2020-06-05, 14:05
Medlem
KKNDs avatar
T benämns som ”NN” lite här å där har jag sett.

Vad står ”NN” för?
Citera
2020-06-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
T benämns som ”NN” lite här å där har jag sett.

Vad står ”NN” för?
"No Name". Då man inte vill säga namnet på den tilltalade.
Citera
2020-06-05, 14:07
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Vill minnas at man i början av tråden pratade om ett platt föremål som hittats i en brandhärd, och att man spekulerade kring om det var en skärbräda i trä, en gammal stolsits, en masonitskiva eller motsvarande.
Finns det någon rimlighet i att det man hittade i brandhärden skulle kunna vara orsaken till det kantiga avtrycket i vardagsrummet?

Det är absolut en möjlighet! Dock minns jag inte alls vad som sagts om detta föremål. En masonitskiva skulle det väl möjligen kunna vara men känns orimligt att det skulle vara något de har hemma. En skärbräda r ju väldigt tilltalande men styckningsteorin men enligt min mening är avtrycket för kvadratiskt och har för skarpa kanter för den teorin. Inte helt omöjligt att föremålet kunnat användas som underlag däremot. Det blir väldigt mycket spekulation över det hela hur som helst...
Citera
2020-06-05, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi har väl inte direkt någon koll exakt var och hur de letat?

Nej förvisso inte men tänker att du skulle stått med i FUPen om man sökt med hundar på specifika områden men det kanske det inte gör då.
Citera
2020-06-05, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Utbildad och arbetar inom sektorn.... Finns en otrolig mängd forskning om ämnet. Även domestic violence sidan på wikipedia beskriver detta faktum, för den som är intresserad. Men vi behöver inte gå helt off topic.
du tog upp det, enligt erfarenheter genom mitt arbete och den forskning jag har tillgång har vi inte samma syn på saken. män är överrepresenterade som våldsutövare när det gäller våld i nära relationer.
Citera
2020-06-05, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrkaramell
Nej förvisso inte men tänker att du skulle stått med i FUPen om man sökt med hundar på specifika områden men det kanske det inte gör då.
Det har varit sökinsatser under många veckor. Jag kan tänka mig att det ligger i sidomaterialet (slasken).
Citera
2020-06-05, 14:11
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Okej, detta är så himla överkurs i "leka-detektiv och försöka lösa vart W är.

Meeen... Jag satt igår på Google maps och "gick" omkring i området kring Göteborgsvägen. Svängde in vid Ica kvantum bara några meter ifrån deras port och svängde vidare in på Repslagaregatan , längre fram där ligger något som enligt skylt heter "Uddevalla Energi Renhållningsavd."

På andra sidan den vägen finns en stor röd-aktig plåtbyggnad där de står bla massor av containers och liknande. Men.

Någon som kan området eller orkar kolla på sin Google maps på samma hus, kolla då under den röda plåtbyggnaden, på sidan. Det är en del av grunden där som man mycket troligen kan krypa under på vissa ställen. Och jag tänker att om det är renhållningsavd där lär det redan lukta illa, i ju med att det står en slamtömningsbil/soptunnor osv på andra sidan.
Jag vet hur sjukt detta låter och förmodligen är.

Men utrymmet är stort nog på vissa ställen att åla sig under, gömma en kropp och åla ut, kanske få något sår på överarm osv.
Kolla snälla, sök på Repslagaregatan på Google maps och se under den röda plåtbyggnaden.
Är den byggnaden nära det stället som Wilmas kompis var med och letade efter Wilma på?

Jag tänker på vad kompisen berättade nyss i Tingsrätten:

"Kompisen berättar att hon följde med frivilligorganisationen Fikk ut för att leta efter Wilma.
- När jag var klar med ett sökområde, mitt emot lägenheten, så kollade jag upp mot lägenheten och såg ljus. Sedan ser jag att han går upp, när han vänder sig mot fönstret ser jag att han stannar till och ser att det är folk ute och då upplever jag att han får stress och panik. Han liksom gömmer sig bakom gardinen."

På sid. 630 i FUP finns en bild på sökområdet. Man ser en röd byggnad i bakgrunden. Kan det vara denna?
Citera
2020-06-05, 14:12
Medlem
askungens avatar
Bara jag som blir sömnig av Amanda K:s liverapport? 6 min mellan vissa inlägg och det ståe knappt något... zzzZZzz i övrigt skriver hon bra...
Citera
2020-06-05, 14:13
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Ja det är jag med, och ja... men tanke på vad som sagts under förhör så är det inte omöjligt att han njöt av det..

Jag tror han har slängt henne i diverse brukares bingar, han åkte ju hem 5 gånger.
Tyvärr tror jag redan att hon är bränd på tippen 😔 det har sökts överallt. I vatten. På land. I brunnar. Inte ett spår av henne.

Nu missuppfattade du mig. Jag tror inte han ville stycka henne men såg det som den enda utvägen att komma undan. Med tanke på hur han reagerade i förhör när han fick se huvudet kan han fått flashbacks av styckningen och obehaget att han skändat hennes kropp. Måste vara svårt att ta in.

Och ja, nog har han gjort sig av med kroppen på så vis. Det tror jag med. Det är iofs lite riskabelt då inte många andra kan kopplas till de adresserna. Men med bra packettering tror han nog att det inte kommer upptäckas innan delarna hamnar på tippen. Vilket han verkar ha rätt i. Sopor han ju redan lukta skunk liksom.
Citera
2020-06-05, 14:13
Medlem
Nån som har länken till svts rapportering, den kluddar för mig.
Citera
2020-06-05, 14:14
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Är den byggnaden nära det stället som Wilmas kompis var med och letade efter Wilma på?

Jag tänker på vad kompisen berättade nyss i Tingsrätten:

"Kompisen berättar att hon följde med frivilligorganisationen Fikk ut för att leta efter Wilma.
- När jag var klar med ett sökområde, mitt emot lägenheten, så kollade jag upp mot lägenheten och såg ljus. Sedan ser jag att han går upp, när han vänder sig mot fönstret ser jag att han stannar till och ser att det är folk ute och då upplever jag att han får stress och panik. Han liksom gömmer sig bakom gardinen."

På sid. 630 i FUP finns en bild på sökområdet. Man ser en röd byggnad i bakgrunden. Kan det vara denna?

Kompisen sökte då i ett naturområde och inte vid en fastighet
Citera
2020-06-05, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nån som har länken till svts rapportering, den kluddar för mig.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7488498
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in