2020-06-05, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Eller hur, rätten har ju inte tillgång till fup sen innan och får man bara höra detta så undrar jag hur man ska komma fram till en rättvis dom. En flicka har blivit mördad oxh en ung mans liv står också på spel.

Fup är bara ett underlag.

Det som framkommer i tingsrätten leder till en rättvis bedömning och dom.

Sedan om man tycker det är rätt och rimligt är något helt annat.
Citera
2020-06-05, 15:15
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det fanns ett öppet vindsförråd med en massa kläder utspridda både inne i förrådet och utanför. Han kan ju ha stulit en resväska därifrån......tömt ut innehållet i det tomma förrådet t.ex.

Det är en god teori för torson och att det är då det hörs steg från trapphuset som att någon bär något tungt. Tveksamt dock om alla kroppsdelar gått den i väskan. Och kanske mest intressant: vart skulle han gjort av den? Och när?
Citera
2020-06-05, 15:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Något sådant kan jag tänkta mig också. Dessutom eskalerandet av droger som gör att han inte kan tänka klart och allt blir "dubbelt så stort": problem (ekonomiska bl a) och pressen.

Det är inget försvar för handlingen - alls, utan mera kanske en logisk förklaring om att det eskalerade för honom i hans tankar och det sammankopplat med någon diagnos = så tog han henne av daga.

Japp han har använt KNYTNÄVSSLAG mot henne innan

” Hon sa att slaget var med knytnävarna och att det var mot tinningarna och att hon svimmat av av det slaget" säger vänninen. " ”
Bohusläningen
Citera
2020-06-05, 15:16
Medlem
Hur kunde NN agera om maten inte var bra? "frågar åklagare Jim Westerberg. "Hon sa att då fick hon göra om maten eller ibland spottade han ut maten", säger väninnans mamma.

Jag börjar undra hur hans uppväxt såg ut. Sånt här lär man sig inte av sig själv. Vore intressant att få veta hur hans far behandlade sina fruar när ingen utom familjen såg på. Jag tror han lärt sig, hur kvinnar skall behandlas, av sin far.
Citera
2020-06-05, 15:18
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Japp han har använt KNYTNÄVSSLAG mot henne innan

” Hon sa att slaget var med knytnävarna och att det var mot tinningarna och att hon svimmat av av det slaget" säger vänninen. " ”
Bohusläningen

Jo - jag har en rätt klar bild över MGM hur han behandlade W. Har läst FUP.
Citera
2020-06-05, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
W barndoms vän.. vs försvaret..

Hur mycket kontakt hade ni 2019?
- Vi fick upp kontakten efter mars eller april och då var allt som vanligt. Då hade vi vanlig kontakt. Vi blev vänner igen.
Hur ofta träffades du och Wilma från och med april och framåt?
- Just där är det otydligt. Den sommaren kanske det inte var jättemycket, men det är jätteolika. Det kan vara flera gånger i veckan eller en gång i månaden.
Hade ni mindre kontakt även under sommaren?
- Jag kommer inte ihåg. Vi var vänner. Vi umgicks när vi umgicks.
Det låter rimligt, men jag undrar hur ofta du träffade henne.
- Det är lite oklart. Jag minns inte det just där.
Vad är "just där"?
- De månader du frågar om.
Hur ska jag förstå dig, är det inte så mycket?
- Jag kommer inte ihåg. Vi var vänner. Vi träffades som vanligt.
Och hösten då?
- Jag kommer inte ihåg exakt, vi träffas någon gång ibland. Vi var jättebra vänner.
Ni träffas "ofta ibland"?
- Jag kommer inte ihåg..

Senare.
Minns inte..
Kommer inte ihåg..
Måste ha förträngt..

Som sagt tidigare,det återstår att se vad som sägs i tingsrätten,inte ta det som sägs till polisen för sanning.

Hon hörde av en kompis att det var w som gjort slut. Inga förstahands uppgifter alltså.
Samma kompis som w sa att hon visste hade ljugit för W tidigare..

Hoppas att andra vittnen kan ge en betydligt klarar bild..

