Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Jag tror detta för att jag har uppfostrat 5 barn, bl.a. genom tonåren.
Det var säkert meningen att W skulle göra allt detta, men det är ju inte helt säkert att det blev utfört.
Inköpslista tror jag var i samband med att hennes pappa var med och handlade och betalade. De vuxna anhöriga hade väl tröttnat på att ge henne pengar, som jag misstänker då gick till annat.
T hade blivit arg någon gång över köttbullar, kanske blev han arg för att äta Mamma Scan s och snabbmakaroner för femte dagen i rad......För det är just en sådan nivå av matlagning som en 15-16-åring klarar av.
Allt är sällan svart eller vitt.
Spekulation.
Tycker dina spekulationer är orättvisa mot W. Som sagt, i fup framkommer det att hon tog hand om hushållet på flera olika sätt. T verkar inte ha gjort ett skit. Orkade inte ens hjälpa till att bära tvätt. En "15-16-åring" (eller 17 som hon faktiskt var) som flyttat hemifrån tidigt kan betydligt mer gällande hushållssysslor än en som bor hemma där mamma gör allt, därför säger dina erfarenheter inte speciellt mycket. Att han blev arg över maten som W lagade är inte normalt. Nu tror jag inte att hon lagade "Mamma Scans och snabbmakaroner fem dagar i rad", men
om hon hade gjort det och han inte tyckt om det, hade det normala varit att istället laga sin egen mat. Jag tycker att hans ovilja till hushållsarbete säger en del om hans kvinnosyn, inte minst detta att han spottat ut maten som han inte varit nöjd med, i ansiktet på henne.