Bevisningen är kanske så övertygande att hon inte har något val? Hoppas det.

Jag har hört att hon sitter och pratar i förhören utan att ha riktig koll på vad hon säger ibland vilket kan ha lett utredningen framåt😁
Citera
2020-05-30, 19:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexfoley
Jag har hört att hon sitter och pratar i förhören utan att ha riktig koll på vad hon säger ibland vilket kan ha lett utredningen framåt😁

Så otippat. Hahahaha.
Underbart.

Hon lär pladdra. Jag trodde Möller tog toppnotering, ack så fel. Innan man tog del av KL. Risk för asfyxi.
Citera
2020-05-30, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Du talar om stämpling till mord nu väl?

Klistrar in ett citat om just stämplingsbrott som indikerar att din spekulation inte håller riktigt.

”För straffrättsligt ansvar för stämpling till brott måste det vara särskilt föreskrivet (23 kap. 2 § tredje stycket BrB). Straffet för stämpling ska bestämmas under den högsta och får sättas under den lägsta gräns som gäller för brott. Att döma till ett straff som är högre än fängelse i två år får endast göras om fängelse i sex år eller mer kan följa på det fullbordade brottet (23 kap. 2 § fjärde stycket BrB)”

Absolut!

Det är inget citat, det är BrB du klistar in.

Jag står fast vid min tro för just den paragraf du ger mig är oändligt mer invecklad än vad du försöker ge sken av.

Stämpling och förberedelse är något av de svåraste brotten, osjälvständiga desutom inte fullbordade.

Men vi återkommer
Senast redigerad av iLivid 2020-05-30 kl. 22:13.
Citera
2020-05-31, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Absolut!

Jag står fast vid min tro för just den paragraf du ger mig är oändligt mer invecklad än vad du försöker ge sken av.

Stämpling och förberedelse är något av de svåraste brotten, osjälvständiga desutom inte fullbordade.

Men vi återkommer

Ja citaterad lagtext. Det stämmer. Hur som helst. Självfallet kan man bli efterlyst för stämpling till mord, även om man är under 18. Precis det jag ville påpeka. Jag resonerade inte ikring att det svårt eller inte att bli dömd. Det jag svarade på var ju ett påstående om att man som 17 åring inte skulle kunna efterlysas eller att man inte gör det.
Citera
2020-05-31, 16:56
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexfoley

Toppen! Tack för den informationen. Jag tror att det är något åt det hållet som hänt.
Citera
2020-05-31, 16:59
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Absolut!

Men vi återkommer

Förberedelse till mord är just att planera. Hur ser det ut när det är fullbordat menar du? Då är det minst mordförsök och inte längre förberedelse. Att planera ett mord är straffbart, även om man är under 18.
Citera
2020-06-05, 08:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Förberedelse till mord är just att planera. Hur ser det ut när det är fullbordat menar du? Då är det minst mordförsök och inte längre förberedelse. Att planera ett mord är straffbart, även om man är under 18.

Fullbordat är väl när mordförsöket lyckas? Att BO dödas inte bara skadas.
Citera
2020-06-05, 16:15
Avslutad
Lite gurgel från försäljningen av stugan i Hälsingland, de nya ägarna har tydligen fått ta emot gangster liknande hot , undrar vem som kan ligga bakom det
Citera
2020-06-05, 17:08
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Lite gurgel från försäljningen av stugan i Hälsingland, de nya ägarna har tydligen fått ta emot gangster liknande hot , undrar vem som kan ligga bakom det
Karin sitter med fulla restriktioner så hon kan väldigt troligt inte kunna arrangerat det.
Citera
2020-06-06, 00:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Karin sitter med fulla restriktioner så hon kan väldigt troligt inte kunna arrangerat det.

Vet väl det, intruktionerna kan nog ha getts tidigare. Hon är nog inte glad för att denna försäljning skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in