Hon blev väldigt känslosam här, nervös och började gråta. De kanske inte träffades så mycket på slutet och hade mest kontakt på snap? Känns som hon ville ge en bild att de va bra vänner men va rädd att de skulle tro annorlunda ifall de inte träffades hela tiden
Citera
2020-06-05, 15:19
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Det är en god teori för torson och att det är då det hörs steg från trapphuset som att någon bär något tungt. Tveksamt dock om alla kroppsdelar gått den i väskan. Och kanske mest intressant: vart skulle han gjort av den? Och när?

Just det som är oklart. HUR och NÄR transportera bort resterande kroppsdelar ...
Citera
2020-06-05, 15:20
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Det är väldigt obehagligt. Jag tar vid mej för vi pratade mycket när vi sågs, W och jag. T gav mej otroligt dåliga vibbar första gången jag träffade honom.

Annars tänker jag som du. Vill förstå, lyfta teorier, spräcka andra teorier. Det är inga problem med andra fall. Men detta fall berör mej. Oftast, när jag skriver här (såvida jag inte får frågor direkt riktade och är mer ”känslobaserade”), så försöker jag hålla mej till teoretiska och i möjlig mån praktiska diskussioner.

Så ja, egentligen tänker vi ganska lika. Vad det sista säger om dej, säger om mej... viljan att förstå skulle jag säga.

Jag förstår, visste inte att du hade en kontaktyta med fallet på det sättet men då förstår jag precis. Jag hade samma obehagliga känsla med Therese Johansson Rojo, som hade beröringspunkter till en släkting till mig. Även om jag inte alls var lika nära som du verkar vara så såg jag det fallet på ett helt annat sätt när det kom närmare.

Och ändå blir man fan aldrig klokare på hur folk agerar och varför...
Citera
2020-06-05, 15:23
Medlem
T34Panzers avatar
Så T hade inte ens berättat för sina föräldrar att han skulle till USA?!?

” Wilma hade mycket kontakt med NN:s mamma och sa att NN skulle till USA. Wilma visste inte att han inte berättat det. Då blev NN arg och skrev 'du ska veta din plats, du ska inte berätta något för min mamma'", berättar väninnan. ”

Han verkar ha spårat ur helt de sista månaderna...
Citera
2020-06-05, 15:23
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sid 271 i fupens pdf-fil. Ser man på båda bilderna så inser man att märket inte är så stort. Jmf med stolsitsen.

Ja nån stolsits är det ju inte, men det vet vi ju inte heller om föremålet som hittades var.
Hittar inte klippet från brandhärden just nu, men det kan ju vara kul att jämföra de två. Har eventuellt en printscreen kvar från klippet i en annan lur... Ska kolla
Citera
2020-06-05, 15:24
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Jag förstår, visste inte att du hade en kontaktyta med fallet på det sättet men då förstår jag precis. Jag hade samma obehagliga känsla med Therese Johansson Rojo, som hade beröringspunkter till en släkting till mig. Även om jag inte alls var lika nära som du verkar vara så såg jag det fallet på ett helt annat sätt när det kom närmare.

Och ändå blir man fan aldrig klokare på hur folk agerar och varför...

Ja precis. Det blir ju så. Det kommer nära.

Nej verkligen inte... eller ja... jag har efter många om och men diskuterat med mej själv om människor som begår brott. Många gånger har det påvisat en längtan att få göra brottet. Längtan kan jag relatera till, bara känslan av att längta. Bland alla andra känslor och tankar som kan dyka upp. Det är svårt att sätta sej i situationen att vilja göra något, man själv aldrig skulle kunna göra. Men så gör jag för att försöka förstå.
Citera
2020-06-05, 15:25
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Just det som är oklart. HUR och NÄR transportera bort resterande kroppsdelar ...

Tror på påsar hos sina brukare dagen efter då han är hemma så många ggr under arb-passet.
Att ta med en soppåse och slänga är inget större problem.

Men torson blir klurigare då den är mer svårhanterlig. Därför ser jag teorin om resväska från annat förråd som bra komplement. Plus att det förklarar stegen i trappen.

Detta spekulerande som man aldrig får svar på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in