2020-06-05, 13:49
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Från en sydafrikan som ser det utifrån så att säga. Jag som uppvuxen i Sverige kan naturligtvis inte tänka mig att en statstjänsteman skulle vika ned sig, men vem vet?

vill man öppna en burk med mask kan man säga att KP troligtvis fick rätt mördare i Anna lind-fallet men avslöjade inte konspiration, (sade han och drog sig tillbaka in i mörkret)
Citera
2020-06-05, 13:53
Medlem
Tror ni media kommer lyckas fiska upp vem PU kommer presentera innan onsdag? Antar att man jobbar på högvarv nu och gräver. I anslutning till detta undrar jag vilka personer PU kan tänkas informera (eller har informerat) innan PK. Det känns väl inte helt osannolikt att en mindre grupp kommer få veta vem det är på förhand. T ex. Olofs söner, statsministern o s v. Om den gruppen är stor ökar sannolikheten för att saker ska läcka ut till media.
Citera
2020-06-05, 13:55
Medlem
andersaanderssonas avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1nEQre/overtygad-att-det-ar-skandiamannen

10 juni ska lösningen på Palmemordet offentliggöras.

Författaren bakom boken ”Den osannlika mördaren” håller fast vid sin linje:

– Jag skulle bli väldigt överraskad om det inte är Skandiamannen som blir presenterad som gärningsman, säger Thomas Pettersson.
Citera
2020-06-05, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
vill man öppna en burk med mask kan man säga att KP troligtvis fick rätt mördare i Anna lind-fallet men avslöjade inte konspiration, (sade han och drog sig tillbaka in i mörkret)

Ett bondeoffer alltså?
Citera
2020-06-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Var står det att presskonferensen ska vara på onsdag?

På åklagarmyndighetens hemsida
Citera
2020-06-05, 14:00
Medlem
Om det nu är CA eller SE som kommer att presenteras som lösningen på detta mord kan det ha hittats något när någon av lägenheterna som de bodde i, kanske relativt nyligen, renoverades? Något som ganska tydligt binder personen till mordet? Sådant har hänt förr. Tänker på mordet i Stöcksjö i mitten av 60-talet.

Vad som talar emot det är förstås att då borde det redan ha läckt ut till media kan man tycka.
Citera
2020-06-05, 14:19
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Jag har inga problem med enkla lösningar men i det här fallet uppskattar jag inte din enkelhet.
Jag anser att KP har fått ändrade vittnesuppgifter av LP och det har fört utredningen framåt.
Ser man till motivbilden så drunknar alla utredare. Finns oändligt med motiv till att släcka OP. Lösningen är enklare än så.
Jag får en känsla av att svenskarna, som upplevde detta, kommer att bli förvånade, förbannade och en känsla av ha blivit förda bakom ljuset.
Jag är övertygad om att det är svenskar som ligger bakom detta ,2-3 personer.
Svensk säkerhetspolis som ska värna om medborgare och ministrar kommer få några svettiga dygn att förklara att det är nya tider nu!
Vi tar avstånd för det som hänt i historien ,så nu vänder vi blad...….

Varför är en sådan lösning inte trolig? Det finns väl många kvinnor där ute som skulle vilja ge sig på sina män av olika anledningar. Statistiskt är det ganska sannolikt.

En annan aspekt är tiden mellan skotten och LP:s vittnesmål om hur hon skulle ha tid att gå från liggande till knästående och sedan vrida sig för att undvika det andra skottet. Den delen går inte ihop.
Senast redigerad av midvintermorker 2020-06-05 kl. 14:21.
Citera
2020-06-05, 14:20
Medlem
När man lyssnar på KP här: https://www.youtube.com/watch?v=SRWBA3TuBmo ca 11 minuter in i klippet får man inte känslan av att det är ett Sydafrikaspår de jobbat med.
Citera
2020-06-05, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det finns bara ett sätt att lösa Palmemordet på och det är att ge Christian Dalsgaard och Thomas Ekesäter åtalsimmunitet. Eftersom detta förmodligen är en omöjlig handling så kommer vi, svenska folket, att aldrig få veta sanningen. Det känns som om mordet på JFK har större potential att lösas än mordet på Palme. Varför? Därför att det finns film som hålls hemlig i fallet JFK (vem som INTE utförde mordet). I Palmemordet finns ingen film. Då krävs det ett erkännande som backas upp av ett vapen som kan bindas till plats och person. Alla dessa faktorer gör att vi aldrig kommer att få veta sanningen. Krister Peterson är en linslus som vill synas i MSM. Han har egentligen ingen koll alls.

