Citat:
Ursprungligen postat av
I-van-Toer
Det finns bara ett sätt att lösa Palmemordet på och det är att ge Christian Dalsgaard och Thomas Ekesäter åtalsimmunitet. Eftersom detta förmodligen är en omöjlig handling så kommer vi, svenska folket, att aldrig få veta sanningen. Det känns som om mordet på JFK har större potential att lösas än mordet på Palme. Varför? Därför att det finns film som hålls hemlig i fallet JFK (vem som INTE utförde mordet). I Palmemordet finns ingen film. Då krävs det ett erkännande som backas upp av ett vapen som kan bindas till plats och person. Alla dessa faktorer gör att vi aldrig kommer att få veta sanningen. Krister Peterson är en linslus som vill synas i MSM. Han har egentligen ingen koll alls.
Olof Palme mördades av folk som visste att de hade TOTAL kontroll över vad de gjorde. TOTAL KONTROLL. Redan ett par år efter mordet så körde MSM på ett spår de visste var halvsanning. Jag kan ha mina misstankar om vem och vilka som utförde mordet men ingen lyssnar ju på mig. Det röda kortet kommer aldrig att visas i fallet Palme.
Palmemordet är det "perfekta brottet" och kommer aldrig att lösas. Så är det och lev nu med det.
En annan bidragande orsak är att sverige är så litet och man håller ihop. Spaningsledaren HH var ju tidigare chef på säk. Lägg där till att det offentliga sverige till stor del är en intern angelägenhet inom S. Var ännu mer så när det hemliga sverige byggdes upp (av sten andersson).
USA är ju så många gånger större. CIA och FBI är skilda från varandra.
Det verkar onekligen som om alla är nöjda med att locket ligger på. Även inom S.
Inte fan var det afrikaans man hörde "hur är det där uppe - djävligt kallt"
Allt pekar ju på sverige. Inte fan hade man låtit en främmande nation springa omkring med walkie-talkies på våra gator utan att svensk säkerhetstjänst rivit upp himmel och jord efteråt.
Men att peka ut vem som bär ansvaret när vi inte ens vet hur det hemliga sverige var uppbyggt