Olof Palme mördades av folk som visste att de hade TOTAL kontroll över vad de gjorde. TOTAL KONTROLL. Redan ett par år efter mordet så körde MSM på ett spår de visste var halvsanning. Jag kan ha mina misstankar om vem och vilka som utförde mordet men ingen lyssnar ju på mig. Det röda kortet kommer aldrig att visas i fallet Palme.

Palmemordet är det "perfekta brottet" och kommer aldrig att lösas. Så är det och lev nu med det.
"Det känns som om mordet på JFK har större potential att lösas än mordet på Palme. Varför? Därför att det finns film som hålls hemlig i fallet JFK (vem som INTE utförde mordet)"
Det finns en hemlig film som visar det här (är det så du menar?):"(I was) out with Bill Shelley in front" - Lee Harvey Oswald. Nytt för mig. Har du ngn källa att hänvisa till på detta? Eller menar du fotot på den så kallade Prayer Man?
Senast redigerad av ossmond 2020-06-05 kl. 14:28. Anledning: mening tillagd
Citera
2020-06-05, 14:24
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 919191
Det feta svinet Hedberg da?
Han behöver nog snarare vård än straff.
Citera
2020-06-05, 14:27
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det finns bara ett sätt att lösa Palmemordet på och det är att ge Christian Dalsgaard och Thomas Ekesäter åtalsimmunitet. Eftersom detta förmodligen är en omöjlig handling så kommer vi, svenska folket, att aldrig få veta sanningen. Det känns som om mordet på JFK har större potential att lösas än mordet på Palme. Varför? Därför att det finns film som hålls hemlig i fallet JFK (vem som INTE utförde mordet). I Palmemordet finns ingen film. Då krävs det ett erkännande som backas upp av ett vapen som kan bindas till plats och person. Alla dessa faktorer gör att vi aldrig kommer att få veta sanningen. Krister Peterson är en linslus som vill synas i MSM. Han har egentligen ingen koll alls.

Olof Palme mördades av folk som visste att de hade TOTAL kontroll över vad de gjorde. TOTAL KONTROLL. Redan ett par år efter mordet så körde MSM på ett spår de visste var halvsanning. Jag kan ha mina misstankar om vem och vilka som utförde mordet men ingen lyssnar ju på mig. Det röda kortet kommer aldrig att visas i fallet Palme.

Palmemordet är det "perfekta brottet" och kommer aldrig att lösas. Så är det och lev nu med det.
En annan bidragande orsak är att sverige är så litet och man håller ihop. Spaningsledaren HH var ju tidigare chef på säk. Lägg där till att det offentliga sverige till stor del är en intern angelägenhet inom S. Var ännu mer så när det hemliga sverige byggdes upp (av sten andersson).
USA är ju så många gånger större. CIA och FBI är skilda från varandra.

Det verkar onekligen som om alla är nöjda med att locket ligger på. Även inom S.

Inte fan var det afrikaans man hörde "hur är det där uppe - djävligt kallt"

Allt pekar ju på sverige. Inte fan hade man låtit en främmande nation springa omkring med walkie-talkies på våra gator utan att svensk säkerhetstjänst rivit upp himmel och jord efteråt.

Men att peka ut vem som bär ansvaret när vi inte ens vet hur det hemliga sverige var uppbyggt
Citera
2020-06-05, 14:33
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Vi får lite självsvåldigt diagnostisera TP med ett gravt fall av Tunnelgateseende!

Det är bättre om vi håller sinnet lite öppet och lyssnar på vad KP presenterar innan vi blir för säkra och styva i korken! Det tänker i alla fall jag göra.
Eftersom det är en åklagare som ska presentera lösningen på mordgåtan så ligger bevisbördan enbart hos honom. Ingen i Sverige behöver bevisa sin oskuld i ett mordfall.

Precis det som gällde i rättegångarna mot CP.

Den processen visade, inklusive HDs vägran att ta upp fallet, att det inte räcker med det som visades upp då.

Alltså krävs det nu någonting helt annat för att kunna påstå att mordet är löst i en juridisk mening. Även med en död gärningsman. Annars blir det förtal av avliden.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-06-05 kl. 14:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in